iPhone-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ja det där funka ju fakktiskt =) Fick dock bara kopiera 25st innan den börja vråla om att jag inte köpt ptogrammet så det är väl kanske ingen slutgiltig lösning, får se hur invecklat det gjort den som beta..

Ahh, ok. Såg att det var en testversion men kollade inte vilka begränsningarna var.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Yes! Nya Tapatalk kan tolka forumlänkar så man slipper hamna i Safari när man följer en till en annan tråd på forumet :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ibland har jag svårt att inte påminna er om att "det bara funkar" :D

Tja, kör man itunes, så är det nada problem - det bara funkar. :arsele

Men vill man se problem, så hittar man säkert något, oavsett vad det gäller.

Du är rätt aktiv i diskussionerna, har du en iphone, eller är det baserat på bittra diskussioner runt fikabordet med diverse förståsigpåare med prenumerationer på pc för alla? :hihi

De flesta som tycker mest, är oftast rätt oinsatta...tomma burkar skramlar mest s.a.s.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Yes! Nya Tapatalk kan tolka forumlänkar så man slipper hamna i Safari när man följer en till en annan tråd på forumet :tummenupp

Kan man inte ställa in tapatalk så man kommer till SH direkt när man öppnar den? Den startar alltid på listan över alla tusen anslutna forum vilket jag inte är så intresserad av.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har inte kommit på hur man ändrar det.
På min iPhone kommer appen ihåg var jag var sist. På min iPad får jag börja om varje gång.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har inte kommit på hur man ändrar det.
På min iPhone kommer appen ihåg var jag var sist. På min iPad får jag börja om varje gång.

Det var ett helvete i androidappen också men det gick har jag för mig, men jag skrotade Tapatalk efter ett par dagar ändå.

sportbike

Guest
Kan man inte ställa in tapatalk så man kommer till SH direkt när man öppnar den? Den startar alltid på listan över alla tusen anslutna forum vilket jag inte är så intresserad av.

Välj sporthoj.com, sen har du en knapp som heter "History"
Klicka på den så har du bara SH där.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag kan verkligen rekommendera Navigon. Föredrar deras IPhone applikation framför TomTom. Smidigare att använda helt enkelt. Kan inte svara för IPhone 4, men har ni en 3G eller 3GS bör ni dock köpa TomToms CarKit med inbyggd GPS förstärkare. Utan den är båda navigationsprogrammen rätt värdelösa enligt min mening. Utomlands slippar ni aktivera datortjänsterna för att lokalisera er med den. Jag har använt mitt TomTom CarKit med fördel i både Östeuropa och nere i Centraleuropa kombination med både TomTom och Navigon applikationer.

Om Navigon applikationen går att köpa för 500 kr skulle jag slå till direkt om jag inte redan hade programmet i min telefon.

Körde Sthlm - Åre tur och retur nu senaste veckan med Navigon i min iPhone 4 och är riktigt nöjd, funkar kanon. :tummenupp

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Körde Sthlm - Åre tur och retur nu senaste veckan med Navigon i min iPhone 4 och är riktigt nöjd, funkar kanon. :tummenupp

Navigon suger. Har man dålig satelittäckning hoppar den runt s-tan på skärmen.

Ingen annan navigator jag testat på min iPhone 3GS kan få för sig att visa aktiv position som 300 m SIDAN OM motorvägen (så länge det finns en motorväg inritad på kartan).

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
När man vill ta hem större appar så måste man ha wifi-uppkoppling och om man titta på tex youtube eller streamar från "play" så får man en klart sämre upplösning om man kör via 3G.
Min fråga är om det går att ta bort dessa spärrar? :va
(jag har Iphone 4 om det spelar någon roll)

helst utan att jailbreaka telefonen!

Jag fick med Telia Navigator till min lur. Först tyckte jag att den funkade suveränt Uppsala-Borlänge, men sen när jag skulle hem så gav den mig en omväg på 2mil. :gnissla Sån tur var så samkörde jag med min tomtom som inte har blivit uppdaterad på minst 4 år så jag slapp större delen av Telia navigatorns omväg!

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
När man vill ta hem större appar så måste man ha wifi-uppkoppling och om man titta på tex youtube eller streamar från "play" så får man en klart sämre upplösning om man kör via 3G.
Min fråga är om det går att ta bort dessa spärrar? :va
(jag har Iphone 4 om det spelar någon roll)

helst utan att jailbreaka telefonen!
!

Mig veterligen funkar det bara på JBade med 3g-unrestrictor...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Ingen annan navigator jag testat på min iPhone 3GS kan få för sig att visa aktiv position som 300 m SIDAN OM motorvägen (så länge det finns en motorväg inritad på kartan).

Inget jag märkte av på de 130mil jag körde under förra veckan.

Jag fick med Telia Navigator till min lur. Först tyckte jag att den funkade suveränt Uppsala-Borlänge, men sen när jag skulle hem så gav den mig en omväg på 2mil. :gnissla Sån tur var så samkörde jag med min tomtom som inte har blivit uppdaterad på minst 4 år så jag slapp större delen av Telia navigatorns omväg!

Det som suger med Telia´s navigator är att den inte funkar offline, den laddar hem kartorna vartefter vilket gör att det antingen inte funkar eller blir skitdyrt om du befinner dig utomlands.
Så rent principiellt vägrar jag supporta sådana lösningar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Kul att du var nöjd. IPhone 4 fungerar alltså bra utan GPS förstärkare?
Om du skulle märka att mottagningen är svag kan du alltid köpa till en TomToms CarKit. Se bara till att du får en adapter så att det fungerar till IPhone 4. Hållaren är nämligen tillverkad för 3G & 3GS. Det är bara en liten plastdetalj man klistrar fast så att telefonen ska få kontakt.

Jag får se om jag köper en IPhone 4. Troligtvis väntar jag tills den uppdateras framåt hösten eller när det nu blir av innan jag slår till.

Köp TomToms CarKit till din 3GS. Den oerhört dåliga interna GPS mottagaren är säkert förklaringen till dina problem. Chipet som sitter i den externa hållaren är nämligen samma som TomTom själva använder sig av i sina egna externa GPS.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Köp TomToms CarKit till din 3GS. Den oerhört dåliga interna GPS mottagaren är säkert förklaringen till dina problem. Chipet som sitter i den externa hållaren är nämligen samma som TomTom själva använder sig av i sina egna externa GPS.

Nu har jag ju kritiserat iPhone på flera olika sätt tidigare, men det här har jag aldrig tänkt på att fråga er ägare om.

Visst måste dom ha snålat nåt oerhört på GPS biten på iPhones?

Min HTC och alla andra Androidtelefoner jag har provat GPS på har snarare varit snabbare på att låsa satteliter än en normal bil GPS och fungerar bättre inomhus dessutom, medans iPhonen nästan inte klarar sig utan aktiva hållare i bil.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024