iPhone-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Beställde en IP4 av telia, beräknad leveranstid 5-6veckor (mer troligt 2 månader).

Nyfiken på om det finns några siffror på hur många som sålts i Sverige och hur många som kommer in per vecka?

Eller om någon vet om apples produktion har återvänt till 100% eller om den fortfarande är 50% ?

Mucho frågor men en tigande leverantör :)

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Beställde en IP4 av telia, beräknad leveranstid 5-6veckor (mer troligt 2 månader).

Nyfiken på om det finns några siffror på hur många som sålts i Sverige och hur många som kommer in per vecka?

Eller om någon vet om apples produktion har återvänt till 100% eller om den fortfarande är 50% ?

Mucho frågor men en tigande leverantör :)

När beställde du?
Min lur verkar vara på väg till slut, beställde 30/7.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
När beställde du?
Min lur verkar vara på väg till slut, beställde 30/7.

Beställde en 16gb förra veckan, och ändrade till 32 i måndags så har inte alls väntat länge :)

Men antar att de flesta beställningarna gjordes 30/7 och ca 2 veckor framåt?

Eller är jag optimist :va :D

Edit:
Enligt dagens industri ska tydligen telias orderpuckel nås under oktober.
Damn, blir nog 5-6 veckors levtid ändå.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
har de sänkt maxvolymen på högtalaren iom 4.0 :va jag har kollat så allt är på max och volymbegränsning är av, men ändå kan jag knappt höra den in i duschen eller över ljudet av att diska längre :va

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Beställde en 16gb förra veckan, och ändrade till 32 i måndags så har inte alls väntat länge :)

Men antar att de flesta beställningarna gjordes 30/7 och ca 2 veckor framåt?

Eller är jag optimist :va :D

Edit:
Enligt dagens industri ska tydligen telias orderpuckel nås under oktober.
Damn, blir nog 5-6 veckors levtid ändå.
Det verkar ha kommit en laddning till Telia nu, min ligger på Postens utlämningsställe. :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
För något år sedan var det någon mupp som stämde Apple för att man kunde få hörselskador av att spela musik på max volym i sin iPod. Alla "journalister" hakade förstås på och hävdade att iPod var farligt, att alla skit-mp3-spelare också kunde spela lika högt och att samtliga har en fungerande volymkontroll spelade förstås ingen roll för varken media eller domstolar så Apple var tvungna att sänka maxvolymen. :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För något år sedan var det någon mupp som stämde Apple för att man kunde få hörselskador av att spela musik på max volym i sin iPod. Alla "journalister" hakade förstås på och hävdade att iPod var farligt, att alla skit-mp3-spelare också kunde spela lika högt och att samtliga har en fungerande volymkontroll spelade förstås ingen roll för varken media eller domstolar så Apple var tvungna att sänka maxvolymen. :rolleyes:

Det var bara lönt att stämma Apple, eftersom det var det enda stora Usa bolaget, det var där det eventuellt fanns pengar att hämta.

Att alla andra hade minst lika hög max volym spelade ingen roll, för det var asiatiska bolag som inte gick att klämma pengar ur.

Usa är lite besvärligt att bedriva verksamhet i ur den synvinkel.

Man får ju bara ljummet kaffe i drive trough luckorna numera, så att man inte ska kunna bränna sig, efter ett uppmärksammat rättsfall..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Det som faktiskt hände är att den per default har en gräns på volymen men som du kan kringgå med en enkel inställning under "inställningar".

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

det minns jag, kommer ihåg att det fanns ett program för att "uncappa" sin ipod för att få ut maxkräm.

P.E

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2006
Hoj
Hojlös
Beställde en IPhone 16GB på Telias hemsida 7/8 och fick den idag.
Men det känns fortfarande helt värdelöst för jag har inte fått något simkort.:gnissla

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Beställde en IPhone 16GB på Telias hemsida 7/8 och fick den idag.
Men det känns fortfarande helt värdelöst för jag har inte fått något simkort.:gnissla

Du ska få ett gratis temporärt om du går in i en Teliabutik, men en del får betala 95kr pga inkompetent personal :gnissla

Det verkar ha kommit en laddning till Telia nu, min ligger på Postens utlämningsställe. :tummenupp

När beställde du då?

Själv var jag ju riktigt sen, har inte ens fått orderbekräftelse.

Last edited:

P.E

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2006
Hoj
Hojlös
Klipp av ditt vanliga! Det gjorde jag...

Jodå,klippte till det gamla kortet efter en mall jag hittade på nätet men det funkade inte.

Du ska få ett gratis temporärt om du går in i en Teliabutik, men en del får betala 95kr pga inkompetent personal :gnissla

Ok,får dra till närmsta Teliabutik i morgon.
Är jäkligt sugen på att leka med luren efter att ha haft samma mobil i 5 år.

Last edited:

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Fyfan vad härlig den är :yoparty

Nån som har några tips på vad ska man ha för några häftiga apps till 4an?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC