"We tested it. We knew that if you gripped it in a certain way, the bars are going to go down a little bit, just like every smartphone. We didn’t think it’d be a big problem, because every smartphone has this issue."
Alla Smartphones har inte alls detta problem. Han slingrar sig den gode Steve tycker jag.
Det är på frammarch med utanpåliggande antenner som integreras i skalet, men än så länge så är det inte speciellt vanligt alls. Jag vet faktiskt bara om en enda telefon som släppts med den typen av antenn och det är just Iphone4.
Andra Smartphones har konventionella lösningar på antenner som är gömda innanför ett plastskal. Som sagt, även de påverkas av hur man håller handen så där har han rätt. Men han låter ju bli att nämna att hela grejen beror på att det är utanpåliggande antenner som man når med handen.
Jaja, hur som helst. Lite barnsjukdomar finns alltid, och de kan nog få bukt med detta också och som sagts tidigare så är detta inte ett lika stort problem i Sverige.
Haha, två saker:
1. Du är projektledare, dvs icke-tekniker som bokar möten och stör riktiga tekniker med eviga telefonsamtal/mail om när de är klara med det riktiga jobbet, precis vem som helst kan göra ditt jobb. Att du skulle ha koll för att du är anställd på ett företag som jobbar med antenner är ju uppenbarligen inte sant då...
2. Du är upprörd över detta åtskilliga veckor efter hela världen blev varse om det.
Sorry, men du bad om det.
Jag fick reda på det imorse eftersom jag inte hänger på Iphone-forum hela dagarna.
Du har rätt i att jag mest bokar möten och inte jobbar som tekniker. Men jag har ändå en ingenjörsexamen från KTH inom telekom och har jobbat med antennutvecklingsprojekt i 5-6 år så jag är inte helt väck.
Hur kommer det sig att du vet så mycket om antenner?