iPhone-tråden

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Fick min 32Gb lur idag, la min beställning på Telia den 30Juli.
Dock inget sim kort, springer förbi telia butiken imorgon och hämtar ett microsim.
Ska bli kul att leka sen. :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu håller 4G på att lanseras. Någon som har koll på om någon telefon klarar av detta?

Kommer det kräva mer kräm så telefonerna kommer växa ännu mer?
(Precis som 2G->3G gjorde)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nu håller 4G på att lanseras. Någon som har koll på om någon telefon klarar av detta?

Finns ingen telefon som klarar den 4G-standard som används i Sverige vad jag vet, iaf inte i handeln. Är nog lika bra det med tanke på storlek (i paritet med en ordinär mobiltelefon) och strömförbrukning hos de 4G-modem som sålts.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

4G är primärt för data och det dröjer innan det kommer telefoner för det nätet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Läste ett rykte om att det kommer en uppdaterad IP4 med antennfix efter 30 september (samma datum free case slutar).
http://arstechnica.com/apple/news/2010/08/apple-may-release-revised-iphone-4-after-sept-30.ars?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss
Nu hoppas jag nästan att jag får vänta alla 8 veckorna som Telia förvarnat om :)

Det där är det redan ganska insatta källor som dementerat... och sannolikheten att de lyckats göra om antenndesignen och få fabriken att ställa om allt på så här kort tid ser jag som näst intill ett mirakel om det skulle va så.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det där är det redan ganska insatta källor som dementerat... och sannolikheten att de lyckats göra om antenndesignen och få fabriken att ställa om allt på så här kort tid ser jag som näst intill ett mirakel om det skulle va så.

Ok, men det skulle ju inte vara så troligt att de gick ut med information om att de ändrat på telen när några miljoner är sålda ;)

Jaja, får vänta på mina 2-8veckors lev tid.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ok, men det skulle ju inte vara så troligt att de gick ut med information om att de ändrat på telen när några miljoner är sålda ;)

Jaja, får vänta på mina 2-8veckors lev tid.

Självklart inte, Apple gör inte det oavsett vad de har i kikarn... MEN, att göra om design och få fabriken att svänga om är inte så lätt... ungefär som att försöka köra supertanker genom Göta Kanal.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Teoretiskt sett kan dom ju behålla metallramen, bara inte koppla in den, och istället koppla in en stripline antenn som dom limmar fast inuti bakstycket, så är problemet löst, eller baka in metallramen i epoxy så att den blir isolerad.

Men jag tror inte heller att en mexikansk operatör skulle veta det först av alla....

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns hopp för er med 3G, verkar gå betydligt fortare med 4.1 :tummenupp

[YOUTUBE-ID]1q0jVRwHy00&feature=player_embedded#at=74[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO