iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hur bra fungerar det att dela på data/information mellan IOS och Android?

Kan man skicka geografiska platser till varandra osv?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har fått "ingen service" i en kompis lägenhet mitt i stan. Har jag säg 4 pinnar när telefonen ligger på bordet så har jag 2 efter ett tag när jag håller i den.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
När man synkar telen görs det backup då? Vad är isåfall skillnaden mot att högerklicka och välja "backa upp iphone"?

När du synkar så händer det du valt. T.ex viss musik, musiksmak, kontakter, bilder eller annat du valt att du vill ha synkat.

Kör du säkerhetskopia så kopieras rubbet, inkl dina sms, samtalshistorik, kelender, larm....allt.

Perfekt om du köpt en iPhone4. Kör då säkerhetskopiering på 3an och återställ den till din 4. Allt ser då identiskt ut som du lämnade det sist. (Utom musik och ringsignaler som du själv måste bestämma vad du ska göra med)

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Någon som har antennproblem med 4:an? Jag har inte märkt någon skillnad mot min gamla 3G jallafall. Men någon sa att vi har starkare när i Sverige än yankidoodles AT&T.
Inga problem med mottagningen hur mycket jag än försöker. Jag bor dessutom på landet.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Vad ska man stänga av för att inte nallen ska ligga och uppdatera allt i bakgrunden?
Drar till tyskland i helgen och man vill ju ha nallen med sig men helst inte komma hem till en räkning deluxe:gnissla

Finns det nån generell offknapp för uppdateringar/datauppkoppling som plockar alla app:ar, inte bara dom officiella?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vad ska man stänga av för att inte nallen ska ligga och uppdatera allt i bakgrunden?
Drar till tyskland i helgen och man vill ju ha nallen med sig men helst inte komma hem till en räkning deluxe:gnissla

Finns det nån generell offknapp för uppdateringar/datauppkoppling som plockar alla app:ar, inte bara dom officiella?

Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Data-roaming. Stäng av den and you're all set.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Om apple verkligen vill lösa ett problem, så här dom designat en multitrap stripline för 5 band innan morgonfikat.

jag hade ett program på datorn för att beräkna och designa striplines på kretskort, shareware versionen kunde dock bara räkna med två traps, alltså tre band.

Apple här nog råd med fullversionen...

Det som kan ta tid är att få den godkänd, men även det kan dom ha hunnit med.

Den förra antenner passerade ju, så speciellt omfattande verkar ju inte testerna vara...

Enklast är dock att dom köper in en färdig antennkonstruktion från någon.

Tyvärr funkar det inte så alls. Jag har nämnt tidigare i den här tråden att jag jobbar som projektledare på ett företag som utvecklar just mobiltelefonantenner och jag har ganska bra koll på läget.

Man kan inte simulera fram en antenn som funkar inuti en telefon. Man kan i bästa fall komma fram till något som är en bra grund att labba utifrån. Att simulera fram en antenn som fixar de fem banden är enkelt (det blir iofs två antenner), men att få densamma att fungera inuti en telefon där precis allt i dess närhet stör dess funktion är inte möjligt. Minsta metallbit i närheten av antennen påverkar prestandan. På vissa ställen kanske den förstärks, medan den släcks ut på andra ställen. De ställen där den förstärks kan komma att generera övertoner som sabbar prestandan på högre band etc etc etc.

Min gissning är att det kan gå att få fram ett nytt fungerande koncept som är färdigt för handeln (med godkända tester och operatörsspecar) på 10 månader. Om det går riktigt bra! Betänk att telefonen är designad för att ha dagens antennkoncept. Att byta till tex en flexfilm som klistras på en plastbärare av något slag inuti telefonen kanske inte ens går utan stora förändringar av övrig hårdvara.

Testerna som gås igenom och de specar som operatörerna satt är hårda. Enda anledningen till att Iphone4 gick igenom är att de händer som används världen över till dessa tester (för att simulera en snittanvändares hand) är utformade på ett speciellt sätt. Iphone4's brister i antennprestanda kommer inte fram i testerna som görs med dessa händer. Onekligen verkar det som att man designat telefonen så att bristerna inte skulle upptäckas i testerna. Annars är det bara en extrem slump.

Edit* Tangentbordsfummel

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kör man KTM så får man ju se till att telefonen blir lika fin :tummenupp

(Synd bara att man inte har fått den än :mad: )

Bifogat

• DSC00807.JPG
    DSC00807.JPG
    111.4 KB · Visningar: 47

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En varning till er med Ip4.. Använd inte Apples bumper, plasten inuti den repar sönder stålbanden totalt.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Data-roaming. Stäng av den and you're all set.

Hmm. Stängde av den, ställde all mail till manuell, stängde av push till allt och nollade användandet.

1 timme senare hade jag använt totalt 22kB utan att röra telefonen :va
Är inga stora datamängder men hade ändå varit intressant att se vilka app:ar som ligger uppkopplade.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hmm. Stängde av den, ställde all mail till manuell, stängde av push till allt och nollade användandet.

Är inga stora datamängder men hade ändå varit intressant att se vilka app:ar som ligger uppkopplade.

Den kollar väl fortfarande mms, plus att det där valet inte spelar någon roll när du använder din normala leverantör. Anyhow, jag är i Finland 2-3 veckor varje år, och då är det dödstyst om luren förutom sms och telefoni.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Slå av dataroaming enbart, då kommer luren inte utnyttja data överhuvudtaget UTOMLANDS(!), däremot i Sverige så är det precis som vanligt.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Den kollar väl fortfarande mms, plus att det där valet inte spelar någon roll när du använder din normala leverantör. Anyhow, jag är i Finland 2-3 veckor varje år, och då är det dödstyst om luren förutom sms och telefoni.

Aaa. Jag som kopplade långsamt och inte läste texten under så noga :tungan
Då får jag väl helt enkelt hålla lite koll på dataräknaren när man åker över gränsen till Tyskland :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Då får jag väl helt enkelt hålla lite koll på dataräknaren när man åker över gränsen till Tyskland :)

Som sagt dataroaming off spelar ingen roll i Sverige, bara utomlands. För att du ska släcka allt när du är i svea måste du slå av Cellular data.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Slår du av roamingen så är det mycket enkelt, utomlands när du startar t ex mail eller facebook så säger den att roaming är avslaget och hur du slår på det om du vill ha det (bli rövkörd av telebolagen alltså). Du kan inte missa något.

Jag har alltid roaming avslaget eftersom det inte är någon nackdel.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA