iPhone-tråden

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
2hjulslös
För litet för vadå? :va

Håller med. Varför tjatar många om större skärm!? Jag tycker Ip4 är helt rätt storlek för att vara en mobil. Min bror har en Samsung S2 som är betydligt större (japp de mm som skiljer gör stor skillnad), plastigare ger billigare intryck men strunt i det. Den ÄR för stor att ha bekvämt i fickan vilket han är lite benägen att hålla med om. Blir IP5 större rent fysiskt så vet i tusan om jag skaffar en sådan. Då blir det en IP4S då jag tycker den är klockren i storlek och att hantera. Själv så tycker jag nog 4S är fulländad och vad jag vill ha från en telefon med nya kameran mm. Just kameran är det enda jag saknar från min SE Satio.

Vill man ha större skärm köp en surfplatta då. :)

//B

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag kan ärligt säga att jag inte är intresserad av en mobil med större yttermått än en IPhone. Det är först och främst en mobiltelefon. Allt annat användningsområde är en bonus. Man vill gärna kunna stoppa in den i en jeansficka och fortfarande känna sig bekväm när man rör sig.

Enda nackdelen jag ser med IPhone 4 designen är dess kantighet. Den ligger inte lika skönt i handen som den äldre 3G generationen om man inte har ett skal.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Tycker 3gs var lite snyggare men plast? Nej tack, jag hoppas de fortsätter med glas för evigt. Ville jag ha en större skärm köpte jag en surfplatta, man vill väl fan inte behöva ha en ryggsäck till telefonen med sig?

Sent from my telephone using Fingers

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag surfar massor med mobilen, då tycker jag den är för liten. 4" vore idealet. Men man får såklart tycka annorlunda. :) Jag är däremot helt säker på att 5'an som kommer har större skärm än 4s, så för mig var det tråkigt att den inte kom nu.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Antalet pixlar på själva skärmen lär inte skilja på sig.
Skulle bli en mardröm för programmerarna att hålla reda på ytterligare en storlek att optimera sina spel för.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Antalet pixlar på själva skärmen lär inte skilja på sig.
Skulle bli en mardröm för programmerarna att hålla reda på ytterligare en storlek att optimera sina spel för.

Vore väl otroligt fånigt att låsa sig för all framtid i en viss upplösning.

Dessutom har det väl redan gjorts iPhones i olika upplösningar, 4an har högre än dom tidigare ...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Vore väl otroligt fånigt att låsa sig för all framtid i en viss upplösning.

Dessutom har det väl redan gjorts iPhones i olika upplösningar, 4an har högre än dom tidigare ...

4an har exakt dubbelt så många pixlar i båda led, väldigt enkelt att utveckla mot :)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Synd att dom inte lyckats få fram mer på över ett år av utveckling. Gillar konceptet iphone har, men.förändringarna sedan starten har varit små. De förändringar som gjorts är ju självklara och kan inte tillskrivas Apple. Större minne, bättre kamera, snabbare processor. Thats it.

Kommer nog inte att imponera på någon nu när alla andra tillverkare spottar ut produkter.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Synd att dom inte lyckats få fram mer på över ett år av utveckling. Gillar konceptet iphone har, men.förändringarna sedan starten har varit små. De förändringar som gjorts är ju självklara och kan inte tillskrivas Apple. Större minne, bättre kamera, snabbare processor. Thats it.

Kommer nog inte att imponera på någon nu när alla andra tillverkare spottar ut produkter.
Så länge andra tillverkare envisas med att tillverka plastasket spelar det ingen roll.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Så länge andra tillverkare envisas med att tillverka plastasket spelar det ingen roll.

Titta på HTC, de är väl de som är rejälast, men jag håller med, androidtillverkare borde satsa mer på själva "byggena". Även om inga av mina android-telefoner nånsin gått sönder så är det ju trevligt om det inte "knakar" när man använder dom.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Snacka om shysst bildkvalitet från 4S:en :)

http://www.idownloadblog.com/2011/10/05/iphone-4s-camera-incredible/

6212418161_5107fca592_o.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Har du sett presentationen? Det var ganska mycket i nya ajfan faktiskt.

Titta på HTC, de är väl de som är rejälast, men jag håller med, androidtillverkare borde satsa mer på själva "byggena". Även om inga av mina android-telefoner nånsin gått sönder så är det ju trevligt om det inte "knakar" när man använder dom.

Vi satt här om kvällen och hånade polaren för sin HTC-Desré som på pappret ska vara en dräpare. Den kan ju inte ens spela upp filmer den själv tagit utan att lagga. när man bläddrar mellan bilder laggar det. hackigt och laggit så så jag själv hade slängt den i väggen om den varit min.

:mad:

Ajfan har inte flest funktioner men det lilla den har klarar den av galant.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har du sett presentationen? Det var ganska mycket i nya ajfan faktiskt.

Det jag önskar mest är tidpunkt på mina foton, tidpunkt på samtliga sms samt meddelandeinfo, möjlighet att spara filer ex pdf i telefonminnet, sortera tagna bilder så att inte allt ligger under kamerarulle. Därtill vore det smidigt om man kunde ha en mp3 som ringsignal utan en massa manövrar i itunes.

Jag har en Galaxy s2 som klarar allt detta galant, men med den kom tjugo problem till som inte finns på Iphone...

De problem jag spaltade upp är egentligen sjukt lätta att åtgärda, men äpple vägrar tydligen trots att det funkat på nästan alla telefoner jag haft sista åtta åren.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det jag önskar mest är tidpunkt på mina foton, tidpunkt på samtliga sms samt meddelandeinfo, möjlighet att spara filer ex pdf i telefonminnet, sortera tagna bilder så att inte allt ligger under kamerarulle. Därtill vore det smidigt om man kunde ha en mp3 som ringsignal utan en massa manövrar i itunes.

Du kan ha olika mappar för bilder. Det har jag. Finns flera gratisappar som fixar ringsignalerna av dina mp3:eek:r.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...