iPhone-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Beställde som tidigare skrivet en 16gb, för att sen några dagar senare ändra till en 32a.

Fick nu ett SMS med ordernumret så man kan söka med telias söktjänst.

"iPhone 4 Black 16GB, väntar på leverans"

Humm, ska man ringa och gnälla så jag inte får en 16gb och får vänta 6 veckor till eller får jag dubbelt i deras kaos? :tungan

Det har hittils varit ett flertal som fått 2st..

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Fick luren till slut igår. Förseningen till trots så är jag nöjd, mest för det var 4.0.1. Jb!!
Microsim är i princip omöjligt att klippa till kändes det som. På 3 försök var det inte en enda som godkändes av luren. Hade gärna haft kvar mitt gamla med Bank ID. Men det var bara att knalla ner till Teliabutiken och få ett. Trevlig personal på Telia för omväxlings skull.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Probs med iTunes Store

Hjälp mig iPhonerävar!

När jag ska synka telefonen så vill iTunes att jag ska auktorisen min dator (vilket jag gjorde första gången jag kopplade in luren).
När jag gör det igen, skriver in lösenordet och trycker ok så kommer nästa ruta upp som säger att datorn redan är auktoriserad.
När jag försöker synka igen så börjar hela proceduren om.

Jag har testat att avauktorisera datorn, men problemet finns kvar.

Tips på vad jag ska göra?

Bifogat

• iTunesstore.jpg
    iTunesstore.jpg
    33.2 KB · Visningar: 39

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Hjälp mig iPhonerävar!

När jag ska synka telefonen så vill iTunes att jag ska auktorisen min dator (vilket jag gjorde första gången jag kopplade in luren).
När jag gör det igen, skriver in lösenordet och trycker ok så kommer nästa ruta upp som säger att datorn redan är auktoriserad.
När jag försöker synka igen så börjar hela proceduren om.

Jag har testat att avauktorisera datorn, men problemet finns kvar.

Tips på vad jag ska göra?

se till så att du startar itunes med admin rättigheter

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Borderlinx

Nu har mitt paket legat på Borderlinx hub i 2 dagar.
Antar att jag inte är så ensam om att beställa iphone via dem..:rolleyes:

Nåja. När man väntar på något gott så, är det bara hääälit.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fick luren till slut igår. Förseningen till trots så är jag nöjd, mest för det var 4.0.1. Jb!!
Microsim är i princip omöjligt att klippa till kändes det som. På 3 försök var det inte en enda som godkändes av luren. Hade gärna haft kvar mitt gamla med Bank ID. Men det var bara att knalla ner till Teliabutiken och få ett. Trevlig personal på Telia för omväxlings skull.

You son of a gun.. Nåja, grattis ;)

Har ni läst detta?
https://www.eff.org/deeplinks/2010/08/steve-jobs-watching-you-apple-seeking-patent-0

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om man tankat ner program direkt på telefonen via JB. Går det att säkerhetskopiera dem till ITunes på något sätt?

Ytterligare en fråga när det gäller navigationsprogrammen. Det går t ex att ha Navigon och TomTom samtidigt. Däremot går det inte att ha t ex TomTom Europe och TomTom Sydafrika. Åtminstone kan man inte se ikonerna på skärmen. Lite dåligt kan tyckas - om man nu vill ha tillgång till både Europa och Afrika utan att hålla på och skifta programmen mellan telefon och dator.

Hur är det med IPhone 4. Finns det JB till den än så att man kan tanka över sina program från 3G till 4:an?

Med tanke på alla leveranstider, samt att min IPhone fungerar klanderfritt kommer jag nog inte att köpa 4:an förrän under nästa år någon gång. Man kanske rent av skulle köpa en begagnad 3GS 32 GB för en spottstyver nu när de flesta vill ha det senaste :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Om man tankat ner program direkt på telefonen via JB. Går det att säkerhetskopiera dem till ITunes på något sätt?

Ytterligare en fråga när det gäller navigationsprogrammen. Det går t ex att ha Navigon och TomTom samtidigt. Däremot går det inte att ha t ex TomTom Europe och TomTom Sydafrika. Åtminstone kan man inte se ikonerna på skärmen. Lite dåligt kan tyckas - om man nu vill ha tillgång till både Europa och Afrika utan att hålla på och skifta programmen mellan telefon och dator.

Hur är det med IPhone 4. Finns det JB till den än så att man kan tanka över sina program från 3G till 4:an?

Med tanke på alla leveranstider, samt att min IPhone fungerar klanderfritt kommer jag nog inte att köpa 4:an förrän under nästa år någon gång. Man kanske rent av skulle köpa en begagnad 3GS 32 GB för en spottstyver nu när de flesta vill ha det senaste :D

Tanka APT-backup (app), tryck på backup i appen, synka med itunes/lagra backup. Då lagras en lista på alla dina apps, och om du sedan laddar in din backup i nyrestorad telefon, tankar appen och trycker på "restore" så tankar den ner allt åt dig

De finns jb till ip4 förutom den senaste programvaran. Dom som fått ip4 de senaste dagarna har inte haft nyaste, så de går att jba

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Nu har mitt paket legat på Borderlinx hub i 2 dagar.
Antar att jag inte är så ensam om att beställa iphone via dem..:rolleyes:

Nåja. När man väntar på något gott så, är det bara hääälit.

När beställde du din fyra och var det från Apple UK?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tack, ska testa ladda ner appen senare.

Tanka APT-backup (app), tryck på backup i appen, synka med itunes/lagra backup. Då lagras en lista på alla dina apps, och om du sedan laddar in din backup i nyrestorad telefon, tankar appen och trycker på "restore" så tankar den ner allt åt dig

De finns jb till ip4 förutom den senaste programvaran. Dom som fått ip4 de senaste dagarna har inte haft nyaste, så de går att jba

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Det gjorde jag, men kan erkänna som den prylbög man är att det inte riktigt stillade ha begäret efter en 4a :gnissla

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En kompis beställde sin åt företaget för 10 dagar sen och fick den nu (telia). En annan beställde privat 14 dagar sen och fick sin.. Så de verkar komma in i hyffsad fart nu

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Fick mitt trackingnummer igår som sagt och har följt paketet från Birmingham till Leipzig för att vakna inatt och se att paketet registrerats i Göteborg. Om inget händer så har jag en ny leksak att fingra på ikväll. :tummenupp

Och med lite mer tur, är det inte absolut senaste ios i, och då jeflar. :D

Det vill säga, från det att Apple skickade paketet har det tagit 5 dagar via Borderlinx, vilket i slutändan inte är så illa pinkat då jag förstår att det varit fullständigt "swamped" med iphone-försändelser senaste tiden.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC