iPhone-tråden

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Måste fått ett måndagsexemplar. Trots återställning kvarstår problemen. Telefonen kopplar inte alla samtal utan det är helt tyst i luren. Mottagaren hör dock ens röst. Ibland när man ringer upp eller blir uppringd kopplarhögtalaretelefonen på, men mottagaren hör en inte. Stänger man av funktionen är den fortsatt aktiverad. Jäkligt irriterande fel. Hjälper endast att starta om telefonen. Min 4 S fick jag knappt ha ett dygn innan dessa problem visade sig. Min 3G fungerade felfritt alla år. Någon annan som haft liknande problem med sin iPhone. Jag funderar på att ta mig ner till Malmö. Ska tydligen ha en expresstjänst på 4 timmar. Ska höra hur lång tid jag blir av med den om jag går via en vanlig butik.

Det första problemet hade jag med Telenor för ett par år sen. Det var telefonoberoende och eftersom mottagaren hörde så var det ju inget fel (enligt Telenor). Jag avslutade mitt abonnemang där så löste sig alla mina problem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det första problemet hade jag med Telenor för ett par år sen. Det var telefonoberoende och eftersom mottagaren hörde så var det ju inget fel (enligt Telenor). Jag avslutade mitt abonnemang där så löste sig alla mina problem.

Jag hade Telia från början och bytte till telenor (dåvarande Europolitan). Hade stora problem med mottagningen i min bostad. Vindsvåning precis vid kusten. Bytte tillbaka till Telia och alla problem försvann. Sedan dess har jag varit Telia troget. Gillar i och för sig inte deras VDs senaste utspel. Men det är nog fler operatörer som går i samma tankar.

Gällande mitt ärende tog Telia in telefonen. Det var inte tal om att det var något annat än just telefonen som det var fel på. Bra kundbemötande måste jag säga från det gamla statliga bolaget.

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Visst borde jag kunna uppdatera en app via itunes och datorn och sen synka telefonen, istället för att uppdatera via appstore i telefonen? Men hur`då?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Byt ut din bredbandsrouter mot ett med WiFi (fast de flesta har redan sådana) och kör med telefonen direkt med trådlöst internet när du är hemma :tummenupp

sportbike

Guest
Visst borde jag kunna uppdatera en app via itunes och datorn och sen synka telefonen, istället för att uppdatera via appstore i telefonen? Men hur`då?
Logga in på iTunes, klicka på "program" och sen "leta efter uppdateringar"
När alla uppdateringar är klara kopplar du in telefonen och uppdaterar.
Hoppas det var det svar du ville ha.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Logga in på iTunes, klicka på "program" och sen "leta efter uppdateringar"
När alla uppdateringar är klara kopplar du in telefonen och uppdaterar.
Hoppas det var det svar du ville ha.

Jess! Tack, det var precis det jag ville ha!

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Efter du provat på WiFi-nedladdning så lär du inte vilja gå tillbaka till iTunes-härket :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Efter du provat på WiFi-nedladdning så lär du inte vilja gå tillbaka till iTunes-härket :)

Haha, det är faktiskt 2012 här också, så jag känner till wifi. :)
Men jag har uppkoppling betald via jobbet, och de erbjuder inte wifi så jag har inte den möjligheten hemma. Oftast fixar jag ju sånt på jobbet men just nu ligger jag däckad hemma i flunsan.
Tack ändå!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
HAHAHAHAHA!!! Den var bra! :rofl

Den tanken har nog aldrig slagit någon :gnissla

:blah

Jag får väl vara ensam då. Eller ja, jag känner ju några till faktiskt... ;)

Faktum är att iTunes är ett starkt och bra program om man bara gör rätt från början. Homesharing, automatisk sortering efter ID3-taggar och en ruskigt bra butik. Jag kan inte påstå att jag saknar WinAmp sådär jättemycket faktiskt. Men sen är det väl en sån där vanesak också - jag har slutat försöka sortera mina låtar på hårddisken och låter iTunes göra det istället för jag är för lat och med hjälp av Shairport streamar vi via AirPlay till stereon från alla datorer, PC eller Mac utan att behöva göra några som helst inställningar. Så att byta till nåt annat nu skulle vara alldeles för jobbigt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
:blah

Jag får väl vara ensam då. Eller ja, jag känner ju några till faktiskt... ;)

Faktum är att iTunes är ett starkt och bra program om man bara gör rätt från början. Homesharing, automatisk sortering efter ID3-taggar och en ruskigt bra butik. Jag kan inte påstå att jag saknar WinAmp sådär jättemycket faktiskt. Men sen är det väl en sån där vanesak också - jag har slutat försöka sortera mina låtar på hårddisken och låter iTunes göra det istället för jag är för lat och med hjälp av Shairport streamar vi via AirPlay till stereon från alla datorer, PC eller Mac utan att behöva göra några som helst inställningar. Så att byta till nåt annat nu skulle vara alldeles för jobbigt.

Jag håller med.
Däremot kan man ju önska sig ytterligare funktionalitet men överlag funkar det bra när man väl 1) accepterat att det finns där och 2) lärt sig hur det funkar och 3) jobbar som det vill och inte tvärtom.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka