iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Är inte bumpern gjord i gummi? Eller plast? Borde inte kunna repa stål då annat än polera upp det lite kanske. Förmodligen har de haft skit mellan telefonen och bumpern.

Kan inte se att jag haft nåt skit i min bumper. Va helt rent vid montering

De är hårdplast på insidan. Plast repar stål, men stål repar plast mer ..

Samma sak som att man kan vässa en skruv sylvass genom att dra den på ett betonggolv tillräckligt länge

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Hade bumpern i ett par veckor utan att få något märke alls, men efter att ha sett bilderna på nätet körde jag naket tills jag fick leveransen från LL.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur fungerar era iPhone 4 då ni använder originalhörsnäckorna? Glappar det som helvete som på min?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En kompis tappade sin ip4 3 meter ner i en stentrapp igår. Bumper på.. inte ett märke på telefonen. Så den verkar funka

Nu får väl ändå JB´t komma ut! Så jäkla härligt om de är permanent som dom säger

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
En kompis tappade sin ip4 3 meter ner i en stentrapp igår. Bumper på.. inte ett märke på telefonen. Så den verkar funka

Nu får väl ändå JB´t komma ut! Så jäkla härligt om de är permanent som dom säger

JBt lär inte va permanent, kan jag inte tänka mig. Säkerhetshålet är nog permanent dock. Men det är väl inte nån bra sak egentligen :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
JBt lär inte va permanent, kan jag inte tänka mig. Säkerhetshålet är nog permanent dock. Men det är väl inte nån bra sak egentligen :gnissla

Både ja och nej, det nya JB't skulle ju vara hårdvarurelaterat och därför ostoppbart på befintlig hårdvara, det förra JB't var ju mjukvarurelaterat och kunde därför exploaterats av illvilliga människor.

Är det hårvarurelaterade JB't så att man fysiskt måste påverka hårdvaran (resetta på ett speciellt vis/bygla en kontakt/whatever) så är det ju väldigt svårt att utnyttja det illvilligt mot ägarens vetskap.

Jag har inte läst på mer sen dom släppte nyheten, så jag vet inte vad som krävs för att få maskinen att läsa in JB't.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Både ja och nej, det nya JB't skulle ju vara hårdvarurelaterat och därför ostoppbart på befintlig hårdvara, det förra JB't var ju mjukvarurelaterat och kunde därför exploaterats av illvilliga människor.

Är det hårvarurelaterade JB't så att man fysiskt måste påverka hårdvaran (resetta på ett speciellt vis/bygla en kontakt/whatever) så är det ju väldigt svårt att utnyttja det illvilligt mot ägarens vetskap.

Jag har inte läst på mer sen dom släppte nyheten, så jag vet inte vad som krävs för att få maskinen att läsa in JB't.

Tolkade det som att säkerhetshålet låg i firmwaren i en hårdvarukrets. Då kan nog apple döda jb varje gång de släpper en ny ios version men att säkerhetshålet finns kvar i hårdvarukretsen. Blir nog enklare att ta sig in i fortsättningen men nytt jb lär behövas för varje version.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur fungerar era iPhone 4 då ni använder originalhörsnäckorna? Glappar det som helvete som på min?

Kolla om det kommit in fickludd i 3,5mm-hålet. Det gjorde det på min med samma symtom som resultat. Tog en nål och petade upp luddet sen var det bara att köra igen.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jabra BT3030

Går och funderar på en Jabra BT3030 (sån där dogtag).

Någon här som kör den till sin iphone som kan tänka sig att ge en liten recension?

Jag lyssnar MYCKET på musik men är så evinnerligt trött på att alltid ha dessa sladdar ur fickorna som jag fastnar i överallt, trasslandet med att bara joxxa med dem får mig att bli skogstokig ibland. De handsfree jag hittills använt har varit bra på just det, handsfree, men då det kommit till musiken så är ljudet oftast för klent, kolla bara på orginallurarna... vilket har gjort att jag hellre kör med mina vanliga musikpluggar "nocs".

Iaf, jag vill ha, blåtand, helst inga sladdar runt telefonen, bra ljud när jag lyssnar på musik dvs in-ear-pluggar, och sist men inte minst möjligheten att tala i telefon på den. Dogtag grejjen är lite geeky men tycker ändå att funktionsmässigt så verkar det smart att ha kontrollerna på en halskedja typ.

Har inte hunnit scanna av marknaden helt, har för mig jag såg en sån i en Telenorbutik där de ville ha 800:- På Jabras webshop vill de ha 70 euro. Var köpte du din och isf för hur mycket?

Bu eller bä?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Går och funderar på en Jabra BT3030 (sån där dogtag).

Någon här som kör den till sin iphone som kan tänka sig att ge en liten recension?

Jag lyssnar MYCKET på musik men är så evinnerligt trött på att alltid ha dessa sladdar ur fickorna som jag fastnar i överallt, trasslandet med att bara joxxa med dem får mig att bli skogstokig ibland. De handsfree jag hittills använt har varit bra på just det, handsfree, men då det kommit till musiken så är ljudet oftast för klent, kolla bara på orginallurarna... vilket har gjort att jag hellre kör med mina vanliga musikpluggar "nocs".

Iaf, jag vill ha, blåtand, helst inga sladdar runt telefonen, bra ljud när jag lyssnar på musik dvs in-ear-pluggar, och sist men inte minst möjligheten att tala i telefon på den. Dogtag grejjen är lite geeky men tycker ändå att funktionsmässigt så verkar det smart att ha kontrollerna på en halskedja typ.

Har inte hunnit scanna av marknaden helt, har för mig jag såg en sån i en Telenorbutik där de ville ha 800:- På Jabras webshop vill de ha 70 euro. Var köpte du din och isf för hur mycket?

Bu eller bä?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=240596

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Jotack, där kan man ju säga att meningarna går isär. Läste lite liknande på en annan sajt men var väl mest ute efter sporthoj.com's kritiska öga
(ja, på något vis känns det som att mc-puttar resonerar liknande vad gäller teknik och kvalitet)

Iaf, fick chansen att köpa en sån via en polares personalrabatt och kom loss för lite över 400 och kör i skrivande stund musik från iphone 4:an i dessa.

Funkar bra på det stora hela..., och min "snabbanalys" blir,
mission 1, bli av med sladdar som fastnar i dörrhandtag osv: check!
mission 2, bra ljud: nja, OK, lite svagt, men tusan så mycket bättre än orginallurarna som följer med iphonen. Iochmed att det är 3,5 mm så är det bara att tjonga i mina vanliga in-ear-lurar och vips är ljudet genast mycket bättre.
mission 3, fungerande hands-free, de samtal jag hittills gjort har inte förstått att jag varit på hands-free och det brukar för mig innebära att det fungerat bra.

4/5 möjliga kanske, får se hurpass stryktålig den är osv

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Litar på att den stämmer, beställt! :tungan

var beställde du den och för hur mycket?
nu fick jag ju tag på min via en personalrabatt, men att köpa den direkt från Jabra var inte billigt om man jämför med tex komplett.se (519:)

så lönar sig säkert att scanna av fler webshoppar :tummenupp

tillägg: eftersom jag bara haft den några timmar och ingen annan har kommenterat, så vet jag inte hur det är med batteritiden, både på själva jabran, men iphonen vet vi ju inte är någon hejjare på det där med batteritid.... och med blåtand på hela tiden kan jag tänka mig,... ja den blir iaf inte bättre.. :)

här har vi en liten bild på den när den ligger där och laddar
photogpv.jpg

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
var beställde du den och för hur mycket?
nu fick jag ju tag på min via en personalrabatt, men att köpa den direkt från Jabra var inte billigt om man jämför med tex komplett.se (519:)

så lönar sig säkert att scanna av fler webshoppar :tummenupp

Katching.se hade den på lager och låg i den lägre regionen, men med fakt. avg. och frakt så blev den dyr 619sek :tungan

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...