iPhone-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Hur blockar man ett nummer så att det alltid kommer direkt till röstbrevlåda?
På en 4:a s.

Det bästa sättet är nog att lägga till numret i telefonlistan och binda en tyst signal till det. Då slipper du störas av idioten men får ändå en feedback/statistik på när och hur många gånger du blir sökt.

sportbike

Guest
Det bästa sättet är nog att lägga till numret i telefonlistan och binda en tyst signal till det. Då slipper du störas av idioten men får ändå en feedback/statistik på när och hur många gånger du blir sökt.
Bra idé, sjukt att tyst signal kostar 7 buck.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
De har kartor som man installerar en gång och de kräver inte datatjänsterna om du ska inte använda någon live funktion, typ trafikinformationer, väder, osv.

Den krävde inte datatrafik på 3GS heller, bara tanka hem kartor.

Första gången måste du ladda ner kartorna och de är rätt stora. Men sen ska det inte behövas data.

När jag hade TomTom och Navigon utan TomTom carkit visste telefonen inte var jag befann mig om jag t ex åkte färja till Polen, Danmark eller landade någon annan stans i Europa. Man var tvungen att aktivera datatjänsterna utomlands för att telefonen skulle förstå att man bytt land. I Sverige har man ju datortjänsterna aktiverade hela tiden så där var det aldrig något problem i den bemärkelsen även om GPS mottagningen var urusel.

Min fråga var således om iPhone 4S är lika korkad utomlands. När man landar på flygplatsen utomlands hittar telefonen den position man befinner sig på ögonblickligen? Det gör nämligen en 3G med TomTom carkit.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade ett GPS program på telefonen med nerladdade kartor för hela europa, det tog en enorm jävla plats. men tänkte att det skulle vara värt det då man skulle kunna nyttja den med avstängd datatrafik.

Tji fick jag, varje gång programmet stardades skulle det kontakta en server och verifiera att man hade betalat för kartorna.

Okej, det drar ju inte mycket data tänkte jag, lät den verifiera att det var betalt och började köra, 5 minuter senare ville den verifiera igen :huvet

Det kasserades det programmet.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag hade inga problem att använda Navigon i Spanien med 3G avslaget.
Bara tuta och köra så att säga :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag hade ett GPS program på telefonen med nerladdade kartor för hela europa, det tog en enorm jävla plats. men tänkte att det skulle vara värt det då man skulle kunna nyttja den med avstängd datatrafik.

Tji fick jag, varje gång programmet stardades skulle det kontakta en server och verifiera att man hade betalat för kartorna.

Okej, det drar ju inte mycket data tänkte jag, lät den verifiera att det var betalt och började köra, 5 minuter senare ville den verifiera igen :huvet

Det kasserades det programmet.

Testade för en liten stund sedan TomTom hållaren med min 4S och man fick vika ett stort kvitto flera gånger så att det ser groteskt tjockt ut för att telefonen ska ta emot laddning. Men om det krävs det är det väl bara att gilla läget. Har tyvärr inget navigationsprogram i telefonen för tillfället att testa med. Använder navigator främst utomlands och då vill man givetvis ha de kartorna i telefonen för att slippa ha aktiverade datatjänster. Med TomToms carkit var det bara att köra ut från färjelägret och aktivera programmet så visste telefonen precis var den befann sig. Samma sak utan carkit och telefonen kunde söka i timmar utan att i huvudtaget veta var den befann sig. Tog man färjan till Danmark och satt på soldäck kunde telefonen hålla koll på var man befann sig även när man kom till Danmark. Men om man gick in i färjan och sedan klev ur hade den åter igen ingen aning om var den befann sig. Telefonen trodde fortfarande att man var på färjelägret i Sverige. Om jag förlitar mig på telefonen som min navigator utomlands vill jag vara 110% säker på att telefonen hittar sin position - utan att aktivera några datatjänster om än för ett ögonblick. Det var det stora säljargumentet för egen del, men det fungerade som sagt aldrig på min 3G. Tyckte TomTom gjorde en seriös grej som tog fram en hållare med inbyggt GPS chip när telefonen uppenbarligen inte höll måttet.

Brukar alltid ha datatjänsterna avstängda utomlands. Har väl hänt att jag behövt komma åt några mail och inte haft någon WiFi som man kunnat snylta på eller kunnat köpa in sig på. Det tar inte lång tid innan ett SMS trillar in att man nått taket. Det går ett par hundralappar på ett ögonblick. Det är inte svårt att förstå att folk kan få hem räkningar på tiotusentals kronor vid en utlandssemester där det inte finns något tak. Det är väl bara inom EU man infört ett tak?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har problem med en ny Iphone 4.

När man startat telefonen och ska välja wi-fi nätverk, vafan gör man då? Får bara upp massa privata med lösenord.

Har 3 som operatör, har dom ett eget nätverk man ska kunna ansluta sig till?

I feel fucked :3freak

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

När man startat telefonen och ska välja wi-fi nätverk, vafan gör man då? Får bara upp massa privata med lösenord.

Felkod 20, lämna tillbaka luren tycker jag...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Felkod 20? Utveckla..

Den är ju abonnemangs låst, bör ju fan inte vara fel på den direkt?

Sim-kortet är aktiverat, men jag får ändå inte upp nån tjänst.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Felkod 20? Utveckla..

Den är ju abonnemangs låst, bör ju fan inte vara fel på den direkt?

Sim-kortet är aktiverat, men jag får ändå inte upp nån tjänst.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Felet sitter 20cm framför displayen...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Antingen har du tillgång till ett WLAN eller så ansluter du till Itunes med kabel. Du kan inte aktivera den utan extern internetuppkoppling.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

De är inte riktigt snälla mot dig nu.

WiFi har inget med ditt mobilabbonemang att göra.
Om du ser 3G eller E i din display så är du redan uppkopplad på internet via din mobiloperatör, men trafiken får du betala extra för.

Har du däremot trådlöst internet hemma eller knatar in på McDonalds så kan du surfa på det WiFi-nätet istället utan att betala extra på din mobilräkning.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom