iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Du kör inte iOS5 alltså? :va
Internet har du ju på ditt teleabbonemang.
För mig var det inga problem att aktivera tjejens 4S med SIM-kortet i.

Tror du får be ngn visa dig ;)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du kör inte iOS5 alltså? :va
Internet har du ju på ditt teleabbonemang.
För mig var det inga problem att aktivera tjejens 4S med SIM-kortet i.

Jag kör 5.1 vilket du kan läsa dig till i mitt första inlägg i frågan.

Det funkade iaf inte med 3gs. Fick dela ut internet från frugans 4a när jag kom hem så nu funkar det fint igen.
Tom problemen jag hade innan återställningen är borta.:tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Mitt svar var till Putte som verkade förvirrad ;)

En 4S går att dra igång utan vare sig WiFi eller iTunes bara man knappar in PIN-koden så man får internet via telefonen självt.

Kunde svära på att den krävde wifi när husets 4s skulle igång, men kan ha varit att jag antog att den ville ha det.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
okay behöver folkets samlade kundskap så jag inte misslyckas med detta..

Jag har beställt ny lur då min 4 börjar bli kass men hur gör jag smidigast för att behålla alla appar och skit jag har på min nyvarande lur och föra över detta till nya ?
Kopplar man bara upp nya mot itunes och då får man frågan om man ska synca mot det kontot el hur funkar det ?

help bitte...

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11

Jag har beställt ny lur då min 4 börjar bli kass men hur gör jag smidigast för att behålla alla appar och skit jag har på min nyvarande lur och föra över detta till nya ?
Kopplar man bara upp nya mot itunes och då får man frågan om man ska synca mot det kontot el hur funkar det ?

help bitte...

Jag skrev några sidor bak hur jag gjorde... I med den gamla och synka. Starta upp den nya med sim kort i och aktivera. När iTunes hittar den nya luren frågar den om den nya ska vara en kopia på din gamla. Svara Yes bitte och vänta. Klart!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag skrev några sidor bak hur jag gjorde... I med den gamla och synka. Starta upp den nya med sim kort i och aktivera. När iTunes hittar den nya luren frågar den om den nya ska vara en kopia på din gamla. Svara Yes bitte och vänta. Klart!

smutt :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Kan man inte ställa in så att telefonen uppdaterar appar automatiskt?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kan man inte ställa in så att telefonen uppdaterar appar automatiskt?

Anledningarna mot det är många
o Dels så kan man inte plocka ner de program som är större än 50 MB över 3G.
o Dels fungerar en del nya versioner inte så bra ibland eller har tagit bort funktioner, så läs kommentarerna först.
o Dels så drar det batteri och det vore snopet att få slut för att en uppdatering genomförts på ett program som man inte använt på 6 mån.
o Dels ändrar Apple på sina avtal då och då och de måste godkännas innan man kan använda Apple Store igen.
o Dels krävs ditt Apple ID för att komma åt Apple Store alls, och i alla fall jag vill inte att det ska finnas lagrat på min telefon.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

help bitte...

Det sista du gör med din gamla lur är att ta en säkerhetskopia i iTunes... sen när du får din nya så kopplar du in den i samma dator och väljer att återläsa som just den lur du just tog säkerhetskopia på, nu kommer den vara exakt likadan med samtalshistorik och rubbet.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det sista du gör med din gamla lur är att ta en säkerhetskopia i iTunes... sen när du får din nya så kopplar du in den i samma dator och väljer att återläsa som just den lur du just tog säkerhetskopia på, nu kommer den vara exakt likadan med samtalshistorik och rubbet.

Stäng av iMessage innan du byter lur. En del har haft problem med att SMSen går till den gamla luren fast dom har bytt!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
vaa falls...någon mer som har problem med tomtom bilhållare med iphone4s ?

den laddar inte 4s med funkar skitbra med 4..har dom ändrat något i anslutningen på 4s som skiljer sig från 4 ???

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka