sportbike
Guest
Synka med datorn med den gamla telefonen. Byt telefon. Synka datorn med den nya telefonen.
Har inte kvar den gamla tyvärr, men jag får väl öva lite.
Kan jag ringa dig för support mitt i natten om jag gör fel?
Synka med datorn med den gamla telefonen. Byt telefon. Synka datorn med den nya telefonen.
"Kan jag ringa dig, du obekante människa vars telefonnummer jag garanterat inte kan utantill, om jag av misstag lyckas radera alla mina sparade telefonnummer?"
Känns inte så betungande att lova att det går bra.
Då är det väl bara att smacka i SIM-kortet i den nya mobilen, och kopiera in kontakterna (som ser ut som skit i telefonboken, eftersom SIM-formatet inte är kompatibelt med telefonminnet, och dessutom inte tar med all information).Har inte kvar den gamla tyvärr, men jag får väl öva lite.
Då är det väl bara att smacka i SIM-kortet i den nya mobilen, och kopiera in kontakterna (som ser ut som skit i telefonboken, eftersom SIM-formatet inte är kompatibelt med telefonminnet, och dessutom inte tar med all information).
Sedan lär du dig att kopiera till SIM användes sista gången 1997, och börjar med att köra regelbunden synk med dator.
Vad är chansen att datorn brinner samma dag som du super bort mobilen? Men visst, du kan göra som jag gör, jag har hela telefonboken/kalendern på privatdatorn, jobbdatorn, jobbtelefonen och privattelefonen. Låt datorn haverera, mig stör det inte.Strax efter att du börjat med datorsynk så brinner datorn. Då sitter du där. Utan vare sig synk eller kontakter.
Hur nu än Valmers ställer sig till detta så finns det ingen vettig ursäkt till att ta bort/ej implementera en så enkel och kanonbra funktion som att kunna kopiera till och från sitt simkort.
Fram tills att jag skaffade min Iphone har jag alltid kört med simkortet som aktivt minne för kontakter. Nya sparas direkt på simkortet och man slipper bry sig. Fram tills nu då...
Vad är chansen att datorn brinner samma dag som du super bort mobilen? Men visst, du kan göra som jag gör, jag har hela telefonboken/kalendern på privatdatorn, jobbdatorn, jobbtelefonen och privattelefonen. Låt datorn haverera, mig stör det inte.
Jag visste inte att du var född på 40-talet. Förlåt.Risken är inte så stor, nej. Jag gillar både bälte och hängslen när det kommer till sånt som blir problem att få tillbaka på ett smidigt sätt.
Du verkar ha löst det på ett bra sätt så att du inte blir berörd på samma vis.
Jag har alla kontakter uppskrivna i ett block om någon kommer till så skriver man till den vid tillfälle bara. Idiotsäkert (bra för mig om jag tabbar mig med alla dessa tekinska mojänger).
Jag visste inte att du var född på 40-talet. Förlåt.
Näää, det är inte lätt alla gånger att vara eftertänksam.
Blir så tröttsamt att alltid ha backupplaner och därmed inte kunna starta trådar på SH om hur man räddar data osv.
Någon som vet om telefonen finns att få tag på i USA?
Kan man isf. be någon i USA skicka hit 4 st?
Tror dom kostar 499$ där (4G 16GB). Kan vara kul att ha en ny teleboboow och få den betald genom att sälja dom andra på Blocket.
Tror dom kostar 499$ där (4G 16GB). Kan vara kul att ha en ny teleboboow och få den betald genom att sälja dom andra på Blocket.
Är inte det bundet till ett abonnemang hos AT&T? Går väl inte att köpa i USA obundet.
Jo, från USA blir det bundet. Men, har nu hittat lite info om det ska vara obundet från Hongkong/Singapore. Så, med lite tur är det även billigare där.
I England är dom olåsta, kostar ca 5800kr om du använder Borderlinx.
Borderlinx tror jag inte funkar. Apple vägrar nog skicka till deras adress.. Apple har bannat borderlinx i usa iallafall, så de vore förvånande om UK funkar
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|