iPhone-tråden

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Telenor är fullständigen katastrof.

Halebop har det A L D R I G varit problem med under de nu 3 åren jag haft dem. Är det fel på ens mobiler så går man till en Teliabutik och reklamerar och det funkar jättebra.
Jag har runt 50kr i månaden som jag använder mobilen. Ringer och SMSar gratis med en app och betalar endast den fasta månadsavgiften - 50kr. inkl 3000 gratis sms.

Siri är det sämsta som gjorts sen atombilen, men den lär väl bli bättre i iPhone5.

Nu har jag dessutom kitat min iPhone så den är ÜBERGRYM! Blev bara liiiite tjockare :)
Kommer alltid skaffa senaste versionen av iPhone. Gamla mobiler suger!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nu har jag dessutom kitat min iPhone så den är ÜBERGRYM! Blev bara liiiite tjockare :)

WTF, vad har hänt? Har du gått och blivit helt galen. iPhone älskare på äldre dagar. :)

Ja, jag vet, sist jag hade Telenor höll jag på att bli galen över samtal som bröts. Tillslut blev man en väldigt otrevlig person i luren som började med: HALLÅ (på ett irriterat sätt). Dessutom fungerade teckningen inte alls på sommarstället i Norrland, men det är en bisak som man kan lösa med ett kontantkort.

Anledningen att jag funderar på att ge Telenor en chans till är att jag tänkte koppla hemnumret till mobilen. Borde gå att låsa upp porttelefonen. I princip enda skälet varför jag har kvar min hemtelefon. Visserligen skönt att använda den ibland, men det blir allt mer sällan. Folk ringer en på mobilen även om man är hemma.

Telia är idioter som inte släpper ett kombiabonnemang där man kan ha både fast telefoni och mobil för ett konkurrenskraftigt pris. Antagligen förhindrade av konkurrensskäl. Men det är ju det som kommer att döda den fasta telefonin en gång för alla. Vem vill ha höga fasta avgifter för något man använder ytterst sällan.

sportbike

Guest
Vilken version av 4S köpte du? Jag är själv på väg att köpa en 4S. Funderar bara på vilken abonnemangsform och operatör jag ska välja. Lutar åt att behålla Telia, men jag kan tänka mig att ge Telenor en chans till.
16Gb svart, olåst.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Telenor är fullständigen katastrof.

Halebop har det A L D R I G varit problem med under de nu 3 åren jag haft dem. Är det fel på ens mobiler så går man till en Teliabutik och reklamerar och det funkar jättebra.
Jag har runt 50kr i månaden som jag använder mobilen. Ringer och SMSar gratis med en app och betalar endast den fasta månadsavgiften - 50kr. inkl 3000 gratis sms.

Siri är det sämsta som gjorts sen atombilen, men den lär väl bli bättre i iPhone5.

Köpte en teleonor telefon, 4 dagar gammal och trasig. De har haft den i 4 veckor nu på lagning.. Katastrof är bara förnamnet, kommer aldrig gå nära en telenor affär igen!

sportbike

Guest
Lite förvånande att man inte kan ringa upp med röststyrning på svenska med Siri avstängt.
Det var faktiskt bättre förr.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Lite förvånande att man inte kan ringa upp med röststyrning på svenska med Siri avstängt.
Det var faktiskt bättre förr.

Konstigt, jag använder det hela tiden under hojsäsongen... Man får bara tänka på att prata svengelska, sen underlättar det om namnet har för och efternamn så man säger fullständigt namn... På gamla ericsson/nokiatiden var knepet att lära luren namnet genom att säga namnet två ggr, typ "pucken pucken" eller om man kör fullständigt "snickarfucko" :hihi så blir det också lättare för luren att hitta rätt. Eller enklare uttryckt, ju fler stavelser ju bättre funkar det. (röststyrning alltså, just siri vet jag inte).

sportbike

Guest
Siri suger, hoppas bara hon suger bättre än lyssnar :mattias

Min info under Siri-inställningar, vad ska det stå där?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På gamla ericsson/nokiatiden var knepet att lära luren namnet genom att säga namnet två ggr, typ "pucken pucken"

På dom gamla lurarna spelade man ju in sin egen röst son telefonen jämförde med, så där kunde man ju spela in "broder puck" till Pucken och "fyllot" på någon annan.

Fördelen med det var att det nästan var omöjlig för någon annan att göra en röstupprigning från din telefon.

Jag hade tillexempel "hem" lagrat, ett så kort ord går ju nästan inte att uttala på mer än ett sätt, men nästan ingen som prövade lyckades få telefonen att ringa upp, vilket ju var bra då den funkade med telefonen låst.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Köpte en telenor telefon, 4 dagar gammal och trasig. De har haft den i 4 veckor nu på lagning.. Katastrof är bara förnamnet, kommer aldrig gå nära en telenor affär igen!

När man väl ska få hämta ut skiten, hade den inkompetenta personalen glömt nycklarna till butiken.. va ju bara vända hem igen :huvet

sportbike

Guest
Är det där man för in namn på släkten etc?
Då kan man t.ex. säga "Call my mother", så vet Siri vem du menar.

Men då kan man ju bara ha en person och om jag väljer nån i kontaktlistan så fattar ju satkärringen inta vad jag säger ändå.
Tror jag skippar Siri tills hon lär sig to tåk svidisch.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det där man för in namn på släkten etc?
Då kan man t.ex. säga "Call my mother", så vet Siri vem du menar.

Nja, sånt lär sig väl Siri själv så småningom, det är ju just den biten dom har lyckats så bra med på Siri (jämfört med andra AI'n som trots att dom ska lära sig sånt upplevs som stendumma)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Då måste det vara ngt annat.
Det är inte info om dig själv då?

Ngn som vet?
Vad heter det om du slår över telefonen till engelska? Då kan du ju enkelt googla fram svaret.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
På dom gamla lurarna spelade man ju in sin egen röst son telefonen jämförde med, så där kunde man ju spela in "broder puck" till Pucken och "fyllot" på någon annan.

Fördelen med det var att det nästan var omöjlig för någon annan att göra en röstupprigning från din telefon.

Jag hade tillexempel "hem" lagrat, ett så kort ord går ju nästan inte att uttala på mer än ett sätt, men nästan ingen som prövade lyckades få telefonen att ringa upp, vilket ju var bra då den funkade med telefonen låst.

Yes, det stämmer men träffsäkerheten vart ändå bättre om man spelade in "pucken pucken" istället för bara "pucken". Men det hade också att göra med hur många man la till röstuppringning på, jag tog en rejäl bunt och då behövde den ha fler stavelser för att kunna urskilja dem från varandra.

Siri suger, hoppas bara hon suger bättre än lyssnar :mattias

Min info under Siri-inställningar, vad ska det stå där?

Som det står... din info. På det viset kan du påvisa vems luren är om den tappas bort osv... finns säkert fler bra finesser för den infon.

Köpte du från Applestore? Det är väl dem som säljer de olåsta versionerna?

Många säljer olåsta lurar, men går du till Telia/Telenor/Tre osv så är det ju självklart att de vill försöka sälja en bunden... men t.ex. PhoneHouse kan jag tänka mig har olåsta... Dustin har det i alla fall. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Många säljer olåsta lurar, men går du till Telia/Telenor/Tre osv så är det ju självklart att de vill försöka sälja en bunden... men t.ex. PhoneHouse kan jag tänka mig har olåsta... Dustin har det i alla fall. :)

Tack. Ska kolla med Phonehouse om de kan skaka fram en olåst. Har inget emot bindningstid på själva abonnemanget, men vill ha en olåst. I annat fall köper jag en cash eller JB telefonen. Testade på min 3G här om dagen och numera fungerar den utmärkt med annat än Telia.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Tack. Ska kolla med Phonehouse om de kan skaka fram en olåst. Har inget emot bindningstid på själva abonnemanget, men vill ha en olåst. I annat fall köper jag en cash eller JB telefonen. Testade på min 3G här om dagen och numera fungerar den utmärkt med annat än Telia.

Jag köpte min olåsta direkt från applestore. Minst dyra enligt prisjakt också.

Gick mycket smidigt :)
Levereras dagtid så leverans till jobbadressen är väl att föredra.

Edit: Netonnet hade samma pris nu såg jag. Dessutom i lager :)

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...