iPhone-tråden

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
hur skapar man mappar att slänga sina appar i..?

börjar bli många nu :)

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
någon som kan tipsa om en bra webshop för skal och div tillbehör till 4:an ?

Behöver en bra portabel bilhållare bland annat.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Motocycle Rides GPS som bara innehåller rutter för Australien och Nya Zeland kommer att kunna hantera även andra länder i nästa version när den släpps :tummenupp

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Gör ditt "eget" väder med Weddar.
Fungerar efter samma princip som Waze. Dvs. användarna av appen rapporterar själva till varandra hur läget är just nu.

Vet inte hur mycket nytta en sådan App kommer att göra då prognoser knappast går att göra.
Å andra sidan, om tillräckligt många rapporterar så kan man ju navigera runt lokala regnväder när man ska ut :yoparty

55e0471e-10e0-5592.jpg

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Sååå... om man har en iPhone och använder Spotify mycket... och vill koppla den spela trådlöst till en vanlig stereo hemma. Typ via wifi eller bluetooth - förslag på mottagare vid stereon?

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Sååå... om man har en iPhone och använder Spotify mycket... och vill koppla den spela trådlöst till en vanlig stereo hemma. Typ via wifi eller bluetooth - förslag på mottagare vid stereon?

Jag kör med belkin bluetooth music receiver för 400 spänn, duger gott för mig. Ser att den billigaste på prisjakt ligger på 295.

sportbike

Guest
Nu är det dags att byta 3:an mot en 4:a.
Då är frågan: hur kopierar jag alla kontakter i luren till Windows-kontakter?
Alltså, från en full lur till en tom dator, so to speak.
Sist jag provade försvann allt.
Tips?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Nu är det dags att byta 3:an mot en 4:a.
Då är frågan: hur kopierar jag alla kontakter i luren till Windows-kontakter?
Alltså, från en full lur till en tom dator, so to speak.
Sist jag provade försvann allt.
Tips?

Det kan du ställa in i sync inställningarna, min plockar automagiskt över alla ändringar från telefon till dator när jag synkar

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
När du kopplar den i iTunes där du kan ställa in vad du vill att synca, kontakter osv.

Sen höger klick på den och gör backup, sen när du kopplar ny lur bara återställa backup från gamla till den och du får exakt kopia av gamla

sportbike

Guest
När du kopplar den i iTunes där du kan ställa in vad du vill att synca, kontakter osv.

Sen höger klick på den och gör backup, sen när du kopplar ny lur bara återställa backup från gamla till den och du får exakt kopia av gamla

Det gjorde jag senast när jag köpte en ny 3:a efter att ha förstört den gamla, men eftersom jag inte hade några kontakter alls i datorn, raderade den alla i telefonen när den synkade.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Jag vill sortera mina bilder i Olika "mappar". Någon gång i tiden har jag lyckats skapa ett album vid sidan av kameraalbumet, men det var nog genom datorn. Går det att göra direkt i telefonen?

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
någon som kan tipsa om en bra webshop för skal och div tillbehör till 4:an ?

Behöver en bra portabel bilhållare bland annat.

Kolla in ebay.com. Jag beställer alla min iphoneprylar där. köpte 15 skyddsfilmer, 2 billhållare,, 2 hållare till styret på mc'n för 11 dollar inkl frakt. Under 80:- m.a.o. Helt sjukt billigt. Har beställt flera gånger 10-14 dagars lev.tid från hongkong. Köp från etablerade försäljare så blir man inte blåst. (Å andra sidan, blir man blåst på några tior så är det ju inte hela världen)

Ex. bilhållare iphone 4, fri frakt. 1,82 $ typ 13:-
http://cgi.ebay.com/New-Car-Mount-S...019833?pt=PDA_Accessories&hash=item1e634d2839

Last edited:

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
ladda ner RedSnow och bara följa instruktioner

http://blog.iphone-dev.org/

Tack! Det verkar fungera, den håller på att "moving applications" nu

Mycket enklare jailbreak än den jag försökte med (och misslyckades) med tidigare :)

Läste föresten något om att ifall man stänger av telefonen så kommer inte cydia fungera. Kan man stänga av den och sen starta utan problem?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...