iPhone-tråden

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Använda Ipfhönen som en extern HDD.
Tanka detta progg, det är gratis fram till 1:a December! Funkar faktiskt jävligt bra. Smidigt som fan när polaren hade tagit hem lite filmer i full HD som jag vill ha.
Tankade ner det, installerade, la över och sen hemma så var det bara att plugga in luren och köra som vanligt.

http://www.macroplant.com/phonedisk/

sportbike

Guest
Simkortsfråga:
Eftersom iPhone 4 har ett micro-sim, måste jag ju kopiera alla kontakter från mitt gamla.
Hur gör jag det bäst, har inte office-paketet i burken, ska jag installera det?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Simkortsfråga:
Eftersom iPhone 4 har ett micro-sim, måste jag ju kopiera alla kontakter från mitt gamla.

Är du säker på att du har kontakterna på SIM-kortet? Det är väldigt 1995.

Dessutom kan du modifiera ditt nuvarande SIM-kort till att bli ett micro-SIM, det är bara onödig plast som ska bort.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Simkortsfråga:
Som Neutral sa, bara och klippa ditt nuvarande kort så det passar. Skulle väl typ fått min Iphone 4 snart här, men måste vänta på migrerande order av en Ipad som oxå ska med sändningen.

sportbike

Guest
Är du säker på att du har kontakterna på SIM-kortet? Det är väldigt 1995.

Dessutom kan du modifiera ditt nuvarande SIM-kort till att bli ett micro-SIM, det är bara onödig plast som ska bort.

Jadå, innan iPhonen satt det i en SonyEricsson-lur med ett par hundra kontakter på, dessa går ju som bekant bara att kopiera TILL iPhonen, inte från (man undrar ju varför), men det var ju en utmärkt idé att bara klippa det, det finns visst ett speciellt verktyg att köpa, såg jag nånstans.

Som Neutral sa, bara och klippa ditt nuvarande kort så det passar. Skulle väl typ fått min Iphone 4 snart här, men måste vänta på migrerande order av en Ipad som oxå ska med sändningen.

Japp, klippa blir det.

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
I dagsläget hade jag nog själv inte gett mer än 3 max 3500 för en 3GS 32 gig. Framförallt om det rör sig om en polare som skall sälja den till mig.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jadå, innan iPhonen satt det i en SonyEricsson-lur med ett par hundra kontakter på, dessa går ju som bekant bara att kopiera TILL iPhonen, inte från (man undrar ju varför),

Har själv undrat lite om det där. Gillar att ha alla kontakterna på SIMet också. Annars är det upplagt för tråkigheter om man inte tänker sig för.
Oerhört punchigt är det iaf.
Hur ska jag göra som inte skall skaffa iphone 4 för att ha en kopia?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Syncar man sina kontakter via iTunes antingen gmail-kontakter eller windowskontakter så kan man oftast sen importera dessa till nästa lur med den telefonens programvara. Tex SonyEricssons PC suite osv.

Samma om man har massa kontakter som skall in i iPhonen. Hade alla mina kontakter i windowskontakter som jag syncat från min SE, sen syncade jag via iTunes till iPhonen från windowskontakter.

Gäller bara hålla tungan rätt mun så man inte syncar över (tar bort).
Går säkert att göra en säkerhetskopia på windowskontakterna och ha en dublett på filen tills man är klar iaf.

sportbike

Guest
Syncar man sina kontakter via iTunes antingen gmail-kontakter eller windowskontakter så kan man oftast sen importera dessa till nästa lur med den telefonens programvara. Tex SonyEricssons PC suite osv.

Samma om man har massa kontakter som skall in i iPhonen. Hade alla mina kontakter i windowskontakter som jag syncat från min SE, sen syncade jag via iTunes till iPhonen från windowskontakter.

Gäller bara hålla tungan rätt mun så man inte syncar över (tar bort).
Går säkert att göra en säkerhetskopia på windowskontakterna och ha en dublett på filen tills man är klar iaf.

Bra tips, men jag törs fan inte.
Två gånger har jag lyckats radera allt.
Nu blir det papper och penna :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Simkortsfråga:
Men herregud människa, spara på SIM-kortet?!

Bra tips, men jag törs fan inte.
Två gånger har jag lyckats radera allt.
Nu blir det papper och penna :rolleyes:
Ja, det är jete svårrt. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...