iPhone-tråden

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
ngn som har samma bekymmer som jag, min 4 har riktigt låg samtalsvolym, jag hör knappt på max ( nej jag e inte döv ) men med handsfree så är det så högt att jag kan knappt ha den på högsta...skumt..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nån som vet var man kan beställa baksida till iphone 4? haft min typ 2v och redan sabbat min första och med de ocker priserna som dom tar för att byta är det bäst att göra det själv :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
ska försöka göra mig kortfattat, fick tag på en iphone som var låst till 3, Iphone 3gs 32 gigabyte, fast med 3.1.3 firmwaren, så jag gick in direkt på jailbreakme.com och fick ner cydia och låste upp den med ultrasnow,

Men nu vill jag gärna ha fördelerna med 4.0.1 versionen så ja laddade ner firmwaren och skulle återställa med shift men går ej, får felkoden 3194 hela tiden,

Någon som vet vad som e fel och hur ja ska lösa detta?

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
ska försöka göra mig kortfattat, fick tag på en iphone som var låst till 3, Iphone 3gs 32 gigabyte, fast med 3.1.3 firmwaren, så jag gick in direkt på jailbreakme.com och fick ner cydia och låste upp den med ultrasnow,

Men nu vill jag gärna ha fördelerna med 4.0.1 versionen så ja laddade ner firmwaren och skulle återställa med shift men går ej, får felkoden 3194 hela tiden,

Någon som vet vad som e fel och hur ja ska lösa detta?
du kan inte uppgradera den om du inte har shsh blobs för versioner efter 3.1.3

varje version signeras av apple och detta är shsh, men när apple släpper ut ny version oftast de dödar signering för version före

jag har läst någonstans att det går att få 4.2.1 fortfarande, kolla med tinyumbrella om du kan få någonting

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
du kan inte uppgradera den om du inte har shsh blobs för versioner efter 3.1.3

varje version signeras av apple och detta är shsh, men när apple släpper ut ny version oftast de dödar signering för version före

jag har läst någonstans att det går att få 4.2.1 fortfarande, kolla med tinyumbrella om du kan få någonting

ne de e som du säger..

Hur får man ner Cydia enklast? (iphone 3gs 4.3.5)

(Edit: nu löste det sig och håller på att leta upp ultrasnow i Cydia)

Redsnow är en bra tillfällig lösning för 4.3.5 men måste ha tillgång till datan om dne dör dock,

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nån som vet hur man kommer åt autocorrect och om man kan ändra vissa autocorrect? Jag blir galen när första bokstaven i alfabetet blir à. :skrika

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
ne de e som du säger..

Hur får man ner Cydia enklast? (iphone 3gs 4.3.5)

(Edit: nu löste det sig och håller på att leta upp ultrasnow i Cydia)

Redsnow är en bra tillfällig lösning för 4.3.5 men måste ha tillgång till datan om dne dör dock,
Tänk på att när du uppdaterar mjukvaran, baseband uppdateras också och detta betyder att om du uppdaterar baseband du ska förlora möjlighet att låsa upp den med Ultrasnow.

Därför är viktigt att skapa egen installations fil utan baseband uppdatering.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Tänk på att när du uppdaterar mjukvaran, baseband uppdateras också och detta betyder att om du uppdaterar baseband du ska förlora möjlighet att låsa upp den med Ultrasnow.

Därför är viktigt att skapa egen installations fil utan baseband uppdatering.

så det är därför skiten inte funkar..

ne nu ger jag upp, jag går hellre ut på väg 17 och letar efter den gamla än detta jävla klöddet

nu har skiten fastant i de vita äpplet också när ja skulle boota om den

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Funderar på att byta lur igen nu...

Om någon är sugen på en svart fabriksolåst (ej jailbreakad alltså) IP4 16Gb i mycket gott skick, som är ett halvår gammal så går det bra att skicka PM :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
gav upp nu, köpte en ny vit 3gs på blocket ist, hade ja sett ovanstående innan hade de kanske blivit en 4a, men tveksamt

sportbike

Guest
Finns det nån begränsning på hur många sidor med appar man kan ha på en iPhone 4?
Tänkte skoja med en kompis ikväll och lägga en ikon på varje sida, han är helt ny på iPhone och lär ju inte fatta ett smack :)

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Finns det nån begränsning på hur många sidor med appar man kan ha på en iPhone 4?
Tänkte skoja med en kompis ikväll och lägga en ikon på varje sida, han är helt ny på iPhone och lär ju inte fatta ett smack :)
Du kan ha max 9 sidor tror jag

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
om han har jailbreak det finns ett program som gör att första sidan ser ut som att skärmen har spruckit :D

http://iphoneappcafe.com/10-most-incredible-iphone-pranks-ever/

Idag är jag mer sugen på ett program som tar bort riktigt repor i skärmen :gnissla

Någon som lagat iPhone 4 på egen hand, med gott resultat?
Skärmen och displayen ska visst sitta ihop på en krångligt sätt. Alla tips tas tacksamt emot! Sist lämnade jag in den för 2500:-. Då fick jag en dålig skärm plus att snubben som bytta glömde att sätta tillbaka gallret för högtalaren så nu låter det kass med...

Hittade http://www.reparera-iphone.nu/display/byta-iphone-skärm.htmlguide, men man måste ju köpa displayen oxå :va

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...