iPhone-tråden

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag hade flera bildmappar redan i förra ajfånen som jag köpte för 3 år sen.

Utan inblandning av itunes?!

Nu när Jobs är död kommer folk alltid att skylla på det när iphone kommer att gå samma öde till mötes som Nokia gjorde för ett antal år sedan. Först nyskapande, sedan hybris, därefter en lång undergång.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
navigations fråga, jag kör TomTom och givet är ju att navigationen försvinner när någon ringer vilket är skitjobbigt om jag är i tex stan.

Finns det ngt sätt att ställa in att man ser numret och kan svara utan att navigationen försvinner ?

Tips ngn bitte pronto :tummenupp

sportbike

Guest
navigations fråga, jag kör TomTom och givet är ju att navigationen försvinner när någon ringer vilket är skitjobbigt om jag är i tex stan.

Finns det ngt sätt att ställa in att man ser numret och kan svara utan att navigationen försvinner ?

Tips ngn bitte pronto :tummenupp

Jag har TomTom på en icke jailbreikad 4 och när den ringer frågar den om jag vill fortsätta navigera under samtalet.
Kanske ingen lösning om du har JB:at din?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jag har TomTom på en icke jailbreikad 4 och när den ringer frågar den om jag vill fortsätta navigera under samtalet.
Kanske ingen lösning om du har JB:at din?

nu när du säger det så kommer det upp en ruta som just frågar detta men detta händer långt efter jag svarat och då e det ju liksom försent.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Ingen iphone fråga, men jag köpte en samsung alaxy tab. Har man appar på den som i iphonen?
Kan jag ha telia navigator i den?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om det är en sådan fördröjning i programvaran kan ni ju alltid sätta telefonen i flygläge när ni kör i miljöer där ni är i verkligt behov av vägledning. Förutsätter nog att ni har TomToms hållare med det inbyggda GPS chipet. Det inbyggda är väl inaktiverat vid flygläge har jag för mig.

Nu har jag en 3G variant, men jag hade antagligen gjort samma sak med en IPhone 4. Nyligen påväg genom Tyskland satte jag den i flygläget för att inte navigationen skulle stänga av vid fel tillfälle om någon ringer olämpligt. Sedan kan man ju alltid ringa upp missade samtal vid pauser längst vägen (får SMS med missade samtal när flygläget avaktiveras igen). Autobahn är ändå ingen lämplig miljö att ta emot samtal i.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Var inne och köpte ett par appar på App Store till min JB IPhone 3G. Såg att det fanns möjlighet att ladda ner senaste programvara på ett par appar jag har i telefonen helt kostnadsfritt. Program jag laddat ner helt gratis. Förvånar mig faktiskt lite. Innebär det att programmet i fråga blir helt legititima vid t ex sync med dator? Låter lite för bra för att vara sant. Jag tror jag låter bli att testa. Är det någon som rent av provat?

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Var inne och köpte ett par appar på App Store till min JB IPhone 3G. Såg att det fanns möjlighet att ladda ner senaste programvara på ett par appar jag har i telefonen helt kostnadsfritt. Program jag laddat ner helt gratis. Förvånar mig faktiskt lite. Innebär det att programmet i fråga blir helt legititima vid t ex sync med dator? Låter lite för bra för att vara sant. Jag tror jag låter bli att testa. Är det någon som rent av provat?

Har för mig att det var likadant på min en gång i tiden, den kommer nog säga att det inte går och att du skall betala för dej ):

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har för mig att det var likadant på min en gång i tiden, den kommer nog säga att det inte går och att du skall betala för dej ):

Misstänker något liknande. Som sagt jag låter bli att utmana ödet.

När jag byter till IPhone 4S kommer jag troligtvis att låta telefonen vara och köpa alla program jag tycker är vettiga och levererar. Att jag valde att JB min telefon var för att jag var nyfiken på hur bra navigationsprogrammen fungerade utan TomTom hållaren som då inte fanns på marknaden (helt värdelöst!). Med hållaren utmärkt. Efter att ha testat både Navigon framför TomTom kan jag nämna att jag tycker den förstnämnda är trevligast att använda.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ingen som reagerat på att batteritiden sjunkit från 4:ans 300h till 200h på 4S?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ingen som reagerat på att batteritiden sjunkit från 4:ans 300h till 200h på 4S?

Om dom inte har bytt till ett kraftigare batteri så är det ju inte konstigt då dom har pressat upp övriga specar.

Snabbare prolle käkar mer helt enkelt.

Personligen hade jag gärna haft en tjockare telefon med bättre batteritid än den jag har nu, men det verkar som den breda massa är mer intresserad av en slimmad telefon tyvärr.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Om dom inte har bytt till ett kraftigare batteri så är det ju inte konstigt då dom har pressat upp övriga specar.

Snabbare prolle käkar mer helt enkelt.

Personligen hade jag gärna haft en tjockare telefon med bättre batteritid än den jag har nu, men det verkar som den breda massa är mer intresserad av en slimmad telefon tyvärr.

Håller med dig helt. Mer störande om en telefon är för bred, än lite tjock!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Batteritiden är under all kritik på t ex min 3G. Gäller att ha en laddare tillhands. Jag förstår inte de som använder sin IPhone till allt möjligt genom att lyssna på Spotify, ladda ner mail, surfa och prata med sina vänner klarar sig en dag. Måste vara att de har laddaren i fickan så fort de lämnar hemmet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024