iPhone-tråden

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag satte upp ett extra gmail konto och använder google contact sync och kör merge varje gång jag lagt in ett nytt nummer plus att jag använder exchange. Lång mening ja.
jag har samma men på samma konton, alltså samma konton är konfigurerad 2 gånger, en vanlig gmail för mail och en för kontakter och kalender

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
vad e fördelen att uppdatera 4:an till 4.3.3 ??

Ditt OS blir ännu bättre än Android :tummenupp

Nä, skämt åt sido. GPS-spårningsfilen minskas ner och synkas inte längre med datorn. Dessutom kan du välja att inte logga den infon över huvudtaget. Sen ett par enklare buggfixar, inget stort.

EDIT: Något sen.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
De tog sin stund men fick tillbaka hela telefon precis som den var, förutom musiken.

Men nu har jag ett annat delikat problem. När jag trycker på Bilder så har jag två "mappar" Kamerarullen och en som heter iPhone (där jag stoppar bilder jag tar från datorn t.ex).
Men nu kan jag inte komma åt Kamerarullen! När jag öppnar Album så kommer båda "mapparna" upp, men dom sitter för högt upp i displayen. Den som heter kamerarulle sitter bakom den tunna listen med klockan, batteriet osv. och den som heter iPhone är något förskjuten under listen där det står album. Det är inga problem att dra ner dom på skärmen, men då går det inte att klicka på dom.. Komma åt bilderna via datorn är inga problem men vore ju kul om man kan se bilderna man tar i telefon också. Nån som haft samma problem?

*EDIT* En omstart löste detta problem.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nu var det länge sen jag körde med iOS och har glömt det viktiga. Vilka jailbreak apps/tweaks är viktiga

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Jag har inte... jag kör med sync till två olika exchangeservrar (1 för jobbet och 1 privat).
Men vet att det funkar.

:yoparty:tummenupp JAJAMENSAN, det hör ju till standardutrustningen i varje hem. En egen Exchangeserver (jag har fyra iofs, 2 klustrade CAS/HT och en DAG) via en TMG, dock ingen Edge Transport server (längre...):banana

Undrar samma sak. Köpte precis en iPhone, vilka apps osv är ett måste att ha?

Jailbreaka och installera Springboard toggle, iFile, MiWi, Installous, pingchat, photosynth, where's my iPhone. Sen nån bra trackingprogramvara för att se sina rutter typ mremote sadjlköhjöasj :huvet (katten klev på tangentbordet)

Last edited:

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
BiteSMS, SBSettings, WhoIsCalling, LockCalendar är ett måste från Cydia för mig.

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
Ok. MotionX var den första jag GPS-app jag hittade till min iPhone. Den fungerar men har ett väldigt rörigt GUI.

Den har ju blivit uppdaterad en flertal gånger och min personliga uppfattning är att den funkar mycket bra och har bra metadata. D.v.s. data om datat. Inte bara var man har åkt utan höjd (i förhållande till havet, inte marken så snackar vi ett annat forum :) ), genomsnittsfart, hastighet vid specifik punkt, tid i rörelse, stillastående tid, lätt att dela infon, du kan dessutom dela informationen med regelbunden intervall så om du har nån som sitter och väntar på dig så ser dom när du är på väg. En annan cool funktion är kompislistan. Där ställer man in en kod som alla polare har åsså ser man var alla sina vänner är. Bra t.ex. om man ska hitta åt sina polare som redan är ute och åker medan man precis kommit innanför dörren hemma.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har problem med 60 sec lockscreen och lockscreen dimdelay?
Får inget av dessa två att fungera :(

Kör en 3G med iOS4.2.1 men problemet fanns redan på iOS4.1

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
Någon som har problem med 60 sec lockscreen och lockscreen dimdelay?
Får inget av dessa två att fungera :(

Kör en 3G med iOS4.2.1 men problemet fanns redan på iOS4.1

Gå in i Cydia och kolla om det finns uppdateringar till appen eller plugin-modulerna till appen. Jag fick prolem med frysningar i mobilen och dt visade sig vara väder pluginen till Lockinfo som behövde uppdateras.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
De flesta av dessa appar är för iPad

Uno
Small World
PathologyHD
Werewolf
NS Hex
Zooloretto
Trivial Pursuit
Omium
Spikeball for 2
Yatzy (OBS, tar betalt för var tredje omgång)
Mirror's Edge
Fluke HD
Fruit Ninja
Midway Pro
MultiPong
Air Hockey
Scrabble

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Min gps är riktigt dålig. Får ofta antingen ingen positionering eller så det bara 200m exakthet. Fler med iPhone 4 som har detta problemet?
Firmwara 4.3.1

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Min gps är riktigt dålig. Får ofta antingen ingen positionering eller så det bara 200m exakthet. Fler med iPhone 4 som har detta problemet?
Firmwara 4.3.1

Ibland blir det bättre om man slår på wifi.

Min funkar bra, jag har nyligen använt den i en megastad med höga skyskrapor och utan wifi påslaget. Ofta fungerade positioneringen perfekt, det som strulade i så fall var kompassen. Under vissa svåra omständigheter kunde den visa att jag var på gatan bredvid istället men då var det smala gator jag gick på.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin