iPhone-tråden

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
åhååååå så jävla trött på min ajphåne... Den tappar täckning hela tiden, den går från full mottagning till INGEN SERVICE..

Har precis fått tillbaka den från glasbyte, dem bytte både fram och baksidan och det är efter det som det börjat strula. Kameran fungerar inte heller efter glasbytet så får åka tillbaka idag..

Någon med tele2 som haft samma problem idag? Tänkte så man inte skäller ut stackarna i onödan..

Om du skruvar bort de två skruvarna i botten på telefonen kan du enkelt slidea bort baksidan.
Längst ner till vänster sitter en liten sladd som är fastklickad med en liten rund kontakt i kretskortet. Det är connectorn till antennen och den kan vara lite knepig att få i korrekt. Kolla av så att den sitter som den ska.

Om det är en nyare version av 4:an eller en 4S så är skruvarna en form av minitorx. Har du ingen sådan mejsel så skicka ett PM med adress så skickar jag ett gratis verktygskit.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Wifi-bekymmer...

Jag har en Netgear CG3100 (standard comhem) router därhemma, min iPhone (4S) hittar nätet, ansluter, funkar och allt ser bra ut i några minuter, sedan tappar den anslutningen (fast det ser ut som att man är ansluten fortfarande, den slår alltså inte över till 3G, det sämsta av båda värdlarna) och man måste starta om wifi:n i telefonen för att den ska börja funka igen... Fantastiskt irriterande är det.

De andra enheterna vi har (Datorer med windows/linux samt android lur) funkar utmärkt.

Någon som känner igen detta eller har några tips?

Exakt så fick jag när jag bytte min gamla ajfån till en 4S. Var tvungen att köra med fast ip. Hade en accesspunkt på jobbet som betedde sig på samma sätt. Efter nån månad så slog jag på DHCP igen för dessa näten och du fungerade det mirakulöst nog och har fungerat sen dess på alla platser. Fattade aldrig vad som var problemet. Funkade överallt utom hemma och en av många AP's på jobbet :huvet

ComHem's CG3100 är inte det bästa som gjorts... Prova att sätta fast IP och testa.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
åhååååå så jävla trött på min ajphåne... Den tappar täckning hela tiden, den går från full mottagning till INGEN SERVICE..

Har precis fått tillbaka den från glasbyte, dem bytte både fram och baksidan och det är efter det som det börjat strula. Kameran fungerar inte heller efter glasbytet så får åka tillbaka idag..

Någon med tele2 som haft samma problem idag? Tänkte så man inte skäller ut stackarna i onödan..

Den som satte ihop telefonen igen kan ha slarvat med att sätta tillbaka antennen rätt.
Min reparatör satte både mick och antenn på sniskan. RÄTT så dåligt...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har ominstallerat min dator så min backup är borta. Om jag gör en ny säkerhetskopia på min JB 3G i avsikt att föra över informationen på en 4S (ej JB), kommer jag att få överfört all information inkl SMS trafik exklusive program som jag fått via JB? Har en del osparad info på SMS som jag behöver nämligen.

Om jag sedan vill blåsa rent min gamla iPhone men behålla JB. Min flickvän behöver ha den upplåst. Har annan operatör. Går det att göra det enkelt direkt på telefonen, eller bör jag gå via iTunes?

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Har ominstallerat min dator så min backup är borta. Om jag gör en ny säkerhetskopia på min JB 3G i avsikt att föra över informationen på en 4S (ej JB), kommer jag att få överfört all information inkl SMS trafik exklusive program som jag fått via JB? Har en del osparad info på SMS som jag behöver nämligen.

Om jag sedan vill blåsa rent min gamla iPhone men behålla JB. Min flickvän behöver ha den upplåst. Har annan operatör. Går det att göra det enkelt direkt på telefonen, eller bör jag gå via iTunes?

Ta en ny backup. När du pluggar in 4s:en kommer den fråga om du vill kopiera din 3G. Jag gjorde exakt den manövern när jag bytte. JB till ej jb eftersom det inte fanns när 4s kom.

Tjejen tog min 3G. Pluggade in den i hennes pc och gjorde kopia av hennes iPod. Innan dess återställde jag 3G till fabriksinställningar. Sen in i iTunes och sen jb igen eftersom det ryker vid återställningen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ta en ny backup. När du pluggar in 4s:en kommer den fråga om du vill kopiera din 3G. Jag gjorde exakt den manövern när jag bytte. JB till ej jb eftersom det inte fanns när 4s kom.

Tjejen tog min 3G. Pluggade in den i hennes pc och gjorde kopia av hennes iPod. Innan dess återställde jag 3G till fabriksinställningar. Sen in i iTunes och sen jb igen eftersom det ryker vid återställningen.

Tack, jag ska göra så. När du återställde din 3G till fabriksinställningar, uppdaterade du den till senare mjukvaror innan du gjorde JB igen? Jag har sett att folk klagat på att 3G versionen blir trött med senare mjukvaror. Tänkte undvika det.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Jag hade redan senaste mjukvaran i 3G'n innan :( Har du < 3.0 ska du inte uppdatera enligt mig. Det blir tröga som fan med senaste. Har du > 3.0 men inte 3.1.5 kan du lika gärna uppdatera.

Om jag minns rätt hängde sig min 3G när jag gjorde fakriksåterställning så jag fick plugga in den till iTunes och återställa. Då brukar iTunes tvinga dig att uppdatera till senaste mjukvaran. Kolla även vilket baseband du har, ska försöka komma ihåg att kolla på 3G'n vilket baseband man får efter uppdatering till 3.1.5 så du inte klantar till det så du inte kan göra unlock eftersom det var planen. Sen min tidigare post ang vilka baseband som stöds:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?210503-iPhone-tr%E5den&p=5462202&viewfull=1#post5462202

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Byt till en WiFi-router som fungerar eller prova att uppgradera firmware på den.

ComHems routrar kan man inte uppdatera mjukvaran i. De jävlarna har låst ut det. Som uppgraderar centralt och pushar ut ny mjukvara. Enda möjligheten är att stänga av wifi och ställa dit en annan.

Men efter ComHem uppdaterade mjukvaran sisst fungerar det med min 4s. Kom på att det nog beror på detta nu...

Vilken mjukvara har du i din router?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag hade redan senaste mjukvaran i 3G'n innan :( Har du < 3.0 ska du inte uppdatera enligt mig. Det blir tröga som fan med senaste. Har du > 3.0 men inte 3.1.5 kan du lika gärna uppdatera.

Om jag minns rätt hängde sig min 3G när jag gjorde fakriksåterställning så jag fick plugga in den till iTunes och återställa. Då brukar iTunes tvinga dig att uppdatera till senaste mjukvaran. Kolla även vilket baseband du har, ska försöka komma ihåg att kolla på 3G'n vilket baseband man får efter uppdatering till 3.1.5 så du inte klantar till det så du inte kan göra unlock eftersom det var planen. Sen min tidigare post ang vilka baseband som stöds:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?210503-iPhone-tr%E5den&p=5462202&viewfull=1#post5462202

Jag har:

iOS Version 3.1.2
Modem firmware: 05.11.07

Har som sagt inte uppdaterat den alls sedan jag gjorde JB på den. Låste nyligen upp operatörslåset för att testa att det fungerade som det ska. Om jag uppdaterar den efter en återställning riskerar jag att få en version som inte går att låsa upp? Det vore lite surt. Om jag bara bör en fabriksåterställning på själva telefonen så försvinner allt innehåll, men JB består eller försvinner även det?

När jag gjorde telefonen operatörsfri låste den sig, men det gick att tvångsomstarta den. Tog en stund innan den startade om, men den gjorde det tillslut.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens rekommendation:

Kan rekommendera ett program till iPhone för er som vill göra stretchövningar eller känner smärta på något ställe. Bara att klicka på den delen av kroppen ni har ont på så visar telefonen hur man stretchar upp den muskeln. En kompis visade programmet för mig. Verkar inte fungera på iPhone 3G. Krävs 3GS eller nyare.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Jag har:

iOS Version 3.1.2
Modem firmware: 05.11.07

Har som sagt inte uppdaterat den alls sedan jag gjorde JB på den. Låste nyligen upp operatörslåset för att testa att det fungerade som det ska. Om jag uppdaterar den efter en återställning riskerar jag att få en version som inte går att låsa upp? Det vore lite surt. Om jag bara bör en fabriksåterställning på själva telefonen så försvinner allt innehåll, men JB består eller försvinner även det?

När jag gjorde telefonen operatörsfri låste den sig, men det gick att tvångsomstarta den. Tog en stund innan den startade om, men den gjorde det tillslut.

Om baseband blir uppdaterat till ett baseband som inte supportas av ultrasn0w ligger du pyrt till. Jag ska be tjejen kolla baseband på hennes 3G med IOS 3.1.5.

Jag vet inte om JB försvinner om man gör fabriksåterställning. Det är ju inte så jobbigt att lägga på igen :) tar bara några minuter...

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Du ska INTE uppdatera till 3.1.5. Min gamla 3G har ett baseband som är 05.15.04 som jag har förstått inte går att göra unlock på. Mitt tips är att rensa manuellt och ge henne telefonen som den är. Då vet du att det fungerar :) och riskerar inte en oavsiktlig uppdatering av baseband. Du kan uppdatera och göra preserve på baseband om du absolut vill ha senaste. Googla på det så hittar du olika varianter på hur man gör. Jag har aldrig provat detta själv.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du ska INTE uppdatera till 3.1.5. Min gamla 3G har ett baseband som är 05.15.04 som jag har förstått inte går att göra unlock på. Mitt tips är att rensa manuellt och ge henne telefonen som den är. Då vet du att det fungerar :) och riskerar inte en oavsiktlig uppdatering av baseband. Du kan uppdatera och göra preserve på baseband om du absolut vill ha senaste. Googla på det så hittar du olika varianter på hur man gör. Jag har aldrig provat detta själv.

Jag tänkte försöka komma runt att rensa manuellt, men jag vill som sagt inte riskera JB på telefonen eftersom min flickvän använder sig av annan operatör. Om jag väljer "radera allt innehåll och inst" i återställ menyn på själva telefonen. Är det samma sak som att återställa den till fabrik inklusive bortplockande av JB?

Bästa sätter är antagligen att göra en säkerhetskopia på 3G och installera det på min nya 4S. Sedan manuellt radera 3G telefonen via iTunes.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Privacy check failed på vissa saker inom facebook någon som vet hur man löser det ? Googlat lite men inget vettigt

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Dagens rekommendation:

Kan rekommendera ett program till iPhone för er som vill göra stretchövningar eller känner smärta på något ställe. Bara att klicka på den delen av kroppen ni har ont på så visar telefonen hur man stretchar upp den muskeln. En kompis visade programmet för mig. Verkar inte fungera på iPhone 3G. Krävs 3GS eller nyare.
Hördu pucko, har Appen ett namn eller ;) :fatta

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...