iPhone-tråden

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har nu provat spotify med sonos och iphone o det fungerar alldeles utmärkt :tummenupp dock verkar det inte kunna finnas möjlighet att köra flera enheter på ett konto då familjekonto på spotify inte finns ännu. Ngn hemma kan rent tekiskt alltså avbryta min musik hemmifrån när jag sitter på tåget etc om vi använder samma konto.:D.

Spela olika musik i olika rum från spotify fungerar :tummenupp men alltså dock inte från två olika iphone/andra enheter.

Ska testa vidare i morgon :)

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Varit iväg idag på Muay Thai-gala i Halmstad och tagit en hel drös med bilder samt filmat med kameran i 5-6 timmar - 50% batteritid kvar när jag kom hem nu, grymt gött! (samt synkat ett filmklipp, några bilder och lite allmänna kommentarer på Facebook med den)

min gamla 2G, som inte ens kan filma hade ju varit stendöd inom 30 minuter hehe

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Är inte den gammal redan? En kompis som hade iPhone 3G köpte en men efter två veckor stod han inte ut utan köpte en iPhone 4.

Har suttit och kollat på nätet nu, någon som vet när android 2.2 kommer till Samsung Galaxy S? Bortsett från dålig mjukvara i början så verkar den riktigt vass.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Varit iväg idag på Muay Thai-gala i Halmstad och tagit en hel drös med bilder samt filmat med kameran i 5-6 timmar - 50% batteritid kvar när jag kom hem nu, grymt gött! (samt synkat ett filmklipp, några bilder och lite allmänna kommentarer på Facebook med den)

min gamla 2G, som inte ens kan filma hade ju varit stendöd inom 30 minuter hehe

Jag åkte till garaget runt 15.00 med 95% batteri. Körde webradio och vid 18.00 var det 32 %, på vägen hem varnade den att det var under 20%.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Absolut, men det tycker jag att de kunde ha kunnat rett ut tillsammans istället för att hålla på och fjanta som de gjort nu.

Håller jag med om, men limera1n känns som att det vart utkastat ofärdigt desperat för att komma före greenp0ison. Det ger mig lite känslan att greenp0ison inte va intresserade av samarbete..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag åkte till garaget runt 15.00 med 95% batteri. Körde webradio och vid 18.00 var det 32 %, på vägen hem varnade den att det var under 20%.

Hmm, låter rimligt om du hade kollat på film ..

Eller är de inte ip4 du har?

Håller jag med om, men limera1n känns som att det vart utkastat ofärdigt desperat för att komma före greenp0ison. Det ger mig lite känslan att greenp0ison inte va intresserade av samarbete..

Jag hajar inte varför man ska vänta när det finns ett JB som funkar perfekt ..

Vill man stödja grenpois0n så kan man väl donera en slant till dom

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Har taskig eftersmak av geohots' tidigare jb:s. De har buggat och krånglat en hel del och allmänt känts ofärdiga. Jag avvaktar nog några dagar för lite mer feedback innan hoppar på 4.1.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Limera1n fungerade perfekt för mig, skönt att vara jailbreakad igen! :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hur ligger det till med batteriet? Bör man ha iPhonen inkopplad till datorn/ström ofta eller inte? ska man låta den laddas ut helt lite då och då?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Har nu provat spotify med sonos och iphone o det fungerar alldeles utmärkt :tummenupp dock verkar det inte kunna finnas möjlighet att köra flera enheter på ett konto då familjekonto på spotify inte finns ännu. Ngn hemma kan rent tekiskt alltså avbryta min musik hemmifrån när jag sitter på tåget etc om vi använder samma konto.:D.

Spela olika musik i olika rum från spotify fungerar :tummenupp men alltså dock inte från två olika iphone/andra enheter.

Ska testa vidare i morgon :)

jag kan inte spela spotify på min iphon utan att uppgradera mej. Funderar på att göra de men hur fungerar de för dej?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
jag kan inte spela spotify på min iphon utan att uppgradera mej. Funderar på att göra de men hur fungerar de för dej?

Som sagt fungerar utmärkt:banana. Testade på tåget och hemma (med sonos) och det var absolut inga problem. Som vanligt så är allt som har med iphone att göra enkelt. Kvalitén är mycket bättre än vid gratisversionen samt att man slipper reklam.

Köper du för fler månader så blir det billigare. Hon i pressbyrån där jag köpte det nämnde ngt om 1000kr för ett år, fler alternativ för 3 respektive 6 månader finns också.

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Som sagt fungerar utmärkt:banana. Testade på tåget och hemma (med sonos) och det var absolut inga problem. Som vanligt så är allt som har med iphone att göra enkelt. Kvalitén är mycket bättre än vid gratisversionen samt att man slipper reklam.

Köper du för fler månader så blir det billigare. Hon i pressbyrån där jag köpte det nämnde ngt om 1000kr för ett år, fler alternativ för 3 respektive 6 månader finns också.

spotify kan jag köpa via bredbandsbolaget som jag har som internetleverantör :)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Behöver man något speciellt för att kunna lyssna på sin iPhone 4 ibilen via bilens högtalare? Ska man synka den med radion eller hur funkar det? :va

bästa är väl om du har en aux-sladd-ingång, sån däringa 3,5 mm (hörlurskontakt)

finns ju sånna FM-sändare, men tycker det är förbannat meckigt, bättre att bara plugga in och se glad ut, där kan även andra då som får åka med lätt plugga in sina mediaspelare osv..

jag har en sån sladd med 3,5mm i varje ända, köpte en "stålomspunnen" på mediamarkt för 90 spänn när min sladd jag köpte för 29 kr på Biltema packade ihop. Den är ganska kort också, halvmeter, så det blir inte så mycket trassel och så är den ganska styv. Sladden alltså.

googlade lite för skojs skull, denna såg ju rätt käck ut annars,
länk

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad