iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har använt det sen beta 6 kom ut och inget har försvunnit än, kör backup lite då och då och har återställt ett par ggr, man får ju vara beredd på det men hittills har det gått fint. Ringa går naturligtvis alldeles utmärkt.

Sent from my Telephone using My Fingers

Ooh, va kul att höra.

Gjorde du såhär? http://iphonepyssel.se/ovrigt/nu-kan-alla-installera-ios-5-beta-genom-att-utnyttja-en-bugg-guide/

Enligt denna update behöver man inte vara utvecklare. Dock verkar många ha problem med att ringa. Kanske blir bättre om man hackar den på ett annat sätt. Är du "utvecklare" o får behålla din iOS5 utan tidsstämplar?

När iOS 5 gjordes tillgänglig var det endast till de som hade tillgång till Apples Dev Center, vilket betyder att man behövde vara en iOS-utvecklare. Det har nu dykt upp ett sätt hur man kan installera iOS 5 utan att vara iOS-utvecklare, det är en liten bugg som tillåter vem som helst att aktivera iOS 5. I skrivande stund ser det ut som om det endast fungerar på iPhone, detta eftersom metoden bygger på att man måste få tillgång till nödnummer funktionen.

Innan du påbörjar denna installation vill vi uppmärksamma att denna metod inte är direkt riskfri, det kan hända att du inte kan återgå till en lägre iOS version. Om du trots dessa risker vill installera iOS 5 på din ienhet hittar du en guide nedan. Denna bugg som används hittades av en person vid namn Mert Erdir, i samband med att han avslöjade denna säkerhetsbrist skrev han också:

My will is not to do something harmful to anyone, I just wanted to get the attention of Apple, the company I’m in love with; and maybe one day have a chance to talk to/meet Steve Jobs himself. You can reach me on Twitter for further questions.

I found this because I don’t have much cash to get an IOS Developer account, so donations for a young developer will be appreciated. They can be made on my blog(not in english). You’ll see the PayPal donate button on the right. Thanks!

VIKTIGT:

Det visar sig som vi nämnde ovan att det finns en del problem med att installera iOS 5, det kan sluta med att du inte kan återgå till en tidigare iOS version. Även 3G funktionen kan sluta fungera. Tänk på detta innan du installerar iOS 5.

Om du får felkod 3002 i iTunes

Det är en del som får felkoden 3002 i iTunes vid en uppdatering till iOS 5, det finns ett par saker man kan prova för att åtgärda denna felkod.

Anledningar

- Det inträffa då man har en jailbreakad enhet och försöker uppdatera till iOS 5
- Om man inte har installerat iTunes 10.5 Beta
- Fel i Host filen

Åtgärda

- Se till att iTunes 10.5 är installerad på datorn
- Istället för att uppdatera väljer man att återställa enheten till iOS 5 (Allt på enheten försvinner då), detta ser ut att vara det enda alternativet då man har en jailbreakad enhet.
- Ändra i Host filen, ta bort: 74.208.10.249 gs.apple.com

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

Använd dej av redsn0w o kör beta6. Jag har testat några av betorna utan större problem. "och ja det går o ringa, sms, surfa mm precis som vanligt. Och någon tidsstämpel finns inte då redsn0w tar bort denne"
Men eftersom GM verkar vara på G inom några v har ja gått tillbaka till 4.3.4, just för att jag vill ha kvar mina "gamla" grejor på luren.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Använd dej av redsn0w o kör beta6. Jag har testat några av betorna utan större problem. "och ja det går o ringa, sms, surfa mm precis som vanligt. Och någon tidsstämpel finns inte då redsn0w tar bort denne"
Men eftersom GM verkar vara på G inom några v har ja gått tillbaka till 4.3.4, just för att jag vill ha kvar mina "gamla" grejor på luren.

Enligt ryktesspridningen så skickas GM till tillverkarna (Foxconn) den 23:e september... så en nära release är väl inte nån högoddsare direkt.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Enligt ryktesspridningen så skickas GM till tillverkarna (Foxconn) den 23:e september... så en nära release är väl inte nån högoddsare direkt.

Jag tror den är på G, men det får stå för mig. Och som du själv skrev så e det väl sagt den 23 till tillverkare. Och det får mig att tro att gm kommer att släppas i början i av okt. Men det e vad jag tror och hoppas på.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Fortfarande ingen info om nya iphone? Finns det inte ens nåt datum spikat när man kan få veta nåt? Ska det vara såhär? :|

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Skall sälja min IP4 till en kollega. Han har bara ett bankkort maestro.

Funkar det att regga ett fullvärdigt apple/ituneskonto så att man kan shoppa i appstore om man inte har visa och/eller mastercard, eller skall jag säga till honom att kirra ett visa asap?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Skall sälja min IP4 till en kollega. Han har bara ett bankkort maestro.

Funkar det att regga ett fullvärdigt apple/ituneskonto så att man kan shoppa i appstore om man inte har visa och/eller mastercard, eller skall jag säga till honom att kirra ett visa asap?

Funkar väl med iTunes Gift cards... finns att köpa lite här o där.

sportbike

Guest
Problem:

Ny laptop, nyinstallerat iTunes.
När jag väljer "synkronisera program" syns bara de appar som telefonen levereras med, om jag klickar ur rutan "synkronisera" syns alla appar jag har i den nu.

Hur får jag in alla mina appar i den nya datorn

V. Illrådig

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom