iPhone-tråden

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det är ÅAS 3600 fanboys som fick lite vitt klet i brallan när dörren låstes upp vid midnatt men butiken bara hade 200 telefoner och dom hade plats 203 i kön...
Det kommer telefoner till alla tids nog.

Själv hade jag plats 14 i kön vid teliabutiken i karlskoga!
11 lurar hade dom fått in :huvet
Men i vilket fall beställde jag en där, två veckor senare hade jag inte hört ett pip från telia, efter diverse samtal till kundtjänst och ett besök i butiken kom dom fram till att kärringen i teliabutiken inte hade gjort någon beställning = bara att beställa igen och konstatera att man hamnade totalsist i kön :kulspruta Telia

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men i vilket fall beställde jag en där, två veckor senare hade jag inte hört ett pip från telia, efter diverse samtal till kundtjänst och ett besök i butiken kom dom fram till att kärringen i teliabutiken inte hade gjort någon beställning = bara att beställa igen och konstatera att man hamnade totalsist i kön :kulspruta Telia

Dem är väldigt kompetenta i den butiken har jag märkt :D
Eller inte..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Själv hade jag plats 217 i kön utanför Telia i stockholm... fanns gott om lurar kvar när jag hade köpt min vid 01.20.
Skönt att bo i storstad. :yoparty

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tyvärr var inte samma kärring där när jag var inne andra gången...

Skulle köpa en telefon där i vintras, kommer inte ihåg va de gällde men hade nån fråga om abonnemanget tror jag, visste ungefär hur de borde va men jag frågade för säkerhetsskull för jag ville bara ha de ifall de var som jag trodde.
Det var det icke enl snubben där, konstigt sa jag o gick därifrån.
Åkte te Örebro istället o frågade o visst va de precis som jag trodde.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Skulle köpa en telefon där i vintras, kommer inte ihåg va de gällde men hade nån fråga om abonnemanget tror jag, visste ungefär hur de borde va men jag frågade för säkerhetsskull för jag ville bara ha de ifall de var som jag trodde.
Det var det icke enl snubben där, konstigt sa jag o gick därifrån.
Åkte te Örebro istället o frågade o visst va de precis som jag trodde.

Nästa år går teliaabonnemanget ut så då blir det Halebop i stället, kommer aldrig mer sätta min fot i en teliabutik!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Hur tänkte du nu??? Telia äger ju Halebop så de blir ju inte ledsna för att du byter dit direkt...

Jag vet :D
Men jag slipper ha något att göra med någon i karlskogas sketna teliabutik i alla fall.

Sen kan man ju undra varför halebop har haft ordning på sin iphone4 lansering, men inte storebror telia.

Min äldsta son beställde en ip4 på halebop fredagen när dom släpptes.
Tisdagen därpå fick han sin lur.
Av dom som beställde på telia 3 dagar tidigare (gräddfil för vissa bara) och som fått ett erbjudande via sms, är det flera som fortfarande inte fått någon lur.
Härligt kösystem telia!
Sedan verkar det som om dom har anställt 2 dyslektiker som samsas om en vic20 att knappa in alla ordrarna på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Själv hade jag plats 217 i kön utanför Telia i stockholm... fanns gott om lurar kvar när jag hade köpt min vid 01.20.
Skönt att bo i storstad. :yoparty

Jo, i Stockholm fanns det väl folk som när dom hade köat vid en butik och dom hade sålt slut kunde ta en taxi till nästa butik där det fanns kvar.

Det känns som att Telia la fokus på att se till så det fanns lurar i Stockholm, för här uppe väljer man inte en annan operatör för att lurarna är slut hos telia, man väntar tills Telia/Halebop får in fler lurar.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Gör som jag, sätt den grinige norrlänningen på ignore så slipper du läsa skiten han kommer med... tyvärr hjälper det inte när ni andra quotar honom, men det blir mer o mer sällan så det går att ignorera ändå.
Han är som ett efterhängset ex. Hatar allt Applerelaterat, men prenumererar på trådarna för att spy galla. 99% av hans inlägg är spydigheter och glirningar. Han blir den första jag sätter på ignore, någonsin.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Han är som ett efterhängset ex. Hatar allt Applerelaterat, men prenumererar på trådarna för att spy galla. 99% av hans inlägg är spydigheter och glirningar. Han blir den första jag sätter på ignore, någonsin.

Hade jag verkligen velat spy galla så hade jag gjort det på förra sidan, där det framkom att Apple hade blivit tvungen att patcha en säkerhetslucka, eller någon hade pajjat sin 4'a lagom tills han fick igen sin 3GS från verkstaden, det var liksom läge att lägga spydiga kommentarer om hur problemfritt äpple ägandet egentligen är, men jag stod över det.

Om du läser vad jag skrev så försvarade jag ju faktiskt Äpple och Teliabutikerna och hävdade att det stora problemet är att fanboys inte kan vänta på sina leksaker, först i andra hand är problemet Äpples och i tredja hand butikernas.

Äpple kan inte möta efterfrågan, lurarna fördelas mellan butikerna, köer uppstår, så har det varit vid varje telefonsläpp från Äpple, ändå blir folk arga på butiken för att det är leveranstid?

Folk är korkade helt enkelt.

Det vore rätt åt dig om någon Quotade mitt inlägg så att du fick läsa det, då inser du kanske ahur fel du har om att jag i alla lägen är spydig mot apple...

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Aaaah, du ljuva tystnaaaad!

Så åter till topic.

Någon som har koll på vilken version det är på iOS på de lurar som levereras dessa dagar?

Bara för att retas lite så tappade jag min ip4 i backen, och fick en ny dagen efter av telia ;)

Haha, byter de ut den åt en när man tappar dem? :)

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Aaaah, du ljuva tystnaaaad!

Så åter till topic.

Någon som har koll på vilken version det är på iOS på de lurar som levereras dessa dagar?

Jag fick som sagt en ny IP4 igår.. Förvisso utbytestelefon, vet inte om det har nån betydelse, men den var det 4.0.2 på.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hade jag verkligen velat spy galla så hade jag gjort det på förra sidan, där det framkom att Apple hade blivit tvungen att patcha en säkerhetslucka, eller någon hade pajjat sin 4'a lagom tills han fick igen sin 3GS från verkstaden, det var liksom läge att lägga spydiga kommentarer om hur problemfritt äpple ägandet egentligen är, men jag stod över det.

Om du läser vad jag skrev så försvarade jag ju faktiskt Äpple och Teliabutikerna och hävdade att det stora problemet är att fanboys inte kan vänta på sina leksaker, först i andra hand är problemet Äpples och i tredja hand butikernas.

Äpple kan inte möta efterfrågan, lurarna fördelas mellan butikerna, köer uppstår, så har det varit vid varje telefonsläpp från Äpple, ändå blir folk arga på butiken för att det är leveranstid?

Folk är korkade helt enkelt.

Det vore rätt åt dig om någon Quotade mitt inlägg så att du fick läsa det, då inser du kanske ahur fel du har om att jag i alla lägen är spydig mot apple...

:tuttar ..........

• Gilla
Reaktioner: GuW
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...