iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Dom där Samsung är bra kaxiga... :gnissla

http://planetmobile.idg.se/2.14476/1.332012/missnojd-med-iphone-fa-en-gratis-galaxy-s

Missnöjd med Iphone? Få en gratis Galaxy S

Brittiska öarna är en intressant plats för mobilbranschen just nu, i alla fall om du håller ett öga på Samsung och deras krigsföring mot Apples Iphone.

Samsung UK är på krigsstigen rejält mot Apple och Iphone 4. Nyligen publicerades en annons i såväl dagstidningar som tv där antennproblemet hos Iphone 4 hånas väldigt uppenbart, vilket ni kan se på bilden här nedan

Det tar dock inte slut där, utan Samsung UKs Twitterkonto har nyligen börjat användas för att erbjuda missnöjda Iphone 4-ägare en gratis Galaxy S som kompensation. I och med det känns det som om Samsung är den som försöker dra nytta av stormen kring Apples nya lur, istället för att dementera mottagningsproblemen som Apple visat upp hos bland annat Nokia- och Motorolatelefoner.

2431012607.jpg
887667273.jpg

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Några på jobbet har fått Samsung Galaxy, vilken pinsam kopia! Jag skulle inte ens byta min 3G mot den.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Är det nån som har tips på ett smidigt program att konvertera videofilmer med? :)

Några på jobbet har fått Samsung Galaxy, vilken pinsam kopia! Jag skulle inte ens byta min 3G mot den.

På pappret är många telefoner väldigt bra, men i näven så inser man att dom inte är i närheten av apple när de kommer till prestanda och känsla i touchen :) Jag kände på x10 för nån vecka sen och den va ju redigt trög, tom jämfört med 3gs´en..

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Är det nån som har tips på ett smidigt program att konvertera videofilmer med? :)

På pappret är många telefoner väldigt bra, men i näven så inser man att dom inte är i närheten av apple när de kommer till prestanda och känsla i touchen :) Jag kände på x10 för nån vecka sen och den va ju redigt trög, tom jämfört med 3gs´en..

Videora för PC och Reduxdecoder på Mac.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Fast X10 tycker jag är ett lyft för Ericsson. Jag var tidigare fanboy till Ericsson :D och tycker de gjort en tragisk resa med en massa irrelevanta skittelefoner. X10 är lite mer fokuserad och de olika modellerna passar nog olika typer av konsumenter. Jag hoppas de satsar på Android och inte splittrar sig för mycket.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Säkert avhandlat förut, men gratisprogrammen för "SMS" är ju onekligen smarta. Finns ingen anledning att betala för SMS till folk som har ajfån.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
4.1

Någon som hunnit uppdatera till 4.1 ännu? Kommentarer?
Blir fotona bättre ? Är Game-center något o ha ?

Tänkte hoppa på det där ikväll men är som sagt lite nyfiken på andras erfarenheter här?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon som hunnit uppdatera till 4.1 ännu? Kommentarer?
Blir fotona bättre ? Är Game-center något o ha ?

Tänkte hoppa på det där ikväll men är som sagt lite nyfiken på andras erfarenheter här?

Något rappare lur, bättre foton med HDR... annars inga direkta ändringar jag märkt av.

Just det, GameCenter, spelar väldigt lite på luren så har inte ens öppnat det än men jag stör mig som FAN på att jag inte kunde flytta GC från huvudskärmen... promoskit! :mad:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Säkert avhandlat förut, men gratisprogrammen för "SMS" är ju onekligen smarta. Finns ingen anledning att betala för SMS till folk som har ajfån.

Har du provat flera och kan därmed rekomendera ett specifikt?

Lättare att få med vännerna på det hela om man har ett bra program att föreslå.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

WhatsApp kör jag med och det har funkar bra, kostar 7:- men det tjänar man ju in fort om man betalar för sms:n.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
WhatsApp kör jag med och det har funkar bra, kostar 7:- men det tjänar man ju in fort om man betalar för sms:n.

samma här, kör WhatsApp, men dessvärre har jag kanske inte tillräckligt många vänner där. Blir nått mess i veckan med den appen kanske. De allra flesta andra kör jag vanliga sms med och betalar Telenor 99 spänn i månaden för fria samtal, sms/mms till 10 förvalda nummer, och ja de flesta i min närmaste familj / vänkrets har just Telenor. Så de slantarna sparar jag snabbt in. Men whatsapp är ett bra komplement i mitt fall till mina övriga iphoneägande vänner. Hade velat ha en variant för dem med Droid, där kör jag just nu Fring mot MSN/Gtalk för närvarande. Men hade gärna sett ett bra enkelt sätt att messa mellan droid/iphone. Är nästan lite rörigt ibland kan man tycka.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Jag tog första bästa som var gratis, Text Me. Fungerar fint, men glöm inte att slå på push.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ping har jag kört som gratis-"sms", problemet är som sagt att få andra att ha samma app.

Om det nu är ett problem att ett SMS kostar 36 öre att skicka, och ett problem att få alla att använda samma app för gratis meddelade, varför inte använda MSN?

Det är standard sedan många år tillbaka, och fungerar både på andra telefoner och på datorer.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA