Shsh använder man för att gå från 4.2 till 4.1. 4.2 finns ej idag.
Okej, tror jag börjar förstå nu
Så det bör fungera att jailbreka min lur om jag synkar telefonen med Itunes och sedan uppgraderar den till 4.1 och därefter kör in GreenPoison?
Ska man spara undan sin SHSH-fil innan man JB:ar eller spelar det ingen roll så länge Apple inte släppt nästa version av iOS?
Är filen unik per iPhone eller kan jag använda den från sambons iPhone om jag vill backa vid ett senare tillfälle?
Om du gör det nu eller efter att nästa version är släppt, men du EJ installerar den spelar ingen roll. Men, när du väl installerat 4.2 är det för sent att ändra.
Vet ej, men det låter som att det kan bli krångligt att använda "fel" telefon. Det går lika fort att spara filen som det tog att skriva detta inlägget.
BiteSMS - SMS-app, du kan svara på sms utan att behöva gå ur appar eller tom från din lockscreen. [Betal-app]
OBS: lägg till följande i Cydias repos: http://cydia.bitesms.com/cydia/beta5.0/ och ladda sen via Cydia ner BiteSMS 5.0
Inte för att jag tror att jag vill backa till 3.1.2 igen, men var inte det syftet med att spara undan SHSH-filerna? De var ju till för om man ville nedgradera luren?
Kanal 5 play finns nu att ta ner.
Sicken suverän liten pryl det här är..aldrig haft en telefon där man kan få gratis kaffe/frukost från ett program tidigare...tänker på pressbyråns app....samt att den bara känns bättre o bättre för var dag som går.
Kanal 5 play finns nu att ta ner.
Sicken suverän liten pryl det här är..aldrig haft en telefon där man kan få gratis kaffe/frukost från ett program tidigare...tänker på pressbyråns app....samt att den bara känns bättre o bättre för var dag som går.
Apple signerar bara den nyaste versionen, strax efter en ny släppts slutar de signera alla tidigare. D v s 3.1.2 signeras inte sedan länge och du kan därför inte spara en SHSH för 3.1.2 nu.
Meningen med att spara SHSH löpande är att man *senare* kan gå tillbaka till vilken version man vill (som man har en SHSH till).
Men jag lyckades ju spara mina 3.1.2 SHSH-filer med Tiny Umbrella? Är de odugliga menar du?
Men jag lyckades ju spara mina 3.1.2 SHSH-filer med Tiny Umbrella? Är de odugliga menar du?
Min 3GS har blivit glapp i muteknappen. För att den ska bli ljudlös måste jag hålla knappen i mitten, i båda ändlägena är ljudet på.
Anovo tycker inte att det ska gå på garantin eftersom dom har hittat en yttre skada. Tydligen är det en liiiten glipa mellan bakstycket och metallramen (som jag aldrig lagt märke till).
Ska jag dra ner byxorna och betala eller ska jag gnälla och hota med konsumentombudsmannen?
Fy fan vad drygt det är att ha den gamla K850an nu när man är van vid en riktig "telefon", Iphonen är fan mer beroendeframkallande än heroin.
Jag följde den enkla vägen och anmälde till försäkringsbolaget, självrisk på 495kr är det värt för att slippa bråka och sitta utan telefonen. Tji fick jag!
Försäkringsbolaget avslog min begäran pga att dom inte anser att min telefon har råkat ut för en "oväntad olyckshändelse" dvs dom tycker felet ska gå på garantin.
Jag håller iofs med dom så jag har svårt att bli upprörd över försäkringsbolagets beslut.
Så nu står jag utan fungerande Iphone (köpt av 3) och med ogiltig försäkring (också köpt av 3).
3s reklamationsavdelning går inte att ringa till så jag åkte ner till min lokala butik för att pressa dom lite. Säljaren konstaterar att 3 inte kan göra något eftersom Apple säger att garantin inte gäller alls om verkstaden hittar en minimal glipa mellan ramen och baksidan.
Efter 20 min dividerande om att oavsett hur garantiavtalet ser ut mellan 3 och Apple så måste 3 följa konsumentköpslagen gentemot mig och kunna påvisa att jag orsakat inte bara skadan som hittats utan även felet som telefonen lämnats in för tvingas hon ge upp och överlämna ärendet till reklamationsavdelningen Dom ska nu ringa upp mig imorgon. Är jag lika förbannad då som nu så kommer dom inte undan lätt.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |