Tips på jailbreak apps
Vad sägs om att göra en liten lista?
Har lagt till [
gratis] eller [
Betal-app] efter varje app så som jag kommer ihåg det. Rätta gärna eller lägg tom till rätt pris. Vissa apps hade jag redan betalt och från min förra telefon och reagerade inte när jag lade in dem igår igen om appen var "already purchased".
SBSettings - styr processerna i din telefon på ett mycket mer lättillgängligt sätt, istället för att gå via "Inställningar" kan du med ett enkelt "swipe" komma åt Bluetooth, wifi, 3G osv osv. [
gratis]
Instalous - Ladda ner crackade apps eller i vissa fall tom apps som bara finns i US-appstore. [
gratis] (här får du med
appsync som gör det möjligt att synca in apps du laddat ner från "TPB" tex.
Lockinfo, ger notiser om sms,mail,kalender,samtal och så kan man lägga till några plugins, som twitter, väder osv. En funktion där jag gillar är att man kan "ta bort" lock slidern, så den inte syns - fast den är där så att säga.[
betal-app] (?)
Five Icon Dock - 5 ikoner i dockan [
gratis]
Five-Column Springboard - 5 ikoner på din springboard [
gratis]
Five Icon Switcher -5 ikoner i multitasking switchern för ios4.x [
gratis]
+
Shrink så ser det bättre ut med 5 ikoner. Du kan själv välja vilken procent på förminskningen du vill ha. [
gratis]
My3G ger möjlighet att köra appar som kräver wi-fi över 3G-nätet istället, tex Facetime (uppdatering på det kom 13/10). Du kan med den även ladda ner apps från Appstore som är över 20 mb. [
Betal-app]
MyWi 4.0 ger dig möjlighet att göra din iphone till en wi-fi hotspot. Dvs dela ditt 3G internet till en annan enhet såsom laptop, ipod, ipad osv. Du skapar alltså ett eget trådlöst nätverk som du kan dela ut. [
Betal-app]
WhoisCalling söker direkt vid inkommande samtal/sms för nummer som du inte har i din telefonbok på eniro eller hitta.se och du ser då om du vill svara eller inte. [
Betal-app]
Multifl0w för att snyggt kunna byta appar. Byt bara aktiveringsmetoden om du vill kunna använda ios4.x dubelltryck för att få upp aktiva appar i dockan därnere [Betal-app]. (notering, Pro-Switcher, liknande app fungerar inte till ios4.x)
För att få full funktionalitet kan det vara bra att ladda ner
Backgrounder [
gratis] (notering: I Cydia varnas man för att denna inte är testad i 4.1 och att man använder den på egen risk)
AptBackup kan vara käckt om du skulle bli tvungen att återställa och sen få in alla dina JB-apps igen. När du vill göra en Backup, så går man in i appen, trycker Backup, och sen syncar med iTunes. Då sparas en lista över dina jailbreak-apps. Efter en återställning så jailbreakar du igen, installerar Aptbackup igen och trycker Restore. Voila! [
gratis]
BiteSMS - SMS-app, du kan svara på sms utan att behöva gå ur appar eller tom från din lockscreen. [
Betal-app]
OBS: lägg till följande i Cydias repos:
http://cydia.bitesms.com/cydia/beta5.0/ och ladda sen via Cydia ner BiteSMS 5.0
Fyll på och rätta gärna som sagt !!
APT-backup funkade inte för mig. Den installerade inte ett skit! Funkade för en kompis dock. Vet inte vad jag gjorde för fel? :-O
Jag kör med det som du har också typ. Ang mywi och whoiscalling, har du hittat crackade versioner som funkar med 4.1?
Jag har tagit bort min lockscreen och kan ta kort med volymknapparna. 2 najsa appar. Vet inte vad dom heter men kan kolla om nån är intresserad
Logmein är najs, så man kan styra datorn från ifånen. Kollade just nåt dokument på min burk från jobbet
Bitesms är en kalasbra sms-app!
Activator (i inställningar efter jb) är kalas för att lätt kunna starta kamera/ficklampa etc
För mig fungerade Aptbackup fint och vågar inte svara på vad som gått galet för dig. Även om jag laddar ner crackade apps ibland så brukar jag ändå betala för appar jag tycker är bra. Kan vara så att jag laddar ner en crackad för att testa och sen är jag (jodå) så himla generös att jag laddar ner betal-appen. Bra jobb skall ha betalt, inom rimliga gränser såklart
Så jag vet inte hur det ligger till med crackade MyWi och Whoiscalling. Den sistnämnda är gjord av en svensk och appen är riktigt bra, lätt värt 14 kronor iaf.
Känner till Logmein, men har redan sedan länge kört iTeleport (gamla JaduVNC), kostar också runt 200 spänn men lätt värt det när man vill styra datorn hemma eller ge morsan distans-support och man är ute på vift. Ingen jailbreak app dock och vet inte om den finns som crackad version.
Activator följer med i ett av de andra "multitasking" programmen, om det var Backgrounder eller hur det nu var. Grym funktion är det iaf så att man kan anpassa vilka funktioner som startas med vilka gester eller knappar man vill i princip.