iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag provade för första gången att använda ett skärmskydd. Tyckte det var som att använda kondom. Det sänker känslan och gör det hela mindre roligt. Dock är man ju mer säker från olyckor.

Hur gör du med din ajfån? (puss valle)

Då försöker vi igen; t-e-l-e-f-o-n-e-n, inte a-j-f-å-n-e-n.

Ditt liv måste kretsa kring stora och viktiga beslut.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Då har de just nu rabatt på osmos i appstore, kostar 7 spänn, skall vara 66% avdrag enligt dem själva...

Jag tyckte iaf att det var enkelt, snyggt, kul och ser nu fram emot att få pilla lite med det på flyget till London i eftermiddag.

Här är en snutt på tuben,

[YOUTUBE-ID]jrzhlTn1_ds[/YOUTUBE-ID]

Har själv suttit 3 dagar med det nu. Helt klart ett underhållande och vackert spel. På iPhone4 i alla fall med tanke på retina-stöd.

Och nej, det heter iPhone och inte telefon precis av samma anledning som det heter mac och inte dator. Man vill helt enkelt specificera att man är lite bättre än snittet :huvet

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag provade för första gången att använda ett skärmskydd. Tyckte det var som att använda kondom. Det sänker känslan och gör det hela mindre roligt. Dock är man ju mer säker från olyckor.

Hur gör du med din ajfån? (puss valle)

Ditt liv måste kretsa kring stora och viktiga beslut.

Har du 3g eller fyran? Jag har brukt min fyra en månad nu och man kan inte se nåt märkte. 3an fick några småmärken på den tiden. Den verkar ömtåligare när de kommer till repor. Skärmskydd suger.. Oavsett vilket. Jag tar risken.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har du 3g eller fyran? Jag har brukt min fyra en månad nu och man kan inte se nåt märkte. 3an fick några småmärken på den tiden. Den verkar ömtåligare när de kommer till repor. Skärmskydd suger.. Oavsett vilket. Jag tar risken.

Jag har oxå fyran.
Gillar hur glatt och fin skärmen är. Den är ju underbar att ta på. Skärmskyddet förstörde väldigt mycket.
Ska oxå köra utan. Med lite tur är det bara att byta skärm om ett år eller två när den här är keff.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har oxå fyran.
Gillar hur glatt och fin skärmen är. Den är ju underbar att ta på. Skärmskyddet förstörde väldigt mycket.
Ska oxå köra utan. Med lite tur är det bara att byta skärm om ett år eller två när den här är keff.

Tänk på att man inte bara byter skärmen utan hela displayen på 4an efterssom den är limmad. Kostar en rejäl slant..

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hörde att dom slutat skicka med plastskalen nu, det kanske innebär att dom åtgärdat problemet? Annars vore det dumt av dom att sluta skicka med det tbh som gör att telefonen fungerar..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hörde att dom slutat skicka med plastskalen nu, det kanske innebär att dom åtgärdat problemet? Annars vore det dumt av dom att sluta skicka med det tbh som gör att telefonen fungerar..

Dom har inte fixat något, bara sparat pengar :rolleyes:

Klagar du på täckningen så får du ett skal även nu.
Vi återgår även till våra normala returvillkor för iPhone 4-enheter som säljs efter den 30 september 2010. Kunder som har problem med antennen bör ringa AppleCare och be om ett kostnadsfritt Bumper-fodral.
http://www.apple.com/se/iphone/case-program/

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Dåligt av dom att dom inte åtgärdar problemet på en så dyr produkt. Jag reser väldigt mycket i norra sverige (Gävle-Jokkmokk och allt däremellan) och är sugen på en Iphone som privat lur. Ringer gör jag nästan uteslutande med jobbmobilen, men vill ju ha täckning för att kunna surfa osv utan problem.

Frågan är om jag blir besviken om jag köper en.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ringer gör jag nästan uteslutande med jobbmobilen, men vill ju ha täckning för att kunna surfa osv utan problem.

Frågan är om jag blir besviken om jag köper en.

Tror inte du blir besviken :)

Det enda jag har att klaga på är att orden försvinner i dålig täckning, men surfen uppfattar jag snarare funkar bättre då.

Troligen håller jag i death grip när jag pratar.
Har även ingen bumper än.

Säger tjööör! :tungan

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Hur får man över kontakterna från en äldre SE till Iphone 4?
Alla ryms ej på simkortet.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
ladda ner Myphoneexplorer och tanka ner dina kontakter som vcard, lägg vcarden som kontakter i windows och importera sedan dessa.

Dum fråga: Hur får man dom som kontakter i windows?
Har inte outlook.

Edit: Datanörden fixade det tillslut. Tack för tipsen!

Edit igen: Alla kontakter är med men en del telefonnummer saknas. Vad har jag gjort fel?

Last edited:

Pips

Guest
Du har sparat flera nummer under samma kontakt...

Använder mer eller mindre enbart HF till min I4, kan man på något sätt få telefonen att tala om vem det är som ringer?

Hur kopplar man bort samtal? Oftast kommer bara "stapeln" "Svara" upp.. trycker jag då på någon av volymknapparna försvinner vibration och ljud men det fortsätter ändå att ringa.

Kan dock ge tips på en grym HF, Klipsch S4i, sjukt bra ljud! :)

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Sleep talk är rätt kul. Spelar in om man säger nåt på natten. Hittils har jag bara mumlat en massa, men jag väntar på guldkornen!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hur kopplar man bort samtal? Oftast kommer bara "stapeln" "Svara" upp.. trycker jag då på någon av volymknapparna försvinner vibration och ljud men det fortsätter ändå att ringa.

Lite osäker här men ett tryck är "mute" och två tryck är "neka".

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA