det finns 2 lösningarNågon som vet nu om det finns lösningar att breaka en USA köpt Iphone 4 ?
Åker dit nästa vecka och funderade på att köpa med mig i alla fall en men inte utan att veta om dom går att låsa upp..
Någon som vet nu om det finns lösningar att breaka en USA köpt Iphone 4 ?
Åker dit nästa vecka och funderade på att köpa med mig i alla fall en men inte utan att veta om dom går att låsa upp..
Dom ska enl. uppgift från killen som låste upp min Telialåsta 4:a gå att låsa upp "på riktigt" nu. 950:- kostar det dock...
http://www.unlocker.com.au
OK bra att veta.
Hur lätt är det att tex låsa upp en svensk såld 4 operatörslåst lur då ?
Är det lättare än en USA köpt 4 ?
20 april 2011 kl 18:13, uppdaterad: 20 april 2011 kl 19:03
Med hjälp av din iPhone eller den datorn som är synkroniserad med mobiltelefonen kan detaljerad information om var du varit hämtas.
SvD har testat att öppna den hemliga filen och konstaterat att de telemaster som har funnits i närheten av mobilen finns registrerade.
Den väl dolda och hittills okända filen, upptäcktes av en slump av dataforskarna Peter Warden och Alasdair Allan. I dag har de presenterat sin upptäckt på konferensen Where 2.0 i San Franscisco.
– Först var vi inte säkra på hur mycket hur mycket data som fanns lagrad. Men när vi grävde vidare stod det klart att det fanns skrämmande mängder med detaljerad information över våra rörelsemönster, säger Peter Warden till den brittiska tidningen the Guardian.
Forskarna har byggt upp en webbsida med frågor och svar om filen. På sidan går det även ladda ned applikationen iPhone tracker som letar reda på den väl dolda filen och låter användarna se vilken information som finns i den.
SvD har testat för att se hur mycket och vilken information som finns lagrad. Den medarbetares telefon som testades hade en stor del av sina registrerade uppkopplingar på Kungsholmen, vilket stämmer väl överens med att SvD:s redaktion ligger i närheten.
På sin hemsida svarar Warden och Alasdair Allen själva på frågan om de inte riskerar att medverka till att göra problemet värre genom att göra informationen tillgänglig med hjälp av deras applikation. De skriver att de först tvekade men sedan tänkte att det nog redan finns folk som känner till filen.
”För att göra det svårare för de som vill snoka har vi aktivt begränsat detaljnivån i rum och tid”, skriver de men påpekar att det går att få ut fullständigt från filen.
Tillverkaren Apple har inte velat lämna någon kommentar till the Guardian om varför filen finns.
Josefin Pehrson
josefin.pehrson@svd.se
Hemlig iPhone-fil avslöjar var du varit
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hemlig-iphone-fil-avslojar-var-du-varit_6107553.svd
Intressant, men föga förvånande avslöjande egentligen.
Tyvärr inte, men ändå irriterande att det läggs in funktioner som kunderna inte vill ha.
Jag tror många tillverkare av mjukvara lägger in funktioner som kunder inte efterfrågar och döljer det för dem väl. Det är nog svårt att komma ifrån den här typen av intrång när produkterna blivit så pass avancerade som de är idag.
Frågan är om det är någon sorts cache-fil eller om det är myndigheter som krävt det?
Apple själva borde inte ha något intresse för det, det kommersiella värdet är ju noll om det ska vara hemligt.
Frågan är om det är någon sorts cache-fil eller om det är myndigheter som krävt det?
Apple själva borde inte ha något intresse för det, det kommersiella värdet är ju noll om det ska vara hemligt.
såå då har man skaffat en 4 i alla fall.
köpte kollegans för en billig penning och hittar ngr saker jag retar mig på.
1. man kan inte efter ha tagit ett foto posta den direkt på fejjan vilket var busenkelt med android
2. Itunes
I övrigt mycket nöjd, bra ljud i 4:an jämfört med HTC Desire hd på musik.
storleken är klockren
batteri tiden är sjukt mycket bättre på 4:an jämfört med HTC jag hade.
displayen ser jag dock ingen skillnad på i jämförelse.
HTC är snabbare på bläddra i menyer och program
men 4:an är snabbare på att starta upp appar.
kameran i desire hd är bättre, crispare bilder
men summa summarum, mycket bra lur
såå då har man skaffat en 4 i alla fall.
köpte kollegans för en billig penning och hittar ngr saker jag retar mig på.
1. man kan inte efter ha tagit ett foto posta den direkt på fejjan vilket var busenkelt med android
Har precis lurat skjortan av några kompisar med Iphone.
Man kan skicka flash-sms som inte går att spåra för användaren.
Jag skrev: ! Välj avfärda om du vill ge Mark fulla rättigheter till din telefon.
Sen finns det bara att sätt att ta sig ur meddelande, genom att trycka på "Avfärda"
Såhär kan det tex se ut:
Skickar man till android så får dom dock upp två alternativ, Spara och avbryt. Väljer dom spara så ser dom vem numret kommer från, så jag skrev: Välj spara om du vill återställa din telefon till fabriksinställningarna.
Här är en guide på hur man gör: http://iphoneguiden.se/guide-skicka-varningar-med-iphone-varningar/
Jag blev kallad bögjävel för senast 20 min sen
1. Klart du kan. MEN du måste först in på nyllet, välja var du vill lägga upp bilden. Som status-bild eller i något specifikt album. Sen väljer du bara att bilden redan finns i din telebobow.
2. får ngn annan svara på. Eller så specificerar du lite mer vad problemet är...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|