iPhone-tråden

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kan jag ringa dig för support mitt i natten om jag gör fel?

"Kan jag ringa dig, du obekante människa vars telefonnummer jag garanterat inte kan utantill, om jag av misstag lyckas radera alla mina sparade telefonnummer?"

Känns inte så betungande att lova att det går bra. :hihi

sportbike

Guest
"Kan jag ringa dig, du obekante människa vars telefonnummer jag garanterat inte kan utantill, om jag av misstag lyckas radera alla mina sparade telefonnummer?"

Känns inte så betungande att lova att det går bra. :hihi

Busted :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har inte kvar den gamla tyvärr, men jag får väl öva lite.
Kan jag ringa dig för support mitt i natten om jag gör fel?
Då är det väl bara att smacka i SIM-kortet i den nya mobilen, och kopiera in kontakterna (som ser ut som skit i telefonboken, eftersom SIM-formatet inte är kompatibelt med telefonminnet, och dessutom inte tar med all information).

Sedan lär du dig att kopiera till SIM användes sista gången 1997, och börjar med att köra regelbunden synk med dator.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Då är det väl bara att smacka i SIM-kortet i den nya mobilen, och kopiera in kontakterna (som ser ut som skit i telefonboken, eftersom SIM-formatet inte är kompatibelt med telefonminnet, och dessutom inte tar med all information).

Sedan lär du dig att kopiera till SIM användes sista gången 1997, och börjar med att köra regelbunden synk med dator.

Strax efter att du börjat med datorsynk så brinner datorn. Då sitter du där. Utan vare sig synk eller kontakter.

Hur nu än Valmers ställer sig till detta så finns det ingen vettig ursäkt till att ta bort/ej implementera en så enkel och kanonbra funktion som att kunna kopiera till och från sitt simkort.

Fram tills att jag skaffade min Iphone har jag alltid kört med simkortet som aktivt minne för kontakter. Nya sparas direkt på simkortet och man slipper bry sig. Fram tills nu då...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Strax efter att du börjat med datorsynk så brinner datorn. Då sitter du där. Utan vare sig synk eller kontakter.

Hur nu än Valmers ställer sig till detta så finns det ingen vettig ursäkt till att ta bort/ej implementera en så enkel och kanonbra funktion som att kunna kopiera till och från sitt simkort.

Fram tills att jag skaffade min Iphone har jag alltid kört med simkortet som aktivt minne för kontakter. Nya sparas direkt på simkortet och man slipper bry sig. Fram tills nu då...
Vad är chansen att datorn brinner samma dag som du super bort mobilen? Men visst, du kan göra som jag gör, jag har hela telefonboken/kalendern på privatdatorn, jobbdatorn, jobbtelefonen och privattelefonen. Låt datorn haverera, mig stör det inte.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Vad är chansen att datorn brinner samma dag som du super bort mobilen? Men visst, du kan göra som jag gör, jag har hela telefonboken/kalendern på privatdatorn, jobbdatorn, jobbtelefonen och privattelefonen. Låt datorn haverera, mig stör det inte.

Risken är inte så stor, nej. Jag gillar både bälte och hängslen när det kommer till sånt som blir problem att få tillbaka på ett smidigt sätt.

Du verkar ha löst det på ett bra sätt så att du inte blir berörd på samma vis.

Jag har alla kontakter uppskrivna i ett block :rodnar om någon kommer till så skriver man till den vid tillfälle bara. Idiotsäkert (bra för mig om jag tabbar mig med alla dessa tekinska mojänger).

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Risken är inte så stor, nej. Jag gillar både bälte och hängslen när det kommer till sånt som blir problem att få tillbaka på ett smidigt sätt.

Du verkar ha löst det på ett bra sätt så att du inte blir berörd på samma vis.

Jag har alla kontakter uppskrivna i ett block :rodnar om någon kommer till så skriver man till den vid tillfälle bara. Idiotsäkert (bra för mig om jag tabbar mig med alla dessa tekinska mojänger).
Jag visste inte att du var född på 40-talet. Förlåt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Näää, det är inte lätt alla gånger att vara eftertänksam.
Blir så tröttsamt att alltid ha backupplaner och därmed inte kunna starta trådar på SH om hur man räddar data osv.

Eller så kör man med Active Sync... vips så finns samma telefonbok i datorn, telefonen och på nätet med inloggning, sen om det görs till en Exchange så finns det förmodligen backup även på den.
Kopiera till och från Simkort försvann för många år sedan för min del.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som vet om telefonen finns att få tag på i USA?

Kan man isf. be någon i USA skicka hit 4 st?

Tror dom kostar 499$ där (4G 16GB). Kan vara kul att ha en ny teleboboow och få den betald genom att sälja dom andra på Blocket.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Tror dom kostar 499$ där (4G 16GB). Kan vara kul att ha en ny teleboboow och få den betald genom att sälja dom andra på Blocket.

Kollar man på Apple.com/store så är det 3 veckors leveranstid så det vore ju om någon affär sitter på någon i lager eller så.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Enklast är väl att kolla med personen i USA ?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Är inte det bundet till ett abonnemang hos AT&T? Går väl inte att köpa i USA obundet.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jo, från USA blir det bundet. Men, har nu hittat lite info om det ska vara obundet från Hongkong/Singapore. Så, med lite tur är det även billigare där.

I England är dom olåsta, kostar ca 5800kr om du använder Borderlinx.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Är ju bara 7 dagar kvar innan de finns i Sverige. Det är ju samma pris överallt, bara olika paketeringar. Ingen som skänker bort telefonen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA