iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där är ju sanning med modifikation. Varje app som ligger vaken drar ju ram, att avsluta alla gör skillnad!

Borde det inte gå att göra (och få godkänd) en app som vid en knapptryckning kräver allt RAM för att sedan garanterat återställa allt RAM när man stänger ner appen?

DVS en förtäckt kill-app?

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Borde det inte gå att göra (och få godkänd) en app som vid en knapptryckning kräver allt RAM för att sedan garanterat återställa allt RAM när man stänger ner appen?

DVS en förtäckt kill-app?

Jailbreak så har du möjlighet att döda appar när du vill...

Typiskt Apple att det inte finns default.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det där är ju sanning med modifikation. Varje app som ligger vaken drar ju ram, att avsluta alla gör skillnad!

Nej. Behövs minne ngn annanstans så stängs de helt. Den avslutande avstängningen tar ngn sekund, ja.
Men under tiden ligger de latent tillgängliga så att de assnabbt går att starta igen.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jailbreak så har du möjlighet att döda appar när du vill...
Vill du stänga en App helt så behövs ingen JB.
Bara att ta upp programlisten med ett dubbelklick på hemkappen och stoppa det som du verkligen inte vill ha kvar.

Men frågan är fortfarande, varför?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Och för den som verkligen inte tycker att det är ok att de program man använder oftast ligger kvar så kan man forcera fram en purge med Appen System Status.
(Se bifogade skärmdumpar)

Behövs inget JB.

Vad du däremot behöver göra ibland, beroende på hur många olika program du kör, är att starta om din SmartPhone för att hantera minnesfragmenteringen som uppstår när du startar och (på riktigt) stoppar en massa program hela tiden.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1331329544.883301.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331329544.883301.jpg
    42.6 KB · Visningar: 51
  • ImageUploadedByTapatalk1331329557.655629.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331329557.655629.jpg
    42.6 KB · Visningar: 58

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Någon som vet om det går att få snurr på en 3gs iOS 5.1 utan extern internetuppkoppling?

Jag har haft lite strul och gjorde en återställning men nu får jag inte snurr på luren. Telefonen vill koppla upp sig mot Wifi eller iTunes men iTunes ger bara ett felmeddelande att det inte går att ansluta till iTunes store (vilket inte är så konstigt eftersom jag normalt kör telefonen som internetanslutning).

Hilfe bitte!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det bara jag so tycker att appar kraschar oftare nu när man uppdaderat till den senaste mjukvaran?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Någon som vet om det går att få snurr på en 3gs iOS 5.1 utan extern internetuppkoppling?

Jag har haft lite strul och gjorde en återställning men nu får jag inte snurr på luren. Telefonen vill koppla upp sig mot Wifi eller iTunes men iTunes ger bara ett felmeddelande att det inte går att ansluta till iTunes store (vilket inte är så konstigt eftersom jag normalt kör telefonen som internetanslutning).

Hilfe bitte!

Du måste ha wifi.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Varför i helvete ska man inte kunna få koppla upp sig med sitt sim-kort för att fråga pappa Apple om lov att starta sin telefon?

:mad::mad::mad:

Och varför säger inte iTunes till om att det kanske inte är så smart att köra en återställning när man kör internetdelning från luren?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Är det bara jag so tycker att appar kraschar oftare nu när man uppdaderat till den senaste mjukvaran?

Stämmer tyvärr.
Många Appar hinner inte släppa ngn update exakt i tid med nya OS-versioner.

Därför är det oftast bäst att vänta några veckor tills alla hinner ikapp.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Visst ska väl det fungera?
Så är det ju med iPhone 4S vid normal aktivering.

Det var det jag trodde men tydligen funkar det inte med 3gs. Och iTunes vill inte kännas vid en ny telefon om det inte finns en befintlig internetanslutning: iTunes hittar luren, klagar på att det inte går att ansluta till affären och visar bara ett alternativ för telefonen nämligen "mata ut".

Det blir inte mindre irriterande av att jag sitter framför datorn på jobbet där det inte går att installera iTunes eller använda nätverket till privata datorn.

Nåja, jag slipper ju bli störd av telefonen och kan istället surfa sporthoj ifred...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Ta med datorn och telefonen till Donken och fulsurfa på deras nät :)

Jag slutar jobba vid 23 och lär bli väckt 06-06,30 imorgon så det får nog vänta till dess. Måste ju hinna sova lite också.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Varför i helvete ska man inte kunna få koppla upp sig med sitt sim-kort för att fråga pappa Apple om lov att starta sin telefon?

:mad::mad::mad:

Och varför säger inte iTunes till om att det kanske inte är så smart att köra en återställning när man kör internetdelning från luren?

...man borde inte garva åt andras olycka, men lite kul är det allt... :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...