iPhone-tråden

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag har noll koll på det så.

Står 3G längst uppe i hörnet. Fri surf ingår i abonnemanget så avgifter ska väl inte tillkomma..

Men lyckas ändå inte komma in på varken facebook, blocket eller google.

Får väl vänta ett dygn, som killen i 3 supporten bad mig :näsblod

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
någon som vet hur man skriver ut till en printer från iphonen ??

har ett trådlös nätverksskrivare men vette attans hur man får d att lira..

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
får upp valet " skriv ut " klickar på den och ska välja skrivare men där finns ingen skrivare.

Skrivaren är på, är ansluten till nätverk och jag kan printa från min laptop som är ansluten till WiFi..

sportbike

Guest
får upp valet " skriv ut " klickar på den och ska välja skrivare men där finns ingen skrivare.

Skrivaren är på, är ansluten till nätverk och jag kan printa från min laptop som är ansluten till WiFi..
Har ajfånen hittat skrivaren?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
någon som vet hur man skriver ut till en printer från iphonen ??

har ett trådlös nätverksskrivare men vette attans hur man får d att lira..

Det fungerar bara med vissa skrivare.
Finns en App som du kan skanna lokala nätet efter skrivare som fungerar med iOS.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
@Hansen

Antingen har du tillgång till ett WLAN eller så ansluter du till Itunes med kabel. Du kan inte aktivera den utan extern internetuppkoppling.

Fick just en ny 4S lur från jobbet med iOS 5.0.1 och där var det faktiskt så.
Men jag har även aktiverat sambons, som kör iOS 5.1, direkt över 3G.

In på Donken med dig och aktivera den :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vad är det som har hänt med Navigon? Går man in på App Store och läser så ser filen ovanligt liten ut. Tydligen ska man kunna ladda ner vilka länder man vill ha på telefonen. I kommentarerna folk lämnat står det lite negativ kritik som tydligen inträffat sedan Garmin köpt Navigon och bytt ut kartorna och gjort en del andra förändringar som många upplevt varit försämringar. Kartorna är tydligen samma som i TomTom nu. Någon som kan ge lite feedback som kört senaste Navigon på sin iPhone?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vad är det som har hänt med Navigon? Går man in på App Store och läser så ser filen ovanligt liten ut. Tydligen ska man kunna ladda ner vilka länder man vill ha på telefonen. I kommentarerna folk lämnat står det lite negativ kritik som tydligen inträffat sedan Garmin köpt Navigon och bytt ut kartorna och gjort en del andra förändringar som många upplevt varit försämringar. Kartorna är tydligen samma som i TomTom nu. Någon som kan ge lite feedback som kört senaste Navigon på sin iPhone?
Man laddar numera bara ner en liten del av programmet från App Store och hämtar sedan resten av filerna och de kartor man vill ha. Tycker själv att det är en bra idé att ladda hem kartorna allt eftersom man är i behov av dem istället för att en massa kartor man aldrig använder tar plats.

I övrigt är gränssnittet också ändrat en hel del men personligen tycker jag att det är till det bättre.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Man laddar numera bara ner en liten del av programmet från App Store och hämtar sedan resten av filerna och de kartor man vill ha. Tycker själv att det är en bra idé att ladda hem kartorna allt eftersom man är i behov av dem istället för att en massa kartor man aldrig använder tar plats.

I övrigt är gränssnittet också ändrat en hel del men personligen tycker jag att det är till det bättre.

Tack för svaret. Är det något annat som kan vara bra att veta? Är det bara att lägga till kartor allt eftersom utan kostnader när man väl köpt t ex Navigon Europa. Såg någon av kommentarerna på App Store att man får köpa till varningsfunktionen för hastighetskameror. Kan det verkligen stämma? Eller är det bara att aktivera funktionen i någon undermeny?

Gick in på TomTom och tittade, där laddade man ner alla kartor på telefonen fortfarande. I senaste uppdateringen fanns dock inte varningsfunktionen för hastighetskameror kvar i Frankrike (man har en lag som förbjuder funktionen där och det är dryga böter om man blir påkommen). Tidigare hänvisade man till att den enskilda användaren fick hålla koll på enskilda länders lagar runt det här.

EDIT: Även Navigon verkar ha tagit bort funktionen för kameravarning i Frankrike i senaste uppdateringen.

Det här är den nya lagen i Frankrike:

"Frankrike
Fr.o.m. den 3 januari 2012 utökas lagen kring utrustning som kan detektera fortkörningskameror till att gälla även utrustning som kan informera om vart dessa är placerade. Detta gäller all utrustning som ex. GPS som innehar denna funktion, smartphones med APP etc.
Man plockar även bort de skyltar som varnar för fartkameror samt att 400st nya kameror kommer att utplaceras.

Det sker en febril aktivitet hos GPS tillverkarna som tekniskt sätt står i strid med fransk lag om inte ny mjukvara görs tillgänglig för användarna. Huruvida fransk polis ska kontrollera detta är oklart.

Innan man kör in i Frankrike ska man som minsta åtgärd avaktivera funktionen som varnar för fartkamera i en GPS. För dig som vill förkovra sig djupare i denna franska lag kan läsa mer på artikel R413-15 av den franska 'Code de la Route'"

http://www.bilaieuropa.se/news.html

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Tack för svaret. Är det något annat som kan vara bra att veta? Är det bara att lägga till kartor allt eftersom utan kostnader när man väl köpt t ex Navigon Europa. Såg någon av kommentarerna på App Store att man får köpa till varningsfunktionen för hastighetskameror. Kan det verkligen stämma? Eller är det bara att aktivera funktionen i någon undermeny?

Gick in på TomTom och tittade, där laddade man ner alla kartor på telefonen fortfarande. I senaste uppdateringen fanns dock inte varningsfunktionen för hastighetskameror kvar i Frankrike (man har en lag som förbjuder funktionen där och det är dryga böter om man blir påkommen). Tidigare hänvisade man till att den enskilda användaren fick hålla koll på enskilda länders lagar runt det här.

EDIT: Även Navigon verkar ha tagit bort funktionen för kameravarning i Frankrike i senaste uppdateringen.

Det här är den nya lagen i Frankrike:

"Frankrike
Fr.o.m. den 3 januari 2012 utökas lagen kring utrustning som kan detektera fortkörningskameror till att gälla även utrustning som kan informera om vart dessa är placerade. Detta gäller all utrustning som ex. GPS som innehar denna funktion, smartphones med APP etc.
Man plockar även bort de skyltar som varnar för fartkameror samt att 400st nya kameror kommer att utplaceras.

Det sker en febril aktivitet hos GPS tillverkarna som tekniskt sätt står i strid med fransk lag om inte ny mjukvara görs tillgänglig för användarna. Huruvida fransk polis ska kontrollera detta är oklart.

Innan man kör in i Frankrike ska man som minsta åtgärd avaktivera funktionen som varnar för fartkamera i en GPS. För dig som vill förkovra sig djupare i denna franska lag kan läsa mer på artikel R413-15 av den franska 'Code de la Route'"

http://www.bilaieuropa.se/news.html
Ja precis, första gången du startar appen får du välja vilka länder du vill ha bland de som ingår i Europa om det är den versionen du har. Vill du senare lägga till fler är det bara att gå tillbaka till listan och bocka i även de länderna så hämtas kartorna.

Fartkameravarning är inaktiverad från början men är bara att aktivera under Trafikmeddelanden i inställningarna. Det står inget om att det inte skulle fungera i Frankrike, men däremot att det är ett lagbrott att aktivera varningarna i vissa länder. Det går även att avinstallera funktionen helt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin