iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Är det därför den kostar under 500:-??
Såg igår att det var jäkla billigt o blev förvånad.. :tungan

Yesbox, det är därför. :tummenupp

Är den så himla bra att det är värt priset?
NavMii kostar bara 38:-

Vet inte hur NavMii funkar eller om den är bra men Navigon har rankats som bästa navigatorprogram till iPhone ett gäng ggr... har själv inte använt någon av dem utan har en Tomtom men har länge varit sugen på att byta till exempelvis Navigon i luren... och nu kommer det nog att ske. :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är den så himla bra att det är värt priset?
NavMii kostar bara 38:-

NavMii kan mest kallas nödlösning till GPS-program i mina ögon.
Har Navigon GPS-mottagare i bilen som jag är riktigt nöjd med, men efter att ha Jailbreakat Iphonen så lade jag in Navigon även där, europakartorna med 3D-vy för korsningar med mera....riktigt bra! (och gratis får man väl tillägga).

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Har test kört både Tomtom och Navigon i iphonen under en vecka per app. Dom är väldigt likvärdiga och funkar lika bra till mc gps navigation. Valet föll på Navigon av den enkla anledningen att man kan radera kartor (om man JB) har ingen lust att åka omkring med massa länder jag aldrig kommer åka till. Vill hellre fylla med musik :) jag köpte slutligen Navigon.

Båda stödjer "tre föreslagna rutter" det var smidigare att göra en rutt i Navigon. Man kan maila rutter till kompisar i Navigon. Dock saknas stödet i båda att göra rutter på datorn och ladda upp till apparna. Det kan ha ändrats i senaste versionerna. Vet inte.

Tomtom installationen var kanske 1.8 gig och Navigon slutade på 250 meg med bara Sverige. Sen kan man lägga tillbaka kartor man behöver allt efterssom.

Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag kan verkligen rekommendera Navigon. Föredrar deras IPhone applikation framför TomTom. Smidigare att använda helt enkelt. Kan inte svara för IPhone 4, men har ni en 3G eller 3GS bör ni dock köpa TomToms CarKit med inbyggd GPS förstärkare. Utan den är båda navigationsprogrammen rätt värdelösa enligt min mening. Utomlands slippar ni aktivera datortjänsterna för att lokalisera er med den. Jag har använt mitt TomTom CarKit med fördel i både Östeuropa och nere i Centraleuropa kombination med både TomTom och Navigon applikationer.

Om Navigon applikationen går att köpa för 500 kr skulle jag slå till direkt om jag inte redan hade programmet i min telefon.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag slog till på Navigon Europa... får se på söndag hur det funkar att köra till Åre med den.

Hmm, har till sommaren monterat GPS och iPhone-fäste på hojen då jag ska köra lite långresor. Kanske borde investera i en vettig GPS-app och rensa upp på hojen lite...

EDIT: problemet blir väl att jag inte kan kommunicera med iPhonen med handskarna på...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hmm, har till sommaren monterat GPS och iPhone-fäste på hojen då jag ska köra lite långresor. Kanske borde investera i en vettig GPS-app och rensa upp på hojen lite...

EDIT: problemet blir väl att jag inte kan kommunicera med iPhonen med handskarna på...

Voicedial säger jag bara... för det är väl samtal du är ute efter och inte pilla på GPSen medans du kör hoj... eller? :näsblod

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Voicedial säger jag bara... för det är väl samtal du är ute efter och inte pilla på GPSen medans du kör hoj... eller? :näsblod

Nja, kanske inte när jag kör, men när jag stannar till ett par sekunder för att byta vy, inzoomning eller annat smått. Hatar att behöva ta av mig handkarna (jag vet, det låter löjligt) för att av någon anledning så går de sönder för mig pga av just det. De vänder sig in och ut helt plötsligt och går inte att återställa.

När jag kör måste jag dock kunna porrsurfa sporthoj.com :va

Nja..."tygbiten" är kanske ett bra alternativ. Då kan man ju fota och filma med...

Någon som testat och vet att de funkar bra?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nja, kanske inte när jag kör, men när jag stannar till ett par sekunder för att byta vy, inzoomning eller annat smått. Hatar att behöva ta av mig handkarna (jag vet, det låter löjligt) för att av någon anledning så går de sönder för mig pga av just det. De vänder sig in och ut helt plötsligt och går inte att återställa.

Min farsa har ett plexiglas-skal på sin 3G och tack vare det kan han använda den med handskar på. Mycket märkligt men det funkar.

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
LucaBrasi skrev:
Greenp0ison funkar kanon på iPhone 4 (4.2.1) Dock verkar appsync 4.2 tagits bort :D

Den heter Appsync 4.0+ nu, jag letade som en tok innan jag läste på hackulo-forumet att dom rensat upp bland alla olika versioner och slagit ihop dom. :D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nånn med nått skönt tips på augmented reality app?

Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Finns här någon som jobbar på Tre o vill sälja en Iphone 4 16G med abonnemang Pott 299:-/mån till mig o slänga in lite extra tjänster o ta bort lite onödiga avgifter som tillkommer när man köper ny telebobo...??!!
Snälla söta...:)

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Navigon a'la 419:- inköpt... :D
Nu gäller det att hitta en bra hållare till bilen oxå.. haha

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Navigon a'la 419:- inköpt... :D
Nu gäller det att hitta en bra hållare till bilen oxå.. haha

Har du hittat nån vettig hållare till hojen redan? Länk tack ;)

Min farsa har ett plexiglas-skal på sin 3G och tack vare det kan han använda den med handskar på. Mycket märkligt men det funkar.

Hmm? Går skalet runt om (och alltså över displayen)?

Själv har jag utvecklat en egen teknik i vintras och lärde mig att ringa, svara med näsan :D

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...