iPhone-tråden

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har hittat info om ett ev. JB till iOS 4.1 eller när det kan tänkas dyka upp?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
=)

Pappa köpte en häromdan..Går det fixa svenskt tangentbord eller får man vänta på nästa ios?

ja man får nog vänta lite till men jag märkte att när jag chattade via Fring på den att jag fick med svenskt tangentbord...
nästa ios är väl sagt skall komma till okt/nov, så det är inte långt kvar..

EDIT: lägger till lite länkar, här är en angående inkluderingen av svenskt tangentbord som fanns med i betan, dvs det är på G, länk

jag är förvånad över att det är så många apps däremot som inte är anpassade för ipad'en ännu, men det får väl mer fart på utvecklarna så snart den börjar säljas på riktigt här i Europa... (?)

Någon som har hittat info om ett ev. JB till iOS 4.1 eller när det kan tänkas dyka upp?

det är nog inte alls långt kvar nu, det bubblar på twitter och på diverse bloggar, men Greenpois0n(.com) som JB't kommer heta, har dev team sagt skall släppas innan nästa ios, dvs innan november, men eftersom det varit en del aktivitet nu de senaste 2-3 dagarna gissar jag att det kommer ske under denna eller nästa vecka.

den här sidan kommer med väldigt snabba uppdateringar, kan vara värt att slänga ett öga lite då och då här,
http://iphonepyssel.se/

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har en Iphone 3GS som jag haft i över ett år nu och som jag är sugen på att uppdatera & jailbreaka. Mobba mig inte nu men jag har inte uppdaterat den en enda gång sedan inköpet så det är fortfarande programversion 3.1.2 i luren. :)

Hade en Iphone 2G innan denna och den körde jag in custom firmware i & jailbreakade.

Dock har jag inte varit insatt i detta med den nya luren och undrar således om det är en god idé att ta tag i att slänga i uppdaterat OS & Jailbreaka?

Har hittat filen "Iphone 2,1_4.0.1_8A306_Restore.zip" på www.iclarified.com som skulle vara 4.0.1 custom firmware till just 3GS.
(Senare till 3GS finns inte ännu va?)

Som jag har förstått det så ska jag uppdatera luen med den filen via Itunes och sedan surfa in på www.jailbreakme.com

Nuu till min fråga :)
Är det "säkert" att göra detta ingrepp på telefonen eller kan jag förvänta mig problem? På min 2G gick det riktigt smidigt men det har ju hänt en del sedan den tiden...

Förstår att ingen kan garantera mig att det kommer att fungera smärtfritt men ett råd om jag är på rätt spår eller en tillrättavisning om hur jag bör göra uppskattas verkligen! :)

EDIT: hittade direktlänken till sidan med custom firmware på http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750

Det verkar som att 4.1.0 ligger ute redan?
Eller är det bara vidarelänkat från Apple´s server...hmm.

Vart kan jag annars hitta senaste fungerande custom firmware till 3GS?

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Har en Iphone 3GS som jag haft i över ett år nu och som jag är sugen på att uppdatera & jailbreaka. Mobba mig inte nu men jag har inte uppdaterat den en enda gång sedan inköpet så det är fortfarande programversion 3.1.2 i luren. :)

Hade en Iphone 2G innan denna och den körde jag in custom firmware i & jailbreakade.

Dock har jag inte varit insatt i detta med den nya luren och undrar således om det är en god idé att ta tag i att slänga i uppdaterat OS & Jailbreaka?

Har hittat filen "Iphone 2,1_4.0.1_8A306_Restore.zip" på www.iclarified.com som skulle vara 4.0.1 custom firmware till just 3GS.

Som jag har förstått det så ska jag uppdatera luen med den filen via Itunes och sedan surfa in på www.jailbreakme.com

Är det "säkert" att göra detta ingrepp på telefonen eller kan jag förvänta mig problem? På min 2G gick det riktigt smidigt men det har ju hänt en del sedan den tiden...

Förstår att ingen kan garantera mig att det kommer att fungera smärtfritt men ett råd om jag är på rätt spår eller en tillrättavisning om hur jag bör göra uppskattas verkligen! :)

EDIT: hittade direktlänken till sidan med custom firmware på http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750

Om jag vore dig skulle jag vänta någon dag och köra på 4.1 när SHAtter släppts, vilket det verkar göra vilken dag som helst.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

eftersom att du inte har jailbreakat innan så kan du troligtvis inte signa något som är äldre än den senaste versionen längre :(

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Om jag vore dig skulle jag vänta någon dag och köra på 4.1 när SHAtter släppts, vilket det verkar göra vilken dag som helst.

what he said,... greenpois0n som jailbreaket kommer heta (med Shatter-eploit) tros komma när som helst.

Har du väntat såpass länge kan du lika gärna vänta lite till. Det dev team har sagt är att JB't skall släppas innan nästa ios uppdatering från Apple kommer, dvs senast november.

EDIT: och jo, med det nya JB't så finns det ännu inget unlock (operatörsupplåsning) vilket är för vissa avgörande såklart, det brukar dröja lite till efter ett JB innan en fungerande unlock kommer...

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
iCab känns ju som en riktigt vettig webläsare för iPhone (till skillnad från Opera som suger fett).

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jahapp, då har ytterhögtalaren så att säga gått sönder även på denna 3gs.
Lämna in min förra på garantilagning 1 månad efter jag köpt den och fick en ny efter att den hade varit hos telenors verkstad i malmö.
Men nu så har högtalaren på den "nya" telefonen också gått sönder :(

Å mitt närmaste inlämningsställe har ingen vettig lånetelefon som man kan ha, tar ju 3-5 veckor innan man får en ny telefon bara för att den måste ner till telenors verkstad i malmö först.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Polaren har Sonos-systemet + appen i sin lur. Fungerar mycket bra :)

Vad menar du? Kan jag inte jailbreka luren med te x 4.0.1?

troligtvis inte, eftersom att du inte jailbreakat innan så har du inte sparat "nycklar" för alla versioner av iOS, därför så kan du endast installera den nyaste versionen.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lämna in min förra på garantilagning 1 månad efter jag köpt den och fick en ny efter att den hade varit hos telenors verkstad i malmö.

Å mitt närmaste inlämningsställe har ingen vettig lånetelefon som man kan ha, tar ju 3-5 veckor innan man får en ny telefon bara för att den måste ner till telenors verkstad i malmö först.

Säga vad man vill, men kvaliteten på Ip är ingen höjdare. Pröjsa några hundra så har du den på 2-3 dagar. http://iphonereparation.se/

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

fiffan va ruttet, har du provat att göra en återställning? du har ju inget o förlora menar jag.. (gissar att den bara lagt av och inte är något mer "mekaniskt" som sprakande o skit)

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
fiffan va ruttet, har du provat att göra en återställning? du har ju inget o förlora menar jag.. (gissar att den bara lagt av och inte är något mer "mekaniskt" som sprakande o skit)

Återställning och allt sådant gjort.
Är högtalaren som är sprängd så den låter inte alls ibland, lite ibland och när den väl låter så sprakar det något så in i h*lvete :rolleyes:

Säga vad man vill, men kvaliteten på Ip är ingen höjdare. Pröjsa några hundra så har du den på 2-3 dagar. http://iphonereparation.se/

Telefonen går att lämna in på garanti så det är inget problem.
Problemet är att jag måste ha en telefon med internet som lånetelefon alternativt att jag köper mig en ny telefon och säljer iphonen.

Lämnar jag in den på garantin så kommer den inte att repareras utan jag får en splitter ny. Någon som vet var man kan ta betalt för en ny iphone 3gs 16gb?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA