iPhone-tråden

sportbike

Guest
Musik från USB.....

Hur får jag in musik från ett USB-minne till iTunes ???

sportbike

Guest
Markera alla och sen högerklicka, spela upp med :tummenupp

Markera alla, högerklicka, spara i biblioteket, öppna iTunes, importera mappar :tummenupp

Men, av 1758 låtar bestämde Apples VD Steve Jobs att jag fick lyssna på 335.

Världsklass :död

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Igår kopplade jag upp min IPhone 3G mot ITunes för att göra en säkerhetskopia på mina kontakter till datorns adressbok. Raderade nämligen dem för att hjälpa syrran redigera sina innan hon förde över dem i sin nya IPhone 4 här om veckan.

Testade att aktivera "iTunes Sync" nedan i installous 4 i hopp om att jag skulle få programmen överförda i ITunes tillsammans med de program som redan ligger där. Slängde bl a bort en gammal version som låg där. Hur som helst tog det ovanligt lång tid med överföringen och jag tror det hade med program uppdateringen att göra. Tyvärr kan man inte se dem i ITunes. Antingen fördes de aldrig över dit eller så syns de inte där. Någon som vet hur det ligger till? Fick aldrig något svar på inlägget nedan så jag tog med det som en påminnelse och förhoppning att någon kanske vet.

Någon som vet något om senaste IPhone 5 eller vad man kommer att kalla den. Kommer den ut till hösten? Jag sitter i valet och kvalet om jag ska köpa IPhone 4 redan nu under tidiga delen av sommaren ska byta upp mig eller avvakta och se tills en ny kommer ut. De nya Mac datorerna har en "Thunderbolt" port som ska vara mycket snabbare än USB/Firewire. Det vore nästan önskvärt om det gick att koppla upp IPhone via en sådan. Men det kanske inte kommer att hända eftersom inte alla IPhone användare har tillgång till nya Mac. Kanske USB kommer att gälla även fortsättningsvis?

Uppdaterade Cydia på min IPhone här om dagen och bestämde mig för att uppdatera en del program som jag laddade ner via telefonen. Om jag vill ha en säkerhetskopia på datorn, hur bär jag mig lämpligast åt?

Såg i Installous 4 under "settings" att det fanns en flik som heter "iTunes Sync". Går den att använda till mitt ändamål?

Skulle även behöva frilägga lite utrymme på telefonen genom att lägga över lite på datorn som jag sedan kan lägga tillbaka vid behov. Minnet på min 3G är inte allt för stort. Det är den lilla modellen.

Är det någon som uppdaterat sin IPhone 3G till senare mjukvara som även fungerar till JB? Anledningen till att jag inte brytt mig om att uppdatera den själv är att jag förstått att telefonen blir seg att använda, men det kanske är löst nu?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Raderade nämligen dem för att hjälpa syrran redigera sina innan hon förde över dem i sin nya IPhone 4 här om veckan.

Testade att aktivera "iTunes Sync" nedan i installous 4 i hopp om att jag skulle få programmen överförda i ITunes tillsammans med de program som redan ligger där. Slängde bl a bort en gammal version som låg där. Hur som helst tog det ovanligt lång tid med överföringen och jag tror det hade med program uppdateringen att göra. Tyvärr kan man inte se dem i ITunes.
http://superuser.com/questions/37591/what-iphone-apps-have-i-already-purchased

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Hur får jag över alla mina kontakter från min gamal ericson (W850? svart-orange från 2006?) till min Iphone 4?

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Hur får jag över alla mina kontakter från min gamal ericson (W850? svart-orange från 2006?) till min Iphone 4?

Det snabbaste är säkert som många skriver att kopiera till simkortet. Men vi tänker ett steg längre!

Synka W850 med Gmail. Då kan du ha kontakter, kalender och mail i gmail. Nästa gång du byter lur så synkar du bara mot gmail å saken är klar. W850 är redan förberedd och klar för synk mot gmail (nä det var den visst inte... Men synka mha PC Suite till outlook, exportera till fil och importera till gmail)

En annan fördel är att om du behöver redigera eller lägga upp nya möten eller kontakter gör du det direkt i gmail. Så oändligt mycket enklare än att sitta å fippla på telefonen.

Kan ta en stund att få till synken men mha google och lite intresse så är saken biff på mindre än en timme.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Garanterat frågats förut, men vilken är den bästa gps appen? Helst en som är gratis..

MotionX har utvecklats en hel del och har numera bra omdömme. 7 pix är klart överkomligt :tummenupp
Nu har jag dock inte använt den på länge så jag vet inte hur den funkar i senaste versionen.

Edit: Ok, navigering kanske är överdrivet. Den tar ut bäringen och sedan får du navigera efter det själv.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...