iPhone-tråden

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Någon som låst upp sin iPhone 4 med TRE?

Kostar visst nåt på 1000kr om man inte haft abbet i över två år.

Någon som har tips?
Helst i Gbg.

//Mark

Har du "rätt" baseband kan jag hjälpa dig annars är det bara att vänta 2år eller att dom lyckas göra unlock på fler basebands eller bita i det sura och betala.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Ska försöka komma ihåg att kolla vilka basebands som man kan göra unlock på imorgon!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har 04.11.08 och antar att andra har det med.

Om man inte kan låsa upp via JB kan inte någon annan heller det kanske...?

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Jag har 04.11.08 och antar att andra har det med.

Om man inte kan låsa upp via JB kan inte någon annan heller det kanske...?

Som jag fattat det är det bara den operatör som låst telefonen som kan låsa upp om man inte har ett baseband som ultrasn0w klarar. Det finns bluffbolag som säger att dom kan men samma bolag "kunde" jb 4S innan det släpptes också. Jag äter inte gift på att det jag säger är sant men tror att det är så... Det finns sim kort som man stoppar sitt bef sim i som kan lösa det men då måste man gå igenom en jobbig procedur varje gång man startar om telefonen. Kommer inte ihåg vad det heter nu bara för det...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Varför inte bara köpa en olåst lur från början?
De flesta som köper med abb väljer säkert förhöjd månadsavgift. Då kan man lika gärna köpa en olåst lur på avbetalning och vara fri sen :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Min lur stänger av sig när det är 18-20% kvar på batteriet. Det är ganska frustrerande. Förr kunde man ju använda den till 1%.

Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Varför inte bara köpa en olåst lur från början?
De flesta som köper med abb väljer säkert förhöjd månadsavgift. Då kan man lika gärna köpa en olåst lur på avbetalning och vara fri sen :)

Min polare blev lurad av säljaren som sa att nallen var olåst :(

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Min polare blev lurad av säljaren som sa att nallen var olåst :([/QUOTE]
Min lur stänger av sig när det är 18-20% kvar på batteriet. Det är ganska frustrerande. Förr kunde man ju använda den till 1%.

Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Är det en 4s eller?

Vet endel som har problem med att den uppskattade batteritiden varierar, en sekunden visar den 7% för att senare visa 25%.

Hur funkar 4s för er andra? Känns som om att många har problem med dom.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
hade problem med att jag inte hörde den andra jag ringde till, fick en ny på garantin och den har funkat felfritt änsålänge *peppar peppar...*

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Min 4S funkar perfekt också. Iofs har den tappat datatrafiken en gång så att jag fick zappa flygläge fram och tillbaka, sen lirade det igen.
Supernöjd med telefonen, jag märker stor skillnad på täckningen med 4S (till det bättre) jämfört mot 3gs och gamla fyran. Inte bara på staplarna, utan den håller sig kvar på 3gnätet betydligt längre/skiftar inte alls på vissa platser.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Min 4S funkar perfekt också. Iofs har den tappat datatrafiken en gång så att jag fick zappa flygläge fram och tillbaka, sen lirade det igen.
Supernöjd med telefonen, jag märker stor skillnad på täckningen med 4S (till det bättre) jämfört mot 3gs och gamla fyran. Inte bara på staplarna, utan den håller sig kvar på 3gnätet betydligt längre/skiftar inte alls på vissa platser.

Det är stor skillnad! satt med en 4a och en 4s där det va dålig 3g mottagning. Sluta med att 4s fick dela ut wifi för att 4an skulle kunna surfa.

Orre-Eriksson

Yuth ugh!
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
636 -03
åhååååå så jävla trött på min ajphåne... Den tappar täckning hela tiden, den går från full mottagning till INGEN SERVICE..

Har precis fått tillbaka den från glasbyte, dem bytte både fram och baksidan och det är efter det som det börjat strula. Kameran fungerar inte heller efter glasbytet så får åka tillbaka idag..

Någon med tele2 som haft samma problem idag? Tänkte så man inte skäller ut stackarna i onödan..

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Wifi-bekymmer...

Jag har en Netgear CG3100 (standard comhem) router därhemma, min iPhone (4S) hittar nätet, ansluter, funkar och allt ser bra ut i några minuter, sedan tappar den anslutningen (fast det ser ut som att man är ansluten fortfarande, den slår alltså inte över till 3G, det sämsta av båda värdlarna) och man måste starta om wifi:n i telefonen för att den ska börja funka igen... Fantastiskt irriterande är det.

De andra enheterna vi har (Datorer med windows/linux samt android lur) funkar utmärkt.

Någon som känner igen detta eller har några tips?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin