iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
bästa är väl om du har en aux-sladd-ingång, sån däringa 3,5 mm (hörlurskontakt)

Det bästa är om bilen har en riktig iPod-ingång men det hade han väl vetat om han haft det. Då tar bilens anläggning över styrselns av iPod/iPhone helt. En del BMW och Volvo har det i alla fall vet jag.

Näst bäst är USB-ingång så blir iPod/iPhone som ett USB-minne.

Efter det kommer AUX-ingången.

Sist kommer FM-sändare.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det bästa är om bilen har en riktigt iPod-ingång men det hade han väl vetat om han haft det. Då tar bilens anläggning över styrselns av iPod/iPhone helt. En del BMW och Volvo har det i alla fall vet jag.

Näst bäst är USB-ingång så blir iPod/iPhone som ett USB-minne.

Efter det kommer AUX-ingången.

Sist kommer FM-sändare.

Funkar det att köra spotify med iPod-ingång? Det gick inte med min förra stereo så det var ju ganska B.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Kan jag med men har pressbyrån vid porten så det va bara o ta hissen ner o köpa :)

Testar vidare; går ju att spara låtar "offline" gör jag det så kan ngn "hemma"använda "mitt konto" under tiden

:D ja de kanske är bekvämare att köpa där än via bredbandsbolaget ;)

:tummenupp låter bra de, nu har jag inte nån som behöver använda mitt konto mer än mej men de är bra att kunna spara offline också =)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ena polaren har köpt en Renault Megane RS och inte nog med att dörrarna låser och öppnar sig automatiskt när han lämnar bilen respektiva placerar handen på handtaget så känner den trådlöst av om hans iPhone är i närheten och kopplar in den till bilstereon och drar igång Spotify - hur jäkla smidigt och mysigt som helst :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Som vanligt så är allt som har med iphone att göra enkelt.
Ja, iTunes är jete änkellt. :rolleyes:

Ena polaren har köpt en Renault Megane RS och inte nog med att dörrarna låser och öppnar sig automatiskt när han lämnar bilen respektiva placerar handen på handtaget så känner den trådlöst av om hans iPhone är i närheten och kopplar in den till bilstereon och drar igång Spotify - hur jäkla smidigt och mysigt som helst :tummenupp
Ja, sådan elektronik i en fransk bil blir nog kul om något år. :lol

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja för mig har det aldrig krånglat eller gett huvudbry, vet i sjutton va du gör för fel om du inte får det att funka...
Nej, jag är väl bara lite för van att dra och släppa ljud- och videofiler till telefonen från datorn.

Självklart är det lättare att lägga till filer i iTunes, låta dem konverteras, markera filerna, ändra till exempelvis ljudbok och sedan plugga in telefonen och synka med iTunes.
Lätt som en plätt och inte omständligt alls. :rolleyes:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nej, jag är väl bara lite för van att dra och släppa ljud- och videofiler till telefonen från datorn.

Självklart är det lättare att lägga till filer i iTunes, låta dem konverteras, markera filerna, ändra till exempelvis ljudbok och sedan plugga in telefonen och synka med iTunes.
Lätt som en plätt och inte omständligt alls. :rolleyes:

Jag öppnar itunes och mappen med ljudfilerna/filmerna/appsen/whatever jag vill föra över och drag and droppar till min iphone.. Vad är problemet med det? :va

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag öppnar itunes och mappen med ljudfilerna/filmerna/appsen/whatever jag vill föra över och drag and droppar till min iphone.. Vad är problemet med det? :va

Jag upptäckte för några minuter sen att det funkade, och nu känns livet lättare :D

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
TIPS: spara era SHSH blobs

Ni som har eller tänker jailbreaka kommer väl ihåg att spara era SHSH blobbar? Detta eftersom Apple kommer väldigt snart sluta signera 4.1 med tanke på att 4.2 är i annalkande.

Redan jailbreakad, då kan du göra det med "Make my life easier" på Cydia (som säkert är överbelastat allan för närvarande..)

eller..

använda TinyUmbrella och spara SHSH på din dator (sparas även automagisk på Sauriks Cydia server)

Genom att spara SHSH kan du vid behov återställa och sen nedgradera till 4.1 som numera går att jailbreaka.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Finns "Make my life easier" kvar på Cydia? Jag hittade den inte när jag surfade in på min nyjailbreakade telefon 4.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Finns "Make my life easier" kvar på Cydia? Jag hittade den inte när jag surfade in på min nyjailbreakade telefon 4.

har själv inte jailbreakat sen blackra1n, spirit så jag har inte varit inne på Cydia i denna vändan men tror samma hände förra gången ett jailbreak släpptes då anstormningen blev så stor att Saurik tog bog den funktionen för en begränsad period.

Kanske någon som vet mer besked här ? De kan väl inte ha automatiserat denna funktion? (Borde ju isf stå längst upp något i stil med att "denna enhet har SHSH sparade hos Cydia..blabla..", i grönt)

Fördelen med TinyUmbrella är ju att du har dina SHSH sparade på din dator och riskerar inte att stå utan utifall att Cydia packar ihop eller liknande.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som hört hur det funkar med en gammal hederlig 3G :va

Eller man ska hålla sig till 3.1.2 ett tag till.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Faan jag sitter ju kvar med min 3GS :huvet:huvet

jag var lite snabb förut, 3GS skall den kirra oxo
kom ihåg att du måste ha 4.1 för att det skall fungera

Hur gick det?

Vad hände?
Jag är sewgen!
PS: Hur sparar man den där sh-filen? hittar man den om man bara letar lite bland katalogerna?!

har inte hunnit själv än då jag sitter på jobbet, tänkte testa ikväll
tinyumbrella
Tinyumbrella fixar din SHSH, det är gôôôrenkelt, men leta gärna upp en guide eller youtuba så du får se i förväg vad som förväntas av dig.

Var finns shshn på datorn när den sparats?

vet ej, men du kommer åt den när du kör TinyUmbrella, då kan du "display SHSH"

Och det verkar vara en massa folk som har problem med att programet inte startar och eller att cydia inte dyker upp..

jepp, är ju att vänta med alla former av första release antar jag, plus att det säkert är en och annan klant som inte kan lugna sig och rycker sladden för tidigt eller vad det nu är...

Någon som hört hur det funkar med en gammal hederlig 3G :va
Eller man ska hålla sig till 3.1.2 ett tag till.

Vad gäller en vanlig hederlig 3G vet jag inte, men den är inte med på deras spec. iaf. 312 är inte fy skam det heller :)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...