iPhone-tråden

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag har den i Fånen.. Funkar riktigt bra.. Dock köpte jag den med havla priset kampanj (som Carnivore skrev om tidigare)...
Då var den absolut värd pengarna...
Skulle iofs nu efter att ha testat den även kunna betala full pris för den funkar... :D
jag också fick den för halva priset + att den är universal app, fungerar på iPad på samma sätt som på iPhone :D

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Testar precis telia navigator och den har då allt jag behöver, gratis app och testar en ett dygns 19 kronors prenumeration, smidigt värre.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Navigon-appen, bra skit eller rent skit? 850:- för en GPS är ju som hittat om den funkar bra. Reviews'en lovar ju guld & gröna skogar..
Funkar gör den ju så länge du har hyfsad GPS-täckning.
Köpte också min för halva priset.

Annars kan det bli att man åker i snårskogen 300 meter sidan om motorvägen i 120 knyck (enligt GPS:en i alla fall :) )

Jag upptäckte tack vare denna att min iPad Wifi tydligen också har inbyggd GPS :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Funkade inte!
Telefonen vill uppdatera programvaran och när den hade gjort det så syncade den det den hade gjort ovanpå den gamla syncen och nu är det borta.

Ska väl sparas flera synkningar, inte bara den senaste.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Telia´s blir dyr i längden plus att den laddar ned kartorna vartefter vilket jag tycker är en kass lösning.

Det beror väl lite på hur ofta man använder den, 19 spänn några ggr om året och då skiter ju jag i vart kartorna kommer ifrån ;)

Är det nån som fått nya operatörsinställningar från telia idag? Fick just 10.1, hoppas det inte strular till nåt.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur gör man för att kopiera över musik inkl. spellistor, rankingar osv. från en iPod till iPhone, om man inte har iPod'ens spellistor, rankingar osv. i biblioteket? Jag har försökt skapa listor i biblioteket och dra musiken från iPoden och dit, för att sen föra över till iPhone. Dock är ju dryg-apple så antipiratkopiering att man inte kan föra över musik baklänges via iPod.. Finns det något sätt att göra det på?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är inga problem att kopiera musiken på äldre iPods. Däremot har Apple kastat om namnen på filerna :(

Jag har länkat till en artikel tidigare i denna tråd om hur allt fungerar med de olika modellerna och vad man kan göra åt det.

Du får leta lite.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
:gnissla:huvet:mad::död

Hur löser man det här bäst, går inte att bara byta glaset vad jag har förstått?

Bifogat

• Bild 2011-04-10 kl. 15.11.jpg
    Bild 2011-04-10 kl. 15.11.jpg
    93.4 KB · Visningar: 66

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
:gnissla:huvet:mad::död

Hur löser man det här bäst, går inte att bara byta glaset vad jag har förstått?

Nix, det går inte. Upp till 3GS kunde man byta endast glas. På 4:an är glaset och displayen integrerad. Hela enheten bytes ut. Hela operationen måste utföras bakifrån dessutom (inifrån). Kostar ca 1600:- om du inte har försäkring som täcker det.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
JB:ade kollegans telebobow, visade honom Installous och nu klagar han på att alla appar han tar hem mha. Installous försvinner. Någon annan som lider av detta? Vad kan det bero på? :va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
JB:ade kollegans telebobow, visade honom Installous och nu klagar han på att alla appar han tar hem mha. Installous försvinner. Någon annan som lider av detta? Vad kan det bero på? :va

Nu va det länge sen, men du måste lägga in appsync ( tror jag den heter) från cydia för att det ska funka.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu va det länge sen, men du måste lägga in appsync ( tror jag den heter) från cydia för att det ska funka.

Aah, grymt!

Tack för hjälpen! Satt här som ett fån och fattade inte nåt.

Tre andra kollegor har precis fått nya telebobows så dom vill nog oxå JBa, då är det ju bra om man vet vad man pratar om ;)

EDIT: Vi la till cydia.hackulo.us som källa, sökte efter appsync och då visade en liten "bock" att det redan fanns där... (använde Redsn0w) Så detta kommer nog inte hjälpa :(

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är appsync för rätt fw installerat?

Appsync for 4.0+ är där.

EDIT: Verkar som att man kan ta hem appsync från lite olika ställen, hackulo kanske inte var det bästa...

EDIT2: Han har iofs aldrig stängt av sin telebobow och appsync verkar kräva det för att det ska funka. Hoppas :yoparty

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Funkade alltid lite sådär för mig så sluta oftast med att jag köpte appen om den va bra..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin