iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
simpsonscentral.org
spcentral.us
fgcentral.com

Fina länkar där du kan streama Simpsons Family guy och South park till iphonen. Funkar med 3g mé :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu har jag haft min iPhone 4 i ett par veckor, och kan som icke-fanboy göra en första utvärdering.

Skärmen är verkligen bra, gränssnittet är som alltid väldigt smidigt och formatet är behändligt. Tung och gedigen känsla.

Men.
iTunes är ett sektprogram som drar ned totalbetyget något oerhört, gyroskopet/vändbarheten fungerar jävligt segt i vissa applikationer och 7500 kr är 1500 kr för mycket (32 GB).

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Nu har jag haft min iPhone 4 i ett par veckor, och kan som icke-fanboy göra en första utvärdering.

Skärmen är verkligen bra, gränssnittet är som alltid väldigt smidigt och formatet är behändligt. Tung och gedigen känsla.

Men.
iTunes är ett sektprogram som drar ned totalbetyget något oerhört, gyroskopet/vändbarheten fungerar jävligt segt i vissa applikationer och 7500 kr är 1500 kr för mycket (32 GB).

Ja iTunes är bedrövligt, det skall gå att kringå det med andra program men jag har inte orkat bry mig, jag synkar inte musik så ofta ändå. Tyvärr kopplar ju Apple andra produkter till iTunes också, t ex airport express. Är det någon som provat Airfoil för att skicka bild eller ljud via airport, fungerar det bra från en PC?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hur tycker ni att mottagningen fungerar på IPhone 4? En kompis köpte en nyligen och han sa att om han visste hur dålig mottagning telefonen hade hade han köpt någon annan. Han har för övrigt ingen annan erfarenhet av IPhone sedan tidigare.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ni som har 16 GB, klarar ni er bra trots GPS musik och många program?

Jag funderar på om man ska ta sig en 32:a. Min förra 16 klarade sig men den höll på att bli full...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hur tycker ni att mottagningen fungerar på IPhone 4? En kompis köpte en nyligen och han sa att om han visste hur dålig mottagning telefonen hade hade han köpt någon annan. Han har för övrigt ingen annan erfarenhet av IPhone sedan tidigare.

Jag har aldrig varit onåbar trots att jag varit ute i ingenstans. Funkar fint dvs.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ni som har 16 GB, klarar ni er bra trots GPS musik och många program?

Jag funderar på om man ska ta sig en 32:a. Min förra 16 klarade sig men den höll på att bli full...

16GB i en iPhone 4 är lika mycket som 16 GB i en 3GS eller vad du nu hade för någon innan :rolleyes:
Så om din förra på 16GB nästan va full å du tänker ha minst lika mycket i en iPhone 4 så borde ju en 32GB vara liiiite bättre :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
16GB i en iPhone 4 är lika mycket som 16 GB i en 3GS eller vad du nu hade för någon innan :rolleyes:
Så om din förra på 16GB nästan va full å du tänker ha minst lika mycket i en iPhone 4 så borde ju en 32GB vara liiiite bättre :tummenupp

Jo, klart att det liiiiite bättre. Det är även liiiiiite dyrare.

Frågan är kanske felaktigt ställd,

Är det värt 1000-1500 kr att ha 32GB?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jo, klart att det liiiiite bättre. Det är även liiiiiite dyrare.

Frågan är kanske felaktigt ställd,

Är det värt 1000-1500 kr att ha 32GB?

Japp! Kameran är kanon vilket bäddar för mycket film och foto vilket tar plats.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4

Jag skulle nog säga att 1GB på ip4 är lite mindre än 16GB på 3Gs, med tanke på videokameran...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

Riktigt värdelös, jag kan knappt använda min hemma (vilket fungerade bra med min gamla SE), håller jag inte i ramen utan bara på glaset fungerar det nästan.

Batteritiden suger svårt och måste man stänga ner alla program man öppnar manuellt eller har jag missat något?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Teoretiskt sett kan dom ju behålla metallramen, bara inte koppla in den, och istället koppla in en stripline antenn som dom limmar fast inuti bakstycket, så är problemet löst, eller baka in metallramen i epoxy så att den blir isolerad.

Men jag tror inte heller att en mexikansk operatör skulle veta det först av alla....

Fast det är inte bara att koppla in en strip line-antenn. Det tar månader att utveckla en sådan för att klara alla speckrav och det är inte ens säkert att det går att lösa eftersom designen på telefonen i övrigt inte är gjord för detta från början. Man ska ju inte bara täcka in ett frekvensband nuförtiden. Det är ju minst 5 band för enbart telefonin som ska fixas, och utöver det blåtand, GPS och WLAN.

Om man mot all förmodan lyckades med det miraklet så kvarstår att hela luren återigen måste genomgå en fullständig type approval för att få säljas, och detta tar också tid.

Antennprestandan är tyvärr ganska dålig även på min 3GS. Jag står dock ut med lite tappade samtal och flackande 3G-mottagning eftersom jag gillar luren skarpt i övrigt :).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast det är inte bara att koppla in en strip line-antenn. Det tar månader att utveckla en sådan för att klara alla speckrav och det är inte ens säkert att det går att lösa eftersom designen på telefonen i övrigt inte är gjord för detta från början. Man ska ju inte bara täcka in ett frekvensband nuförtiden. Det är ju minst 5 band för enbart telefonin som ska fixas, och utöver det blåtand, GPS och WLAN.

Om man mot all förmodan lyckades med det miraklet så kvarstår att hela luren återigen måste genomgå en fullständig type approval för att få säljas, och detta tar också tid.

Antennprestandan är tyvärr ganska dålig även på min 3GS. Jag står dock ut med lite tappade samtal och flackande 3G-mottagning eftersopm jag gillar luren skarpt i övrigt :).

Om apple verkligen vill lösa ett problem, så här dom designat en multitrap stripline för 5 band innan morgonfikat.

jag hade ett program på datorn för att beräkna och designa striplines på kretskort, shareware versionen kunde dock bara räkna med två traps, alltså tre band.

Apple här nog råd med fullversionen...

Det som kan ta tid är att få den godkänd, men även det kan dom ha hunnit med.

Den förra antenner passerade ju, så speciellt omfattande verkar ju inte testerna vara...

Enklast är dock att dom köper in en färdig antennkonstruktion från någon.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som har antennproblem med 4:an? Jag har inte märkt någon skillnad mot min gamla 3G jallafall. Men någon sa att vi har starkare när i Sverige än yankidoodles AT&T.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har antennproblem med 4:an? Jag har inte märkt någon skillnad mot min gamla 3G jallafall. Men någon sa att vi har starkare när i Sverige än yankidoodles AT&T.

Håller man till i storstäder (i Sverige) så är det inte ett stort problem. Däremot på landet kan det vara lite värre. Plus, att som du säger, vi har ett bättre utbyggt nät överlag här.

Detta enligt andra forum jag varit på.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Vårt nät är absolut bättre byggt än AT&T's 3G i US, men visst har jag märkt av antennproblemet men det är när jag varit på landet där det redan är dålig täckning, då visar det sig hur man skall och inte skall hålla den.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Hade också en 3G innan och märker inte av några antennproblem på 4:an. Nu har vi dock rätt vettig täckning i södern, och när jag inte är här så jobbar jag centralt i storstäderna. Där är det ju alltid full mottagning nästan överallt.

Köpte 16gigaren då jag syncar min iPhone dagligen och sällan har mer än 3-4gig musik på samt en del foton, appar mm.

Syncar man sällan eller behåller mycket på telefonen så är 32an att föregå.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
När man synkar telen görs det backup då? Vad är isåfall skillnaden mot att högerklicka och välja "backa upp iphone"?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA