iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Lyckades med konststycket att få hela min adressbok raderad. iTunes ligger inte på toppen av min lista just nu. Jag trodde att jag hade koll på logiken, men det hade jag uppenbarligen inte. Hittar jag inte någon senare vCard fil är jag nog rätt körd. Får gräva fram min gamla 8800 uppdaterad senast 2009 och hoppas att jag har kvar kontakter på den.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Lyckades med konststycket att få hela min adressbok raderad. iTunes ligger inte på toppen av min lista just nu. Jag trodde att jag hade koll på logiken, men det hade jag uppenbarligen inte. Hittar jag inte någon senare vCard fil är jag nog rätt körd. Får gräva fram min gamla 8800 uppdaterad senast 2009 och hoppas att jag har kvar kontakter på den.

Segt :(
När du fått ordning på allting så kolla in en app som heter "Contactssync".
Jag kör en ny synkning så fort jag lagt till någon ny kontakt.
Skön hängsel och livremskänsla att ha mera än itunesbackupen på det viktigaste, kontakterna.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Skön hängsel och livremskänsla att ha mera än itunesbackupen på det viktigaste, kontakterna.

Eller så lägger man upp att kontakter syncas mot någon onlinetjänst... iCloud, Google, Exchange eller nåt annat liknande, då blir du inte av med det plus att allt finns tillgängligt online via webläsare också. :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Insikten att kontakterna försvann gjorde mig tom inombords. Det som ställde till det var 3G telefonen. Jag raderade allt manuellt utom när det kom till kontakterna. Allt var frid och fröjd. I onödan raderade jag adesssboken temporärt och kopplade på 3G telefonen. Sedan tog jag bort avbockningen så att det framgick att kontakterna försvann på den gamla iPhonen. Sedan skulle jag bara synka 4S för att få en backup på kontakterna. Kryssade för kontakterna i iTunes igen och tänkte att telefonens kontakter skulle fylla adressboken igen. Jag hade fel.

Gick igenom min ena externa hårddisk igår och hittade ingen vCard fil på mina kontakter. Blir till att återställa från mina 3 år gamla uppgifter och försöka fylla på luckorna allt eftersom. Några rätt viktiga kontakter är dock borta för alltid.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Insikten att kontakterna försvann gjorde mig tom inombords. Det som ställde till det var 3G telefonen. Jag raderade allt manuellt utom när det kom till kontakterna. Allt var frid och fröjd. I onödan raderade jag adesssboken temporärt och kopplade på 3G telefonen. Sedan tog jag bort avbockningen så att det framgick att kontakterna försvann på den gamla iPhonen. Sedan skulle jag bara synka 4S för att få en backup på kontakterna. Kryssade för kontakterna i iTunes igen och tänkte att telefonens kontakter skulle fylla adressboken igen. Jag hade fel.

Gick igenom min ena externa hårddisk igår och hittade ingen vCard fil på mina kontakter. Blir till att återställa från mina 3 år gamla uppgifter och försöka fylla på luckorna allt eftersom. Några rätt viktiga kontakter är dock borta för alltid.

Förstår inte varför du krånglat till det så värst... varför inte bara ta en säkerhetskopia på den gamla och sen återställa på den nya?
Men men, nu är det gjort... men du kan kolla igenom katalogen där säkerhetskopian sparas och se om du inte har någon tidigare återställningspunkt... kan även finnas som val i iTunes.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Eller så lägger man upp att kontakter syncas mot någon onlinetjänst... iCloud, Google, Exchange eller nåt annat liknande, då blir du inte av med det plus att allt finns tillgängligt online via webläsare också. :tummenupp

Jag synkar kontakterna även mot google... Som sagt, jag gillar känslan av både livrem och hängslen, för förr eller senare är man ute och sneseglar och sen är det klippt :gnissla
Med Contactssync jag nämnde tidigare så kan man administrera allting via en vanlig webbläsare också :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förstår inte varför du krånglat till det så värst... varför inte bara ta en säkerhetskopia på den gamla och sen återställa på den nya?
Men men, nu är det gjort... men du kan kolla igenom katalogen där säkerhetskopian sparas och se om du inte har någon tidigare återställningspunkt... kan även finnas som val i iTunes.

Jag tog en säkerhetskopia på den gamla och återställde på den nya. Så långt var allt frid och fröjd, hur smidigt som helst. Problemen startade när jag ville radera adressboken i min gamla 3G. Där gjorde jag en tankevurpa som fick konsekvenser. Om jag gör en ny återställning av telefonen lär nog mina kontaktuppgifter vara borta. Var hittar jag katalogen för att kunna återställa från en tidigare tidpunkt under gårdagen?

Om jag trycker på återställ knappen i iTunes så återställer den telefonen till fabriksinställningarna. Kommer jag att få en vidare fråga om jag vill installera från säkerhetskopia där?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tog en säkerhetskopia på den gamla och återställde på den nya. Så långt var allt frid och fröjd, hur smidigt som helst. Problemen startade när jag ville radera adressboken i min gamla 3G. Där gjorde jag en tankevurpa som fick konsekvenser. Om jag gör en ny återställning av telefonen lär nog mina kontaktuppgifter vara borta. Var hittar jag katalogen för att kunna återställa från en tidigare tidpunkt under gårdagen?

Om jag trycker på återställ knappen i iTunes så återställer den telefonen till fabriksinställningarna. Kommer jag att få en vidare fråga om jag vill installera från säkerhetskopia där?

Väljer man återställ så när den är klar med att återställa luren så får man välja om man vill återläsa en säkerhetskopia eller återställa den som ny lur.
Själv så brukar jag kunna välja på 3-4 säkerhetskopior också... kommer inte ihåg om det är nån inställning jag gjort men du finner antalet säkerhetskopior som iTunes har koll på i inställningar.
Säkerhetskopian skall innehålla även kontakter.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Väljer man återställ så när den är klar med att återställa luren så får man välja om man vill återläsa en säkerhetskopia eller återställa den som ny lur.
Själv så brukar jag kunna välja på 3-4 säkerhetskopior också... kommer inte ihåg om det är nån inställning jag gjort men du finner antalet säkerhetskopior som iTunes har koll på i inställningar.
Säkerhetskopian skall innehålla även kontakter.

Jag tog med mig datorn till återförsäljaren i morse i ett garanti ärende som inte löst sig förra veckan och passade på att ta med min 4S. Han gick in i en menyn på iTunes och där såg jag att det fanns två versioner på säkerhetskopior. En tidigare, troligtvis från min 3G och den sista som raderade adressboken vid midnatt. Jag bad dem fixa det under dagen. Litar helt enkelt inte på att det blir rätt om jag själv gör det.

Löser det sig ska jag exportera ett vCard från adressboken och sprida ut kopior på ett par olika hårddiskar.

Ni som använder iCloud hur känner inför sekretess och att ett bolag har en kopia på innehållet i er telefon? Överväger fördelarna nackdelarna?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har för mig att backupen ligger som en komprimerad fil. Så ngn enskild vCard lär du inte hitta vid en enkel sökning.

vCard filen jag letade efter var från min gamla 8800 eller en som jag eventuellt sparat ner vid något senare tillfälle via export från adressboken.

Själva filen med backupen från iPhonen sparas nog på annat sätt. Hur vet jag inte. Säkert i form av en komprimerad fil.

Även datorteknikern på Mac firman sa att han inte var helt förtjust i iTunes. Det är nog inte första eller sista gången han får in kunder som likt mig klantat till sig.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tog med mig datorn till återförsäljaren i morse i ett garanti ärende som inte löst sig förra veckan och passade på att ta med min 4S. Han gick in i en menyn på iTunes och där såg jag att det fanns två versioner på säkerhetskopior. En tidigare, troligtvis från min 3G och den sista som raderade adressboken vid midnatt. Jag bad dem fixa det under dagen. Litar helt enkelt inte på att det blir rätt om jag själv gör det.

Löser det sig ska jag exportera ett vCard från adressboken och sprida ut kopior på ett par olika hårddiskar.

Ni som använder iCloud hur känner inför sekretess och att ett bolag har en kopia på innehållet i er telefon? Överväger fördelarna nackdelarna?

Med tanke på antalet kunder de har i iCloud så nej, jag är inte särskilt orolig över det hela... sen jobbar jag ju med IT och har tillgång till alla våra kunders data på ett eller annat sätt om jag så skulle vilja men det finns inte på världskartan att man ens skulle tjuvkika på något.

vCard filen jag letade efter var från min gamla 8800 eller en som jag eventuellt sparat ner vid något senare tillfälle via export från adressboken.

Själva filen med backupen från iPhonen sparas nog på annat sätt. Hur vet jag inte. Säkert i form av en komprimerad fil.

Även datorteknikern på Mac firman sa att han inte var helt förtjust i iTunes. Det är nog inte första eller sista gången han får in kunder som likt mig klantat till sig.

Finns väl egentligen ingen som är förtjust i iTunes, men man lär sig hur det funkar och accepterar det och finner det ok... mer än så kan jag väl inte sträcka mig.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Med tanke på antalet kunder de har i iCloud så nej, jag är inte särskilt orolig över det hela... sen jobbar jag ju med IT och har tillgång till alla våra kunders data på ett eller annat sätt om jag så skulle vilja men det finns inte på världskartan att man ens skulle tjuvkika på något.

Jag antar att du har rätt. Man har ju använt gmail i rätt många år och hotmail ännu tidigare. Finns nog rätt mycket information där som skulle kunna missbrukas i fel händer. Att ha en backup i iCloud kanske inte är hela världen.

Men man bör nog ändå vara lite försiktig om man ser frågan från perspektiv. Men fördelarna överväger antagligen nackdelarna för gemene man. Sedan om man skulle råka vara en känd person kanske man skulle ta sekretessen mer på allvar och skyddat sig mer. Titta i England hur Rupert Murdochs mediakoncern är är i skottgluggen med ena skandalen efter den andra över hur journalister kommit över information via olagliga kanaler.

