iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Återställning och allt sådant gjort.
Är högtalaren som är sprängd så den låter inte alls ibland, lite ibland och när den väl låter så sprakar det något så in i h*lvete :rolleyes:

Telefonen går att lämna in på garanti så det är inget problem.
Problemet är att jag måste ha en telefon med internet som lånetelefon alternativt att jag köper mig en ny telefon och säljer iphonen.

Lämnar jag in den på garantin så kommer den inte att repareras utan jag får en splitter ny. Någon som vet var man kan ta betalt för en ny iphone 3gs 16gb?

Som sagt, trist !!
Vad gäller lånetelefon så är det bara att hoppas att de har någon i butik den dagen du är där, och att du kan få dem att tycka lite synd om dig. De har dessvärre ingen skyldighet att ge dig en lånetelefon.

Skulle tippa på att du skall kunna få ca 4000 för en 3GS 16GB, kika på blocket vad de säljs för.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Som sagt, trist !!
Vad gäller lånetelefon så är det bara att hoppas att de har någon i butik den dagen du är där, och att du kan få dem att tycka lite synd om dig. De har dessvärre ingen skyldighet att ge dig en lånetelefon.

Skulle tippa på att du skall kunna få ca 4000 för en 3GS 16GB, kika på blocket vad de säljs för.

Det är de som är det tråkiga, tycker dem skulle vara skyldiga till att ge ut lånetelefon när det är garantijobb det gäller.

Får ta å kika på blocket å sen se om man hittar någon som kan vara sugen på att köpa iphonen så får man se vad man skaffar.

Blir så trött när det är samma fel 2 gånger. Men men, shit happens when you party naked som en polare hade sagt :rolleyes:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
4000 kr för en 3GS 16gb är ett jävligt högt pris, jag hade inte betalat 4000 kr för en 32gb! Max 2000 kr. En 32gb i bra skick kanske 3500 kr. Inte mer. Fan det begärs ju fantasipriser för de där hypade telefonerna!

Fast sen så kommer jag förmodligen skänka bort min 3GS 32gb också ;)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
4000 kr för en 3GS 16gb är ett jävligt högt pris, jag hade inte betalat 4000 kr för en 32gb! Max 2000 kr. En 32gb i bra skick kanske 3500 kr. Inte mer. Fan det begärs ju fantasipriser för de där hypade telefonerna!

Fast sen så kommer jag förmodligen skänka bort min 3GS 32gb också ;)

Tycker nog att 4000 för en flång ny 3GS 16 GB är OK.
Sålde min beg. 32 GB, iofs i ruskigt bra skick, för 4000 och fick sålt den på några timmar via blocket.

Men kollar man på blocket så kan man se att vissa folk begär bra mycket mer för sina sletna 3GS'er, det är överpriser däremot.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nån som har problem med hack i musik?

Vet inte om det är telefonen eller dockningstationen, det blir elektroniskt jitter ibland.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
troligtvis inte, eftersom att du inte jailbreakat innan så har du inte sparat "nycklar" för alla versioner av iOS, därför så kan du endast installera den nyaste versionen.

Kalla mig gärna trög, men jag hänger inte med riktigt.

Telefonen är orörd och har samma OS som när jag köpte den, dv s 3.1.2
Jag har laddat hem OS4.0.1 som restore-fil (ISPW). Kan jag då inte köra i den filen så jag får 4.0.1 och sedan surfa in på www.jailbreakme.com och få det att fungera?

Eller ska jag surfa in på jailbreakme.com innan jag lägger in OS 4.0.1 och jailbreka 3.1.2 versionen?

Eller menar du att det är totalt rökt för mig att få det att fungera i min lur?

Ledsen om jag framstår som trög men det är liiiite rörigt i min skalle just nu :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kalla mig gärna trög, men jag hänger inte med riktigt.

Telefonen är orörd och har samma OS som när jag köpte den, dv s 3.1.2
Jag har laddat hem OS4.0.1 som restore-fil (ISPW). Kan jag då inte köra i den filen så jag får 4.0.1 och sedan surfa in på www.jailbreakme.com och få det att fungera?

Eller ska jag surfa in på jailbreakme.com innan jag lägger in OS 4.0.1 och jailbreka 3.1.2 versionen?

Eller menar du att det är totalt rökt för mig att få det att fungera i min lur?

Ledsen om jag framstår som trög men det är liiiite rörigt i min skalle just nu :)

Det fungerar ungefär som så att varje iphone genererar en unik nyckel för varje version av iOS, denna nyckel genereras endast om Apple för närvarande signerar den, vilket de endast gör undertiden som den versionen är den senaste. Om du jailbreakat så kan du spara denna nyckel(du kan dock endast ha en på telefonen samtidigt) detta betyder att du just nu endast har nyckel för 3.1.2 och kan uppgradera till senaste version. Du kan dock jailbreaka innan du uppgraderar så kan du iaf alltid gå tillbaka till 3.1.2

Sent from my iPhone using Tapatalk

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Min 3GS har blivit glapp i muteknappen. För att den ska bli ljudlös måste jag hålla knappen i mitten, i båda ändlägena är ljudet på.

Anovo tycker inte att det ska gå på garantin eftersom dom har hittat en yttre skada. Tydligen är det en liiiten glipa mellan bakstycket och metallramen (som jag aldrig lagt märke till).

Ska jag dra ner byxorna och betala eller ska jag gnälla och hota med konsumentombudsmannen?

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Min 3GS har blivit glapp i muteknappen. För att den ska bli ljudlös måste jag hålla knappen i mitten, i båda ändlägena är ljudet på.

Anovo tycker inte att det ska gå på garantin eftersom dom har hittat en yttre skada. Tydligen är det ett liiitet glapp mellan bakstycket och metallramen (som jag aldrig lagt märke till).

Ska jag dra ner byxorna och betala eller ska jag gnälla och hota med konsumentombudsmannen?

Jag skulle nog inte orka gnälla men jag tycker du ska göra det, stå
på dig och rapportera sen hur det gick :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Anovo tycker inte att det ska gå på garantin eftersom dom har hittat en yttre skada. Tydligen är det ett liiitet glapp mellan bakstycket och metallramen (som jag aldrig lagt märke till).

Beror väl på hur gammal den är, hurpass sliten den är i övrigt, och vad det skulle kosta att få den fixad, jag skulle ev. kolla med någon mobil-rep i stan istället. För att sen väga av det mot att vara utan luren i en period och sen riskera att betala hela kalaset ändå. Det där med de yttre skadorna är ju som att det är deras fribiljett och när man läser om liknande fall så är det som att de lägger mer energi på att hitta bevis för att du slarvat med luren istället för att erkänna garantiärenden.

Däremot... Det är nog både en och annan 3GS som dyker upp som garanti-ärenden samt försäkringsärenden nu när den nya modellen kom för ett tag sen. Skulle vara kul o se lite statistik på det nästan :)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Anovo tycker inte att det ska gå på garantin eftersom dom har hittat en yttre skada. Tydligen är det en liiiten glipa mellan bakstycket och metallramen (som jag aldrig lagt märke till).

Pallar inte att vara utan en vettig telefon under tvisten så det får bli försäkringsärende av det. Hoppas dom inte får för sig att laga den eller rotar fram en ny 3GS bara. Hur länge får man vänta på en 4a för tillfället?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Pallar inte att vara utan en vettig telefon under tvisten så det får bli försäkringsärende av det. Hoppas dom inte får för sig att laga den eller rotar fram en ny 3GS bara. Hur länge får man vänta på en 4a för tillfället?

För en månad sen tog det 2 veckor för min kompis. 10 dagar för en annan som skulle ha 3 företagslurar. Telia.

Om dom inte lagar den eller ger dig en ny 3gs vad skulle dom då göra menar du? En fyra får du aldrig

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Wehoo! fick hem en iPhone 4 på under 24 timmar!
2010-09-30 10:13 beställde man den.
2010-10-01 08:35 låg AVIn i brevlådan.

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Är ren jävla naturlag(!?) så råkade någon idiot knuffa ner min gamla 2G från ett "bord" rakt ner i golvet så displayen sprack... men gör inte allt för mycket, jag har lite roliga planer för den :)

62817_1571738770092_1134185558_1661691_5705056_n.jpg

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har det kommit någon uppdaterad version med bättre mottagning? Vill inte lägga en massa pengar på en telefon med kass mottagning..

Klarar man sig med en 16 gb eller är det dumsnålt att inte köpa 32 gb? Tar apparna en massa plats? Musik kör jag genom spotify så det kräver inte så mkt, filmer och sånt tvivlar jag på att jag kommer att kolla på särskilt mycket..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har det kommit någon uppdaterad version med bättre mottagning? Vill inte lägga en massa pengar på en telefon med kass mottagning..

Klarar man sig med en 16 gb eller är det dumsnålt att inte köpa 32 gb? Tar apparna en massa plats? Musik kör jag genom spotify så det kräver inte så mkt, filmer och sånt tvivlar jag på att jag kommer att kolla på särskilt mycket..

Den har inte dålig mottagning.. Den funkar ypperligt på den punkten, ialla fall för oss med telia. Det har inte kommit nån ny version iaf.Appar tar väldig lite plats. De som begränsar för dig är bilder och film. 16 räcker mer än nog för mig som också kör spotify.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Om det inte är så att det är en brist på 32Gb från Apple's sida så är det nog jättekö, either way så är man lite kokt i bajs just nu om man vill/måste ha en 32Gb.

Jag har uppdaterat och flytat över allt från min 2G till 4'an nu, 14Gb totalt, 8,5 Gb ledigt
(MYCKET musik, en film, ca 20 apps, ett bra antal fotoalbum).

Jag ser inget nödvändigt med att ha 32Gb, det skulle vara för att använda som USB-minne kanske, men då finns Dropbox istället m.fl. program/webbsidor.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA