iPhone-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur låser man knapplåset under samtal?

Mute:ar jämnt när jag pratar :tungan

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Låsknappen är att trycka bort inkommande samtal.

Menar du power-knappen med låsknappen? Övre högra hörnet?

Jag använder den ofta, med ett tryck, för att tysta ett inkommande samtal. Det stoppar det inte från att ringa.

Jag provade just, det är som jag sade, ett tryck tystar ringsignal/vibration men det ringer vidare och den som ringer märker inget, det är bara som att ingen svarar.

Två tryck blir missat samtal direkt och den som ringer ser det som upptaget.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Sen jag fick bumpern så funkar inte dockningstationen.
Stiftet är förkort, finns förlängningsstift alternativt förlängningskabel ?:va

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag kör som sagt Jabras trådlösa hands-free, har ingen bumper och har inga problem. Fan vad jag är bra. :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
jo, jag tänker på din lur varje gång man känner att greppet sluntit lite. :näsblod

men här kommer fåfängan, jag har kört med case innan, men den är så mycket snyggare utan... :rolleyes::D

Haha jag vet vad du menar.. Jag vet inte om jag skrev det men min kompis tappade sin 3m ner i en stentrapp, och den studsade sedan ner i asfalten. Bumper.. Inte ett märke!

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Haha jag vet vad du menar.. Jag vet inte om jag skrev det men min kompis tappade sin 3m ner i en stentrapp, och den studsade sedan ner i asfalten. Bumper.. Inte ett märke!

Wow, riktigt imponerande skydd!
Jag har också bumper, men som sagt tycker jag det drar ner känslan lite...
Har tappat min utan bumper från 1.20m ner i ett stengolv. Det enda som hände var att det blev ett litet märke i plastramen mellan glaset och stålbandet... :köpenlott

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Detta är väl visserligen kanske en fråga mer gällande Halebop än iPhone 4 men ändå;

Finns det något sätt att se hur mycket Mb man använt under månaden?
Jag vet att det finns Inställningar --> Allmänt --> Om
Problemet med informationen där är ju att den gäller ALL data, inkl. WiFi osv. samt inte startas om varje månad.

just nu har jag 500 Mb fri surf i månaden, men känner att det är svårt att avgöra vad jag hamnar på varje månad (första månaden just nu visserligen...)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Detta är väl visserligen kanske en fråga mer gällande Halebop än iPhone 4 men ändå;

Problemet med informationen där är ju att den gäller ALL data, inkl. WiFi osv. samt inte startas om varje månad.

just nu har jag 500 Mb fri surf i månaden, men känner att det är svårt att avgöra vad jag hamnar på varje månad (första månaden just nu visserligen...)

Iaf telia har ett nummer man kan SMSa för att få reda på sin datatrafik

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Vet inte om Halebop hanteras annorlunda än övriga Telia men jag får grymt detaljerade fakturor med varje samtal och varje dags datatrafik så det är inget problem alls.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

De gäller cellular data dvs inte wifi. Du får reseta manuellt var månad

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vet inte om Halebop hanteras annorlunda än övriga Telia men jag får grymt detaljerade fakturor med varje samtal och varje dags datatrafik så det är inget problem alls.

Aha, gött att höra, inte fått min första än, förhoppningsvis får man aldrig någon :rolleyes:

De gäller cellular data dvs inte wifi. Du får reseta manuellt var månad

Jaså!? Var mer än vad jag trodde, hade förutsatt för jag tyckte det verkade som att informationen på iPhonen gällar alla Mb som strömmar i och ur den, men okej, då har man lärt sig något nytt idag med :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Aha, gött att höra, inte fått min första än, förhoppningsvis får man aldrig någon :rolleyes:

Kolla dessa på App Store:

Data Usage, 7 kr
Download Meter, 15 kr

Kanske kan vara något om du vill ha koll löpande. Jag har haft 0,5 GB/mån i över ett år nu och enda gången jag var över var när jag använde telefonen (speciellt för Valmers) som modem till datorn. En halv GB är rätt mycket ändå om man ofta har WLAN tillgängligt som jag har.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Kanske kan vara något om du vill ha koll löpande. Jag har haft 0,5 GB/mån i över ett år nu och enda gången jag var över var när jag använde telefonen (speciellt för Valmers) som modem till datorn. En halv GB är rätt mycket ändå om man ofta har WLAN tillgängligt som jag har.

Då streamar du inte nätradio ofta va?

Hade själv 750mb första månaden och då lyssnade jag 2-3 dagar streamat på jobbet.

(har 10Gb/mån)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...