Finns väl egentligen ingen som är förtjust i iTunes, men man lär sig hur det funkar och accepterar det och finner det ok... mer än så kan jag väl inte sträcka mig.

Jag har aldrig tidigare haft problem med iTunes förrän nu. Jag har fått tillbaka mina kontakter i telefonen, tack vare att det fanns en äldre säkerhetskopia, så jag får väl säga att mitt förtroende steg något. Men jag kommer att vara mer försiktig i framtiden. En vCard fil på alla kontakter ska jag se till att göra regelbundet, så att jag oberoende av iTunes eller Apple kan återställa kontakterna.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kopiera låtar utan iTunes

How to download MP3 files to your iPhone without iTunes?

Does it get annoying that you can’t download any song on your iOS Device with out iTunes. And if you sync your iPhone with any other PC, it will erase all of your data [How To Sync Your iPhone With Multiple Device (Tutorial), (MultiTunes JailbreakTweak)]. Now, Here is how to download mp3 files directly to your iPhone without iTunes.

Here is what you need

A jailbroken iOS Device. Here is our guide on how to jailbreak iPhone 3GS/4 , iPad 1, iPod Touch with Redsn0w. Here is our guide on how to jailbreak your iPhone 4S and iPad 2 with Absinthe.
Safari Download Manager [You can get it from Cydia Store under BigBoss’s repo].
iFile [You can get it from Cydia Store under BigBoss’s repo].
How to Download Mp3 Files To Your iOS Device Without iTunes?

Step 1: Install Safari Download Manager and iFile From Cydia.
Step 2: Download Any Mp3 File from Safari using Safari Download Manager.
Step 3: After the download is completed, Select “Open in iFile”
Step 4: After the file is opened in iFile, Click on the blue arrow next to the Mp3 file in iFile, Then click on “Add to iPod Library”

After the file is add to your iPod Library, a pop up will be shown. That’s it you have done it.

Via | JAXOV

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Måste fått ett måndagsexemplar. Trots återställning kvarstår problemen. Telefonen kopplar inte alla samtal utan det är helt tyst i luren. Mottagaren hör dock ens röst. Ibland när man ringer upp eller blir uppringd kopplarhögtalaretelefonen på, men mottagaren hör en inte. Stänger man av funktionen är den fortsatt aktiverad. Jäkligt irriterande fel. Hjälper endast att starta om telefonen. Min 4 S fick jag knappt ha ett dygn innan dessa problem visade sig. Min 3G fungerade felfritt alla år. Någon annan som haft liknande problem med sin iPhone. Jag funderar på att ta mig ner till Malmö. Ska tydligen ha en expresstjänst på 4 timmar. Ska höra hur lång tid jag blir av med den om jag går via en vanlig butik.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det där problemet låter bekant, men inte på 4S. Kommer tyvärr inte ihåg några detaljer kring det men tror nog att det var hårdvarurelaterat.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det där problemet låter bekant, men inte på 4S. Kommer tyvärr inte ihåg några detaljer kring det men tror nog att det var hårdvarurelaterat.

Inne i en butik för ett par minuter sedan. Tydligen ett känt problem på iPhone 4. Krävs att man lämnar in telefonen. Har jag tur får jag en iPhone lånetelefon. Ska bara hem och göra en sista säkerhetskopia och ta med ett kvitto. Ingen mening att skjuta upp det.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Måste fått ett måndagsexemplar. Trots återställning kvarstår problemen. Telefonen kopplar inte alla samtal utan det är helt tyst i luren. Mottagaren hör dock ens röst. Ibland när man ringer upp eller blir uppringd kopplarhögtalaretelefonen på, men mottagaren hör en inte. Stänger man av funktionen är den fortsatt aktiverad. Jäkligt irriterande fel. Hjälper endast att starta om telefonen. Min 4 S fick jag knappt ha ett dygn innan dessa problem visade sig. Min 3G fungerade felfritt alla år. Någon annan som haft liknande problem med sin iPhone. Jag funderar på att ta mig ner till Malmö. Ska tydligen ha en expresstjänst på 4 timmar. Ska höra hur lång tid jag blir av med den om jag går via en vanlig butik.

Har precis samma problem, grymt störigt men har inte orkat klaga där jag köpte den.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har precis samma problem, grymt störigt men har inte orkat klaga där jag köpte den.

Lämna in den, det kommer inte att bli bättre. Så länge det finns garanti är det inget att tveka på. För egen del är det ett stort irritationsmoment att ha en telefon som inte fungerar som den ska. Mest troligt kommer man att byta ut enheten mot en ny. Hade problem med en Nokia 8800 för ett par år sedan jag lämnade in den för samma fel ett antal gånger och tillslut fick jag efterföljaren kostnadsfritt. Sedan dess tvekar jag aldrig att lämna in något som inte fungerar som det ska. Tråkigt att behöva hålla på med något som strular i slutet av en garantitid och sedan själv bekosta en ersättningsprodukt. Förhoppningsvis kommer jag att slippa det med 4S, men en telefon i den prisklassen ska fungera.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka