iPhone-tråden

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
E de fler än jag som tycker appstore blivet segt? Kan ta hur lång tid som helst för en simpel uppdatering.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Appsync for 4.0+ är där.

EDIT: Verkar som att man kan ta hem appsync från lite olika ställen, hackulo kanske inte var det bästa...

EDIT2: Han har iofs aldrig stängt av sin telebobow och appsync verkar kräva det för att det ska funka. Hoppas :yoparty

hackulo är den jag alltid kört med utan problem. Den har installerat både 4.0+ och 4.2..

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Lika segt vilket som. Har 10mbit via 3g o 100 via wifi och det e bara appstore som segar.

Har inte heller några problem. Är det vid nerladdning eller installationen som det segar då?

Har upplevt sega uppdateringar när man är via 3g eller hos någon bekant med 8mbits-lina.
Då tar ett par 100mb en stund ju.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Har inte heller några problem. Är det vid nerladdning eller installationen som det segar då?

Har upplevt sega uppdateringar när man är via 3g eller hos någon bekant med 8mbits-lina.
Då tar ett par 100mb en stund ju.

Vid surf och nerladdning, själva installationen går ju bra då e ju filen redan nere.
Det lustiga e ju att det endast gäller när ja surfar/tankar/uppdaterar via appstore. Alla andra ställe går precis lika smidigt som det skall med både 3g och mitt wifi.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
På min gamla Nokia 5800 kunde jag lägga in ett program som läste upp vem det var som ringde. Jag saknar det. Har någon sett nåt liknande till äpplet?

EDIT: CallTell heter det visst. Finns i Cydia, synd att min cydia inte funkar :(
Får följande fel: "unable to parse packadge file /var/lib/apt/lists/www.biteyourapple.com_repo_._release (1)"
När jag söker på detta får jag mest asiatiska träffar. Darn...

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
På min gamla Nokia 5800 kunde jag lägga in ett program som läste upp vem det var som ringde. Jag saknar det. Har någon sett nåt liknande till äpplet?

EDIT: CallTell heter det visst. Finns i Cydia, synd att min cydia inte funkar :(
Får följande fel: "unable to parse packadge file /var/lib/apt/lists/www.biteyourapple.com_repo_._release (1)"

Hade det problemet med, hade nog med jb't att göra, återställde av nån annan anledning och körde jb igen sen har det fungerat.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hade det problemet med, hade nog med jb't att göra, återställde av nån annan anledning och körde jb igen sen har det fungerat.

Jag ruttnade, uppade till 4.3.1 (från 4.1) det gick bra. JBade och det sket sig. Så jag var tvungen att fabriksåterställa luren. JBade igen. Det gick bra. Återställde allt...eeh, nästan. Allt utom apparna hängde med. Hade över hundra, nu är det bara ca 15 kvar. Jaja, den känns som ny på nåt sätt :D

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ja 4.3.1 funkar finemang och får man problem är det 99% chans att det är jb't som strular till det men jag vill ha mina modifieringar om möjligt:

* Disable Voice Control
* FakeCarrier
* Five Icon Dock
* Five-Column SpringBoard
* FolderEnhancer
* Light Bright
* LockInfo
* NoLock
* Remove Background
* ScreenDimmer
* SMS Sound Replacement
• Wêda Panel Weather

Det är inte mycket men funkar bra ihop.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Vilken sjuk tur jag måste haft då som uppgraderade till 4.3.1 tidigare idag.

Kan man inte uppa till 4.3.1 längre då? Tänkte om någon annan vill JB:a

Allt går bara man vill, ladda ner den och tryck är det shift(?) och återställ i itunes och bläddra rätt på den man laddat ner och kör på, sen är det det där med baseband för operatörslåsning då men det har jag aldrig brytt mig om. Är på jobbet nu men jag tror jag minns det rätt.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

skulle rekommendera "WhoIsCalling" från Cydia.
En riktig kompis när det ringer fula nummer.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Testade den men den funkade inte alls för mig, har just installerat icontrol, får se om det märks nån skillnad.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är det inte fler som lider av att appar försvinner efter sync med iTunes?
(JB 4.3.1.)

Jefflaskitfanskap...

O jo, jag har Appsync, det finns med default iom. JB.

Appsync for 4.0+ är där.

EDIT: Verkar som att man kan ta hem appsync från lite olika ställen, hackulo kanske inte var det bästa...

EDIT2: Han har iofs aldrig stängt av sin telebobow och appsync verkar kräva det för att det ska funka. Hoppas :yoparty

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
(JB 4.3.1.)

Jefflaskitfanskap...

Jo... Lösningen är att inte synka :) Pungsystem.

Drag and droppa istället

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
(JB 4.3.1.)

Jefflaskitfanskap...

Överför inköp till iTunes från telefonen?
Testat att rensa bort synk-kopian på datorn? (filerna ligger under C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup i alla fall i win7).

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin