iPhone-tråden

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Funderar på att uppa till 4.2.1

Kan man få en snabbguide på hur man gör utan att förlora nån data?

(Vad finns med i 4.2.1?)

Högerklicka på ifånen och gör säkerhetskopia, sedan väljer du återställ från säkerhetskopia, så updaterar den automagiskt

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Funderar på att uppa till 4.2.1

Kan man få en snabbguide på hur man gör utan att förlora nån data?

(Vad finns med i 4.2.1?

EDIT: Detta http://iphonesajten.se/2010/11/23/vad-ar-nytt-for-iphone-i-ios-4-2-1/ )

Det är inga konstigheter, funkar lika lätt som alltid. Ska du vara på den säkra sidan så gå genom dessa 2 stegen först.

Koppla in iPhoenen och starta iTunes
1. Överför alla inköp
2. Säkerhetskopiera

Sen är det bara att köra en uppdatering. Nu vet jag inte vilken version du uppdaterar ifrån men nyheterna var väl Airprint, Airplay samt att man kan hitta sin iPhone med hjälp av GPS:en om man råkan tappa/lägga bort den. Sånt som Android får i sin nästa uppdatering med andra ord :D

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Har du hittat nån vettig hållare till hojen redan? Länk tack ;)

Nope det har jag inte.. Tror jag skippar det.. :tungan
Får köra med folk som hittar istället... Haha..
Näe men vi får se...
Letar för båda men hållare för bilen är prio ett egentligen...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ok iphone är ju i även en Ipod så jag frågar iaf, det hela handlar väl om kunskaper i engelska =)

Jo man kan ju inte kopiera musik från Ipod till datorn, inte tänkt så iaf men hittade ett program som skulle fixa det = Ipoddisk

Problemet är bara att är man försöker starta det programmet så godtar det inte nuvarande OS genom att ologiskt förklara: "Sorry iPodDisk requires OS X 10.4 or later"

Googlar för att trixa mig runt detta och finner detta:

http://code.google.com/p/ipoddisk/issues/detail?id=34

Fixed!

You can apply the patch yourself without recompiling from source.

Modify line 23 of ./iPodDisk.app/Contents/MacOS/iPodDisk so that

echo $osxver | grep '^10\.[45]'

turns into

echo $osxver | grep '^10\.[456789]'

I've gone ahead and recompiled against the Snow Leopard SDKs, and the most recent
versions of the supporting libraries. If you're running Snow Leopard, the attached
.dmg should do the trick. Note that PPC support is not included, while 64-bit mode
does not work due to numerous upstream bugs in MacFUSE.

The updated source tree has also been attached, should the project maintainer wish
to merge these patches back into the main branch.

Vart är det jag ska ändra och hur gör jag det? Om man laddar ned det kan man lägga det i program men om man försöker starta det så kommer felmeddelandet upp.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ok iphone är ju i även en Ipod så jag frågar iaf, det hela handlar väl om kunskaper i engelska =)

Jo man kan ju inte kopiera musik från Ipod till datorn, inte tänkt så iaf men hittade ett program som skulle fixa det = Ipoddisk

Problemet är bara att är man försöker starta det programmet så godtar det inte nuvarande OS genom att ologiskt förklara: "Sorry iPodDisk requires OS X 10.4 or later"

Googlar för att trixa mig runt detta och finner detta:

http://code.google.com/p/ipoddisk/issues/detail?id=34

Fixed!

You can apply the patch yourself without recompiling from source.

Modify line 23 of ./iPodDisk.app/Contents/MacOS/iPodDisk so that

echo $osxver | grep '^10\.[45]'

turns into

echo $osxver | grep '^10\.[456789]'

I've gone ahead and recompiled against the Snow Leopard SDKs, and the most recent
versions of the supporting libraries. If you're running Snow Leopard, the attached
.dmg should do the trick. Note that PPC support is not included, while 64-bit mode
does not work due to numerous upstream bugs in MacFUSE.

The updated source tree has also been attached, should the project maintainer wish
to merge these patches back into the main branch.

Vart är det jag ska ändra och hur gör jag det? Om man laddar ned det kan man lägga det i program men om man försöker starta det så kommer felmeddelandet upp.

Du har en mac va?

(just checking)

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Problemet är bara att är man försöker starta det programmet så godtar det inte nuvarande OS genom att ologiskt förklara: "Sorry iPodDisk requires OS X 10.4 or later".

Använder du verkligen en Mac? Kravet på OSX 10.4 (Tiger) är ju inte speciellt högt.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Starta Finder. I menyn tryck på Go --> Go to Folder och skriv av adressen du fick där uppe (./iPodDisk.app/Contents/MacOS). Tryck på Go. Öppna filen iPodDisk och ändra på line 23 från det som står till det som står under. Sen tror jag det ska funka. :)

Använder du verkligen en Mac? Kravet på OSX 10.4 (Tiger) är ju inte speciellt högt.

Ofta är det problem att köra 10.4- och 10.5-program som är enkelt eller dåligt kodade under Snow Leopard.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Starta Finder. I menyn tryck på Go --> Go to Folder och skriv av adressen du fick där uppe (./iPodDisk.app/Contents/MacOS). Tryck på Go. Öppna filen iPodDisk och ändra på line 23 från det som står till det som står under. Sen tror jag det ska funka. :)

Ofta är det problem att köra 10.4- och 10.5-program som är enkelt eller dåligt kodade under Snow Leopard.

Ja det man skulle göra var att ctrl klicka på skiten, visa innehåll, leta upp ipoddisk programmet, öppna det i en texteditor och där ändra line 23 som ovanstående. Sen skulle man ladda ned ett program som gör något hokus pokus och sedan skulle det funka... solklart va? =)

Problemet är att det fortfarande inte funkar... Fast nu försöker den iaf öppna programmet men misslyckas, felsökning med en massa kodare som sitter och skriver hälften av vad dom menar för att det är så självklart är skitspännande... gnuggar vidare.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Testa TuneAid. Det funkar bra här. Testade det nyss.

Fick inte rätt på iPhoneDisk här heller faktiskt.

Bifogat

• Skärmavbild 2011-02-14 kl. 18.40.47.jpg
    Skärmavbild 2011-02-14 kl. 18.40.47.jpg
    75.8 KB · Visningar: 31

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ibland har jag svårt att inte påminna er om att "det bara funkar" :D

Nu resonerar du galet. Ett "hemmaknackat" script ska väl ändå inte Apple ansvara för. Allt jag någonsin försökt skriva ihop har bara mest skapat problem t.ex.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu resonerar du galet. Ett "hemmaknackat" script ska väl ändå inte Apple ansvara för. Allt jag någonsin försökt skriva ihop har bara mest skapat problem t.ex.

Varför behöver man hemmaknackade script då, fungerar inte Apples egna lösning som folk vill?

Skulle jag ha utvecklat skulle det ha fungerat lika på alla plattformar, dvs inte alls, på någon :D

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Varför behöver man hemmaknackade script då, fungerar inte Apples egna lösning som folk vill?

Skulle jag ha utvecklat skulle det ha fungerat lika på alla plattformar, dvs inte alls, på någon :D

Man kan skriva vilken mjukvara som helst...skapa funktioner man anser saknas.
Kanon ju! Det är mest för att Apple är så öppna och aldrig på nåt sätt låser in sina användare :Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024