iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Standby tiden känns inte så relevant. Huvudsaken är att den blivit effektivare i övrigt som taltid, och internettid etc. Även om det är en akademisk siffra. Få lyckas nog nå upp till de uppgifterna som tillverkarna uppgett. Verkligt användningsområde sker inte under perfekta förhållanden i lab miljö med sparfunktioner aktiverade.

Det vore önskvärt om man kunde se en samlad uppgift över hur effektiv telefonen blivit jämfört med föregångaren där alla funktioner utnyttjas.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Standby tiden känns inte så relevant. Huvudsaken är att den blivit effektivare i övrigt som taltid, och internettid etc. Även om det är en akademisk siffra. Få lyckas nog nå upp till de uppgifterna som tillverkarna uppgett. Verkligt användningsområde sker inte under perfekta förhållanden i lab miljö med sparfunktioner aktiverade.

Det vore önskvärt om man kunde se en samlad uppgift över hur effektiv telefonen blivit jämfört med föregångaren där alla funktioner utnyttjas.

Den har ju knappast fått vare sig längre taltid eller längre "internettid" av att den har fått en mera strömslukande processor/skärm.

Det är bara så jäkla svårt att mäta sånt på ett bra och rättvist sätt så man anger standbytid som jämförelsemått.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Den har ju knappast fått vare sig längre taltid eller längre "internettid" av att den har fått en mera strömslukande processor/skärm.

Det är bara så jäkla svårt att mäta sånt på ett bra och rättvist sätt så man anger standbytid som jämförelsemått.

Det borde finnas ett "pilla-runt-på-skärmen" mått också,
då det är det som slukar ström :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det borde finnas ett "pilla-runt-på-skärmen" mått också,
då det är det som slukar ström :)

Precis, en genomsnittlig fjortis låter ju aldrig skärmen slockna mellan sms'en, angry bird'sen och musikspelandet.

Då skulle vi IOFS få tider på under timmen på dom flesta telefoner :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
4S är som en full svensk :D

I den nya versionen ingår en röststyrd funktion kallad Siri som förstår vad du säger. Funktionen demonstrerades på presskonferensen men Wall Street Journalisten Geoffrey A. Fowler avfärdade funktionen med att datorrösten Siri låter som en berusad svensk som försöker prata engelska.

http://www.dn.se/ekonomi/iphone-5-blev-iphone-4s

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Precis, en genomsnittlig fjortis låter ju aldrig skärmen slockna mellan sms'en, angry bird'sen och musikspelandet.

Då skulle vi IOFS få tider på under timmen på dom flesta telefoner :D

:fakta

Jag har förvisso ingen Ifån, utan en HTC desire HD. Tyckte att den slukade så förbannat mycket ström, så jag gick in på batterispecsen för att se vad det var som drog och om jag kunde rätta till det. Divserse spel, internet och andra appar stod för ett par tre-fyra procent vardera, medan skärmen ensam drog 45 procent. Gick in på skärminställningarna och drog ner ljusstyrkan samt kortade ner skärmsläckartiden etc. Efter allt pill gick jag in på energikollen igen. Då stod skärmens procenttal på 53:huvet

Använder jag telefonen som musikspelare (spotify) så håller batteriet för kontinuerligt spel i ca fem timmar. Sen dör telefonen. Måste ladda eländet varje natt då standbytiden knappt räcker en och en halv dag... Energislukande mög, fan att min gamla lur skulle börja strula:mad: Den klarade sig på typ en laddning var fjärde dag eller nåt...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Måste ladda eländet varje natt då standbytiden knappt räcker en och en halv dag... Energislukande mög, fan att min gamla lur skulle börja strula:mad: Den klarade sig på typ en laddning var fjärde dag eller nåt...

De har klart en nöt att knäcka, inte alltid man kan ladda om de inte börjar med allmänna laddställen.

:skajagvisacoolaklippetellersparapåbatterietsåjagkanringa....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De har klart en nöt att knäcka, inte alltid man kan ladda om de inte börjar med allmänna laddställen.

:skajagvisacoolaklippetellersparapåbatterietsåjagkanringa....

Jag ska fan bygga mig en usbsolcellsladdare av gamla trädgårdsbelysningar med dito plattor, batteritiden duger fan inte soim den är. Kan man inte ladda ordentligt på resande fot är man ju körd, så kort som tiden är.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Behöver och behöver.. Ser ingen anledning till att inte ladda den varje natt när jag sover. Inte så att jag måste ha den igång 4 dygn bara för att det ska gå!
Jag har heller aldrig fattat vad som är vitsen med att inte ladda skiten varje natt?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har heller aldrig fattat vad som är vitsen med att inte ladda skiten varje natt?

Jag ser vitsen med att kunna åka på festival, långtoura med hoj etc.

Känns lite backtothe90s att inte kunna använda telefon för att batteriet är slut.

Tror min första, Philips Fizz hade 270 timmar standby..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hur känns det att 4S är sämre än Galaxy S2?

Hur känns det att inte kunna ställa vettiga frågor?

4S är sämre än S2 på att köra Android.
S2 är sämre än 4S på att köra iOS.

Batteritiden är under all kritik på t ex min 3G. Gäller att ha en laddare tillhands. Jag förstår inte de som använder sin IPhone till allt möjligt genom att lyssna på Spotify, ladda ner mail, surfa och prata med sina vänner klarar sig en dag. Måste vara att de har laddaren i fickan så fort de lämnar hemmet.

Gör följande:
Inställningar / Allmänt / Begränsningar (Aktivera detta) / stäng av (begränsa alltså) PING.
Den där värdelösa funktionen drar massa batteri.

hur ofta behöver ni ladda er iphone?

Behöver - ungefär var tredje natt.
Gör - varje natt, använder den som klocka på nattduksbordet i en docka med laddning.

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Det känns helt OK, eftersom Galaxy S2 är plastasket som allt annat Android-junk.

Om man vill tjafsa till det så är snabba androidplastaskar för såna som vill impa genom att ha det senaste men det blir nog snabbt skitjobbigt eftersom det stressas fram flera nya i veckan.

Sent from my telephone using Fingers

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...