iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Då streamar du inte nätradio ofta va?

Hade själv 750mb första månaden och då lyssnade jag 2-3 dagar streamat på jobbet.

(har 10Gb/mån)

Jo, men det gör jag på jobbdatorn (Bandit :yoparty). Hemma har jag WLAN. Så 3G-trafiken blir inte så fasligt mycket. Det som är bra med Telias datadel är att den är utan bindningstid så jag kan ta bort den helt eller öka den när jag vill men 0,5GB/mån har fungerat bra hittills.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Greenpois0n

Du som inte är intresserad av att jailbreaka din iPhone kan bara hoppa över det här inlägget.

Ja, för er som väntat på ett nytt jailbreak till ios4.1 behöver nu om allt går som det skall, bara vänta till på söndag, runt 12-tiden (svensk tid), 10 över 12 närmare bestämt. Greenpois0n släpps av chronic dev team
2010-10-10 kl 10:10 (AM)

Jailbreaket kommer inte kunna jailbreaka de äldre telefonerna (nu rann det till för valmers) utan enbart iPad, iPhone 4 samt fjärde generationens iPod Touch. JB't sägs vara untethered, återstår att se, har varit lite fram och tillbaka på den punkten och man har sagt att det skall bli en överaskning.

Dags att sätta sig och börja göra en lista på de apps / tweaks man skall ta ner igen från Cydia :banana

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Du som inte är intresserad av att jailbreaka din iPhone kan bara hoppa över det här inlägget.

Ja, för er som väntat på ett nytt jailbreak till ios4.1 behöver nu om allt går som det skall, bara vänta till på söndag, runt 12-tiden (svensk tid), 10 över 12 närmare bestämt. Greenpois0n släpps av chronic dev team

Jailbreaket kommer inte kunna jailbreaka de äldre telefonerna (nu rann det till för valmers) utan enbart iPad, iPhone 4 samt fjärde generationens iPod Touch. JB't sägs vara untethered, återstår att se, har varit lite fram och tillbaka på den punkten och man har sagt att det skall bli en överaskning.

Dags att sätta sig och börja göra en lista på de apps / tweaks man skall ta ner igen från Cydia :banana

p0sixninja skrev väl att det ska bli en överraskning :va

en fråga: någon som vet ett pålitligt ställe som har en pwnad 4.1 ipsw för 3gs?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har en JB 3G 8Gb. Är det fler som tycker att telefonen kan upplevas som lite långsam. Att det blir en fördröjning när man t ex skriver SMS och att någon av apparna kraschar och stänger av sig ibland. Uppdaterar man mailen en och får ett i inkorgen så brukar man få ladda om igen för att det ska gå att öppna. Ett problem jag ignorerat då jag inte velat uppdatera telefonen via Apple på länge av rädsla för att inte kunna JB den igen.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
p0sixninja skrev väl att det ska bli en överraskning :va

en fråga: någon som vet ett pålitligt ställe som har en pwnad 4.1 ipsw för 3gs?

jo jag skrev väl att det skulle bli en överaskning? :va
(men allt pekar ju på att det skall bli untethered)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Riktigt najs! :yoparty

JB't sägs vara untethered,

Vad innebär/betyder det?

EDIT: Untethered betyder att du kan starta upp mobilen med on/off knappen istället för att koppla in den till datorn och starta via blackra1n/greenpois0n.

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
EDIT: Untethered betyder att du kan starta upp mobilen med on/off knappen istället för att koppla in den till datorn och starta via blackra1n/greenpois0n.

Jepp, och eftersom iPhonen inte har det bästa batteriet är det kanske inte optimalt, när jag hade blackra1n såg man ju till att alltid ha en laddsladd med sig nästan. Nu är det mer störigt att när man skall ut och flyga så skall ju luren stängas av :)rolleyes:) och då är det inte skoj med untethered eftersom man då måste jaga tag i en dator innan den är igång igen.

Men det skall bli så skönt att få lite mer kontroll över iPhonen igen.
SBsettings
five icon dock
five icon SB
whoiscalling
lockscreeninfo
3Gunrestrictor

Kommer kunna tänka mig att prova extended folders som ju då använders sig av ios4.x folders. Multitaskingen är ju inte helt kass, har lärt mig att leva med den och kanske skippar ProSwitcher som jag varit så förtjust i tidigare. Ja, söndag blir en intressant dag.

Hittar inte lika många anledningar att JB'a min iPad ännu, saknar folders som bara fan på den, så det skulle vara det då.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hittar inte lika många anledningar att JB'a min iPad ännu, saknar folders som bara fan på den, så det skulle vara det då.

Men det får du väl om en månad när 4.2 kommer.

För mig är det helt oacceptabelt att inte kunna starta om telefonen utan en dator. Även om jag egentligen aldrig startar om den ändå så är det något som är fel i dessa JB. För mycket kompromiss för min smak.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Men det får du väl om en månad när 4.2 kommer.

För mig är det helt oacceptabelt att inte kunna starta om telefonen utan en dator. Även om jag egentligen aldrig startar om den ändå så är det något som är fel i dessa JB. För mycket kompromiss för min smak.

Med 4.2 till paddan nästa månad så kommer inte söndagens JB (om jag nu bestämmer mig för att köra på det) att fungera väl?

Och jag är lite inne på din linje, det bär emot något fruktansvärt med tethered.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Med 4.2 till paddan nästa månad så kommer inte söndagens JB (om jag nu bestämmer mig för att köra på det) att fungera väl?

Och jag är lite inne på din linje, det bär emot något fruktansvärt med tethered.

Jag tänkte på just foldrar.

Jag har ett gammalt 3.1.2 JB till min 3G och det fungerar som vanligt så det håller jag fast i ett tag till.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En kompis hade en rätt cool app. Om man slog in fel lösenord för att låsa upp telen så tog den en bild och mejlade + gps-kordinater.. Fiffigt

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ryktas att det kommer ett jailbreak för oss fattiga jeflar som inte har en 4a än :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA