iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
För mig handlar det bara om att låsa upp den dumma operatörs låsningen.. Kan förstå att de låser telefonerna, men ett år utan möjlighet att låsa upp är vansinne :huvet

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
För mig handlar det bara om att låsa upp den dumma operatörs låsningen.. Kan förstå att de låser telefonerna, men ett år utan möjlighet att låsa upp är vansinne :huvet

hehe! jag har gjort ett uppdrag nyligen åt en slags tele operatör. Man kan väl lugnt säga att konkuransen är stenhård. Generellt går operatörerna breakeven (kostnad för nät/ev. mobiltelefon etc.) en månad innan avtalet med kunden går ut. Man kan vad jag förstått det alltså först börja tjäna pengar på en kund då. Om man räknar lite på det så ser man ganska snabbt hur operatörerna flyttar runt marginalerna på sina olika kostnadsposter, ganska avancerat och genialiskt, men lite surt också om man som kund inte är medveten om det och tar fram sin egen miniräknaren.

Vad har du för modemfirmware?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
hehe! jag har gjort ett uppdrag nyligen åt en slags tele operatör. Man kan väl lugnt säga att konkuransen är stenhård. Generellt går operatörerna breakeven (kostnad för nät/ev. mobiltelefon etc.) en månad innan avtalet med kunden går ut. Man kan vad jag förstått det alltså först börja tjäna pengar på en kund då. Om man räknar lite på det så ser man ganska snabbt hur operatörerna flyttar runt marginalerna på sina olika kostnadsposter, ganska avancerat och genialiskt, men lite surt också om man som kund inte är medveten om det och tar fram sin egen miniräknaren.

Vad har du för modemfirmware?

Jo, att de låser upp kunderna på massa månader kan jag förstå! Men att de låser telefonerna? Jag köpte den begagnad och har ju inget med den operatören att göra.. De får ju inte mig som kund heller.. De förstör bara andra hands värdet..

Har 05.15.04 :huvet

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag får "size mismatch" på allt jag försöker ladda från cydia, vad är felet ?

Edit: hade glömt ladda winterboard, nu funkar det :D

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
med handen på hjärtat, de flesta tweaks och appar jag tar ner via Cydia betalar jag gärna för, bra jobb skall ha sin rättmätiga ersättning.

Sen visst har man tagit ner crackade grejjer också, ibland för att testa då det inte funnits "prova på" osv och nån gång för att man kännt sig snål just då. Men vill nog påstå att merparten är ärligt betalt för. Så.. precis som powerglide säger, det är främst för att komma åt andra funktioner och appar.

Å andra sidan, är det många som JB'r, bara, för att komma åt saker gratis.

Men inte alla.

Numera uppdaterad till 4.2.1 och på banan igen med senaste greenpoison. Känns bra. :tummenupp

En Appleägare som erkänner att fängelset faktiskt är inlåst. Cred till dig :gnissla

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
En Appleägare som erkänner att fängelset faktiskt är inlåst. Cred till dig :gnissla

Fängelser brukar vara låsta :tungan
tack...? Men om jag ställer frågan såhär, har du bytt fälgar på din bil någon gång? Jag tillhör dem som ser det som en självklarhet att om jag kan, då också kunna göra mina egna inställningar efter mina egna behov.

Sen förstår jag varför den är låst å andra sidan, ju mindre användaren kan ställa till det själv desto mer fungerande produkt har du i slutändan. Plus alla fördelar företaget har att styra sina kunder.

Ibland är det rätt skönt att det är så uppstyrt, slippa sitta i "evigheter" för att få till en maskin som man har, på sitt sätt. Men vissa saker "måste man" bara ändra. :)

Och nu, måndag, ännu en fantastisk vecka framför en. Ha en go sådan!:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fängelser brukar vara låsta :tungan
tack...? Men om jag ställer frågan såhär, har du bytt fälgar på din bil någon gång? Jag tillhör dem som ser det som en självklarhet att om jag kan, då också kunna göra mina egna inställningar efter mina egna behov.

Sen förstår jag varför den är låst å andra sidan, ju mindre användaren kan ställa till det själv desto mer fungerande produkt har du i slutändan. Plus alla fördelar företaget har att styra sina kunder.

Ibland är det rätt skönt att det är så uppstyrt, slippa sitta i "evigheter" för att få till en maskin som man har, på sitt sätt. Men vissa saker "måste man" bara ändra. :)

Och nu, måndag, ännu en fantastisk vecka framför en. Ha en go sådan!:D

Jag kan inte hålla med mer. En jailbreakad iPhone är en fantastisk produkt, men ju mer man fipplar med den desto mindre är den felfri.

Den blir mer och mer som en Androidenhet då....

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jo, att de låser upp kunderna på massa månader kan jag förstå! Men att de låser telefonerna? Jag köpte den begagnad och har ju inget med den operatören att göra.. De får ju inte mig som kund heller.. De förstör bara andra hands värdet..

Ja, tycker likadant. Om jag ser till hur mina vänner gör så verkar ingen byta telefonoperatör oftare än vart tredje-fjärde år, oavsett inlåsning eller ej, och de flesta ännu mer sällan, så oavsett subventionering så verkar det finns rätt bra möjligheter för operatörerna att tjäna pengar. De flesta erbjuder iofs upplåsning mot en avgift efter ett år. Kanske du också kan göra, även om du köpt i andra hand?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Taltolkning i Google Translate för iPhone.

55e0470c-d11c-e8ae.jpg

Och den ursprungliga autocensurerade versionen.

55e0470c-d219-2a86.jpg

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...