iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har bara ett par GB ledigt på min 3G 16 GB. Musik, podcasts och navigationsprogram tar mycket plats. Med 4:an kan man ju filma HD och då lär en del rinna iväg där. Jobbigt om man måste hålla på att tömma hela tiden.

Fattar inte varför det inte är 32 och 64 GB? Touch har ju varit så i ett år nu.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag har c:a 12 mb kvar i min 32 gb. Mycket musik, en hel del nedtankade youtubefilmer och Spotify offline playlists. Inte så mycket bilder men kanske hundra olika appar varav två tar ganska stor plats.

16 gb är alldeles för lite för mig.

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Själv har jag 10GB kvar i min 16GB, sitter dock med en 2G så navigationsprogram och sådant går ju bort. Har väl 120låtar i iPoden och 120 till på spotify offline sparat. 60 bilder och några appar.
Vore ju dock kul att byta upp sig till en 3Gs eller en 4:a

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Den har inte dålig mottagning.. Den funkar ypperligt på den punkten, ialla fall för oss med telia. Det har inte kommit nån ny version iaf.Appar tar väldig lite plats. De som begränsar för dig är bilder och film. 16 räcker mer än nog för mig som också kör spotify.

Den har helt klart sämre mottagning än min gamla W715, den har 2 pluppar täckning inne i torpet, men inget ljud vid samtal, jag måste stå på en speciell punkt i trädgården för att prata överhuvudtaget.

Har telia

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Den har helt klart sämre mottagning än min gamla W715, den har 2 pluppar täckning inne i torpet, men inget ljud vid samtal, jag måste stå på en speciell punkt i trädgården för att prata överhuvudtaget.

Har telia

Då får jag nästan standa mig corrected! Jag har ialla fall inte märkt nåt! De beror nog på var man bor och håller sig

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det jag har hört av dom som har 4'an är att den är sämre där täckningen ligger på gränsen men fungerar för det mesta alldelens utmärk, vi har så bra utbyggda nät att vi väldigt sällan behöver utnyttja telefonerna där det är så dålig täckning.

Däremot i USA där tappade samtal hör till vardagen, oavsett vilket telefonmärke man har, där märker man nog mer av problemen.

Det är ju lite av digitalteknikens baksida, det låter perfekt tills det inte låter alls.
Dom gamla analoga systemen där hörde man ju signalkvaliteten och kunde undvika att man tappade samtal genom att stanna på en plats med bra ljud, eller avsluta samtalet när det började bli för brusigt.

Men uppenbarligen har fyran sålt bra i Sverige och väldigt få klagar på mottagningen, så den räcker i våra nät.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Humor!

Jag klippte om mitt gamla SIM-kort igår till micro-SIM... funkade i två minuter sedan sa iPhone 4'an att det hade något SIM-kort i sig. Och det micro-SIM jag fick med mobilen börjar ju inte gälla förens på onsdag. Så just nu har man två iPhones, men ingen man kan ringa, sms eller surfa med :rofl

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Humor!

Jag klippte om mitt gamla SIM-kort igår till micro-SIM... funkade i två minuter sedan sa iPhone 4'an att det hade något SIM-kort i sig. Och det micro-SIM jag fick med mobilen börjar ju inte gälla förens på onsdag. Så just nu har man två iPhones, men ingen man kan ringa, sms eller surfa med :rofl

Du får surfa med WLAN då. :)

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Njaoo, bara det att när mobilerna väl har tillgång till WiFi är här hemma och då kan jag likaväl använda laptopen. Men tanken är god hehe
men men, bara två dagar kvar :D

Haha gjorde samma med mitt sim när jag fick min 4. Klippte av för mycket plast och vips så funkade det inte.

Orkade dock inte vänta så jag schimsade chippet på plats med plastbitar från det bortskurna kortet. Funkade perfekt :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Humor!

Nu minns jag inte (om du ens sagt det nångång) vad du har för operatör och vad deal gäller, men borde du inte kunna få ditt kort aktiverat innan onsdag?

När jag fick mitt microsim från Telenor var det bara att gå in på "mina sidor" och aktivera igång kortet, kan krävas att man startar om luren (reset network settings). Alternativet borde vara via kundtjänst.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Pallar inte att vara utan en vettig telefon under tvisten så det får bli försäkringsärende av det. Hoppas dom inte får för sig att laga den eller rotar fram en ny 3GS bara. Hur länge får man vänta på en 4a för tillfället?

Min lokala Telia butik hade i lager i fredags :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nu minns jag inte (om du ens sagt det nångång) vad du har för operatör och vad deal gäller, men borde du inte kunna få ditt kort aktiverat innan onsdag?

När jag fick mitt microsim från Telenor var det bara att gå in på "mina sidor" och aktivera igång kortet, kan krävas att man startar om luren (reset network settings). Alternativet borde vara via kundtjänst.

Halebop blev det (från Comviq), kunde tyvärr bara flytta tiden för förflyttningen framåt i tiden, inte bakåt :huvet

frågade Comviq igår om att få ett micro-SIM, inte fått svar än så troligen får man nog inte det hehe

Ska testa att klippa och klistra om skiten ikväll :D

Hur länge får man vänta på en 4a för tillfället?

Gick på under 24 timmar för min del från att jag beställde från Halebop på nätet till att AVI-lappen låg i brevlådan :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Osmos - spel i appstore

Då har de just nu rabatt på osmos i appstore, kostar 7 spänn, skall vara 66% avdrag enligt dem själva...

Jag tyckte iaf att det var enkelt, snyggt, kul och ser nu fram emot att få pilla lite med det på flyget till London i eftermiddag.

Här är en snutt på tuben,

[YOUTUBE-ID]jrzhlTn1_ds[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad