iPhone-tråden

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag kan tjöpa billigt annars! :rolleyes:

Skämt o sido, min lur är "mindre glad" efter helgen och jag har länge funderar på att ta steget.
Problemet är att jag har ungefär ett års bindningstid kvar hos Telenor.
Så frågan är, var kan man hitta en 4a UTAN abonnemang relativt billigt? Eller är det lönlöst och man ska försöka hitta en 3GS i bra skick istället? Någon? :)
Begära slutfaktura och sedan teckna 2 nya år?
4:an ska du ha, glöm 3Gs!! :yoparty

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kan tjöpa billigt annars! :rolleyes:

Skämt o sido, min lur är "mindre glad" efter helgen och jag har länge funderar på att ta steget.
Problemet är att jag har ungefär ett års bindningstid kvar hos Telenor.
Så frågan är, var kan man hitta en 4a UTAN abonnemang relativt billigt? Eller är det lönlöst och man ska försöka hitta en 3GS i bra skick istället? Någon? :)

Relativt billigt lär det inte bli :gnissla Men Här kan du få en telenorlåst utan abonnemang

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Installerat och styrt.

Svårt att lära sig navigeringen efter 10 ericssonlurar :tungan

Men angående antennen, jag har nu 2 staplar hemma, hade 5 med W715i som jag hade innan.

Ska kolla dbi sen.

Arga fågeln var iaf kuligt :banana

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Installerat och styrt.

Svårt att lära sig navigeringen efter 10 ericssonlurar :tungan

Men angående antennen, jag har nu 2 staplar hemma, hade 5 med W715i som jag hade innan.

Ska kolla dbi sen.

Arga fågeln var iaf kuligt :banana

Passa dig för Arga fågeln, den är sjukt beroendeframkallande

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Monkey Island 1 & 2

För er som lirade monkey island när det begav sig...

Secret of Monkey Island och Monkey Island 2 - LeChucks Revenge i Apstore, dessvärre hann jag inte skriva en rad om dem häromdagen när jag upptäckte det, då kostade de 7 spänn, nu ligger de på 22 spänn. För er med nostalgisk ådra, så är det kanske lätt värt det.

Finns dito gratis verisoner för båda i form av smakprov om man hellre vill göra det.

Väl inne i spelet, testa att dra två fingrar över skärmen (swipe), resulterade i ett igenkänningsleende hos mig iaf.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tack för tipset. Spelade spelen själv en gång i tiden.
Någon som spelade Pirates av någon händelse?

Ångrar att jag sålde min Amiga 500 och mitt Nintendo 8 bit. Vore kul att ta fram som nostalgi tripp någon gång.

För er som lirade monkey island när det begav sig...

Secret of Monkey Island och Monkey Island 2 - LeChucks Revenge i Apstore, dessvärre hann jag inte skriva en rad om dem häromdagen när jag upptäckte det, då kostade de 7 spänn, nu ligger de på 22 spänn. För er med nostalgisk ådra, så är det kanske lätt värt det.

Finns dito gratis verisoner för båda i form av smakprov om man hellre vill göra det.

Väl inne i spelet, testa att dra två fingrar över skärmen (swipe), resulterade i ett igenkänningsleende hos mig iaf.

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Någon som provat Navmii? Ligger ju ruggigt bra till i pris jämfört med dess stora konkurrenter TomTom och Navigon. 38 spänn per land/app är ju småpotatis om den funkar som utlovat.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Tack för tipset. Spelade spelen själv en gång i tiden.
Någon som spelade Pirates av någon händelse?

Ångrar att jag sålde min Amiga 500 och mitt Nintendo 8 bit. Vore kul att ta fram som nostalgi tripp någon gång.

oh yes, Pirates var helt underbart !
Har för mig man spelade det på c64 / c128 oxo?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Aftermath

Ni som gillar Zombies, kolla in Aftermath i Appstore, gratis.
Lite tetigt att få in styrningen men man lär sig väl, är ju fortfarande gratis ;)

länk

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Vilka format och vilka upplösningar klarar ip4 när det gäller video? :va

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Från Applehemsidan:

Camera, photos, and video

* Video recording, HD (720p) up to 30 frames per second with audio
* 5-megapixel still camera
* VGA-quality photos and video at up to 30 frames per second with the front camera
* Tap to focus video or still images
* LED flash
* Photo and video geotagging

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

eller för att vara ännu mer detaljerad,

•H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
•MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
•Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

källa

angående Jabra BT3030 + iPhone 4
Har nu använt pryttlarna tillsammans ett par dagar åtminstone och kan tillägga följande:

Jag är fortfarande nöjd, ljudet är riktigt bra med tanke på den "lilla peng" vi ändå pratar om. Batteritiden i själva jabran, håller lätt för musiklyssning för mig en hel arbetsdag med de naturliga avbrott som möten, lunch, kollegor osv innebär. Jag skulle nästan, vilket känns helt fel, kunna påstå att batteritiden i min iPhone inte påverkats nämnvärt av att köra blåtand hela dagarna. Utan att ha klockat och mätt, utan bara på känslan, så uppfattar jag det nästan som att den klarar sig några procent bättre (????).

Och jo, en notering. Jag har på kvällarna satt den på laddning samtidigt som jag laddat min iPhone. På morgonen har jag bara kört på, då har jag märkt att anslutningen inte är den bästa mellan enheterna. Det har räckt att jag lagt telefonen i bakfickan för att den skulle börja hacka osv. Därför, stäng av Jabran när du sätter den på laddning, och sen på morgonen när du slår på den paras den ihop på "nytt" och då har det fungerat mycket bättre. Jag har tom överaskats av antal meter jag kunnat springa iväg från min iPhone men ändå ha connection.

nu, möten resten av dagen... woopieee

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
eller för att vara ännu mer detaljerad,

•H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
•MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
•Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

källa

angående Jabra BT3030 + iPhone 4

Fick Jabran igår, funkade att gå till andra rum än Iphonen och fortfarande bra ljud! :tummenupp

Angående video, så menade jag för att importera serier/filmer från datorn till Iphonen, inte vad den spelar in.
Har nog kört för hög upplösning på de jag mekat med, ska prova ikväll igen, lite konstigt att man inte kan utnyttja den fulla upplösningen på importerade.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Fick Jabran igår, funkade att gå till andra rum än Iphonen och fortfarande bra ljud! :tummenupp

Angående video, så menade jag för att importera serier/filmer från datorn till Iphonen, inte vad den spelar in.
Har nog kört för hög upplösning på de jag mekat med, ska prova ikväll igen, lite konstigt att man inte kan utnyttja den fulla upplösningen på importerade.

ah, misstänkte det var det du menade...
Men du, visst är det käckt med att ha några filmer liggande på luren, men om du nu har fri surf och allt, varför inte köra Airvideo som kostar 22 spänn i Appstore, och streama vilket format du vill (i princip) från datorn, över wifi eller 3G till din telefon. Den klarar att konvertera "as you go", buffrar lite och kör på. Tycker det har fungerat klockrent. :tummenupp

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Telefonen, för helvete.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...