iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur kommer det sig att du vet så mycket om antenner?

Jobbar du på Allgon?

Bry dig inte om Apple fanboysen, jag uppmärksammade problemet långt innan telefonen hade släppts här på SH men då slogs det också bort.

Att mina misstankar sedan visade sig vara rätt är inget jag jublar över, för jag var smått sugen på iPhone4 för den fantastiska skärmen, men det blev en HTC istället.

Den lilla antennkunskap jag har har jag skaffat mig helt utan att jobba med antenner, men den räckte för att uppmärksamma felkonstruktionen.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hehe. Nej Allgon finns tyvärr inte längre. Det såldes i omgångar till olika företag. Jag jobbade där förr dock.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Är ju bara vänta och se hur det funkar i verkligheten här i Svedala när den släpps. Allt annat blir bara akademiskt pladder. Om ingen upplever problem är det pga fanboyskap och det med telefonen medföljande förnekelsepaketet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Apple har som vanligt vänt ett misstag till en "feature":

145602_440.jpg

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Vad ska man göra när man inte kan skicka mms? Fel när meddelade skulle skickas...

Allt är korrekt och det går ibland. Ibland inte.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Att telefonen skulle ha bättre prestanda än 3G-luren trots såkallat death grip tycker jag verkar orimligt eftersom prestandan försvinner helt (från att ha varit riktigt skaplig) på de klipp på Youtube som jag kikat på. Jag har själv en 3GS och den har klart sämre prestanda än många andra lurar jag haft, men den funkar ju iallafall.

Jag har en kompis som köpte en Iphone4 och han har inte märkt av det här problemet på samma sätt som i klippen, så det kan hända att fenomenet visar sig kraftigare i USA. Men antenndesignen är fortfarande helt förkastlig. Jag ger mig inte :)

Du har helt rätt i att iPhone 4 får en kraftigare signalförsämring när man håller den i "death grip", den tappar ca 24 dBm mot ca 14 dBm för iPhone 3Gs. WiFi-antennen ska däremot tydligen få förbättrad mottagning i "death grip".

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Är du uppkopplad via Wi-Fi eller 3G?
Dålig mottagning kan göra att det strular.

Tre g och wifi. Bra mottagning men funkar ändå inte ibland. Startar om luren utan effekt med.

Tror att det är en mjukvarubugg för jag har aldrig haft de problemen på mina gamla telefoner. Sms funkar ua.

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
jag skulle vilja ha ett kartprogram på macbookens 13", med iPhone'n som GPS, går det att fixa? hade varit fett coolt.... :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har fått min Iphone 4 nu idag. Försökte klippa till mitt vanliga simkort till ett microsim, men det sket sig fullständigt. Åkte ner till Telia-butiken o bytte från kontantkort till abonnemang för 699 kr så man ringer o surfar gratis, samt extra simkort för Ipaden som kommer om några dagar. :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har fått min Iphone 4 nu idag. Försökte klippa till mitt vanliga simkort till ett microsim, men det sket sig fullständigt. Åkte ner till Telia-butiken o bytte från kontantkort till abonnemang för 699 kr så man ringer o surfar gratis, samt extra simkort för Ipaden som kommer om några dagar. :)

Sweet dude..Lite avis! Får min imorn :tuttar

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Jag vill också ha min!!!
Får väl vänta nån vecka till iaf..

Hur funkar det där med extra simkort? Innebär det att man har samma abb på både iphone och ipad eller?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jag skulle vilja ha ett kartprogram på macbookens 13", med iPhone'n som GPS, går det att fixa? hade varit fett coolt.... :yoparty

Köp till en USB ansluten GPS puck så kan du köra helt oberoende av telefonen, så spar du batteriet på den.

Jag är inte helt hundra på att alla GPS puckar funkar med mac, men dom finns från 200:- på utändska sidor och 5-600 på Kjell&Co.

Dom är minst lika bra som den i iPhonen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning