iPhone-tråden

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Det verkar hända mycket i jailbreakvärlden nu. Geohot har släppt sitt limera1n.

http://www.limera1n.com/

Fast jag vill se lite fler lyckade rapporter innan jag använder det. Det kommer ju ytterligare ett jailbreak till iPhone 4 från de andra jailbreakarna.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Efter mycket om och men så kommer jag troligtvis nu under nästa vecka beställa en iPhone 4. Är det någon som har fått sin? Vad tycker ni? Är den såå mycket bättre än 3an?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har gått från en 2G (första iPhonen) till en 4... rejäl uppdatering kan man ju kort och gott säga; va robustare, snabbare och smidigare den är, både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt.

månadskostnaden hamnar ungefär på samma nivå (troligen, inte hunnit få min första månadsfaktura än), omkring 300 kr - så jag ser ingen anledning till att INTE uppdatera sig :)

Fick hem den på under 24 timmar förövrigt, medan en polare tvingats vänta i fem veckor (för att då avboka sin beställning och istället köpa en direkt från england)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
"Video after the break! Also, we're hearing that some folks have jailbroken their iPads successfully with limera1n, and we personally got it working quickly on a pair of iPhones with iOS 4.1... but one of the two was missing icons upon restart and didn't regain App Store, Maps, Game Center and Calendar even after a restore. Be careful, now!"

http://www.engadget.com/2010/10/09/l...h-running-ios/

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
limera1n vs greenpois0n

Ja, jag kommer nog vänta tills greenpois0n släpps, känns mer rätt med tanke på vad Frodo hittade på...
Och såååå bråttom har jag inte.

Sen är ju egentligen Limera1n inte klart än som jag ser det, han dundrar ju fortfarande ut beta efter beta-release... borde ju säga nått kan man tycka.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Efter att ha läst om ganska många lyckade jailbreakningar och inga olyckade hos privatpersoner så körde jag på limera1n. Funkade utmärkt och jag har inte ens några gröna pixlar vid uppstart som vid tidigare JB. Allt essentiellt är installerat och det funkar kanon. Äntligen fri!!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
"Video after the break! Also, we're hearing that some folks have jailbroken their iPads successfully with limera1n, and we personally got it working quickly on a pair of iPhones with iOS 4.1... but one of the two was missing icons upon restart and didn't regain App Store, Maps, Game Center and Calendar even after a restore. Be careful, now!"

http://www.engadget.com/2010/10/09/l...h-running-ios/
jojo... men en sak reagerade man lite på i den där artikeln..

"..MuscleNerd (of the iPhone Dev Team) claims that limera1n will re-lock iPhones that were unlocked by his team's ultrasn0w software.."

Ja, jag kommer nog vänta tills greenpois0n släpps, känns mer rätt med tanke på vad Frodo hittade på....

Vad hittade denna frodo på?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vilka filmformat accepteras av iTunes/telefonen? Är det bara .mov som gäller? .avi verkar ju inte funka iallafall? Funkar det att lägga in undertexter?

Lite stupida frågor, men har alltid kört med imagefiler på datorn och har därmed inte behövt krångla med filformat och undertexter speciellt mycket.

Tacksam för vägledning i att fylla upp telefonen med film!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
sättet och omständigheterna han släppte limera1n på

Tycker väl iofs det är bra att det blivit som det blivit.. limera1n använder ju en annan ingång i ios än greenp0ison. Iom att limera1n vart släppt före så kommer ju greenp0ison moddas till att ta samma ingång som limera1n och där med sparas en ingång till senare versioner av ios. Limera1ins ingång funkar ju dessutom på äldre iphones än greenp0ison.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vilka filmformat accepteras av iTunes/telefonen? Är det bara .mov som gäller? .avi verkar ju inte funka iallafall? Funkar det att lägga in undertexter?

Lite stupida frågor, men har alltid kört med imagefiler på datorn och har därmed inte behövt krångla med filformat och undertexter speciellt mycket.

Tacksam för vägledning i att fylla upp telefonen med film!

En hel del grejer finns att tanka i .m4v, då är de i lagom upplösning och en film ligger på typ 300mb, så slipper man hålla på..
Annars så tanka videora iphone converter

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Tycker väl iofs det är bra att det blivit som det blivit.. limera1n använder ju en annan ingång i ios än greenp0ison. Iom att limera1n vart släppt före så kommer ju greenp0ison moddas till att ta samma ingång som limera1n och där med sparas en ingång till senare versioner av ios. Limera1ins ingång funkar ju dessutom på äldre iphones än greenp0ison.

Absolut, men det tycker jag att de kunde ha kunnat rett ut tillsammans istället för att hålla på och fjanta som de gjort nu.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Beställde en Iphone 4 från Halebop i tisdags, fanns i lager och beräknad lev.tid 2-5 dagar.
I fredags mailade jag och undrade vart den var, då jag inte fått nått besked om att den skickats. Fick till svar att beräknad lev.tid var 3-5 veckor.....

Avbokade min telefon och funderar på att beställa en HTC Desire istället.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA