sportbike
Guest
Kan jag skriva ut en pdf-fil från iPhonen till valfri skrivare med usb-kabeln som följer med telefonen?
Hur man göra?
Därför att papperet jag vill skriva ut ska undertecknas med namnteckning innan det skickas till en instans.Varför vill du skriva ut ngt som du kan läsa direkt på telefonen?
Du har inga tummar?
Men prova Dragon Dictation istället.
Den fixar svenska.
Därför att papperet jag vill skriva ut ska undertecknas med namnteckning innan det skickas till en instans.
Jättesnällt av dig, men just den här distansen vill ha papper i ett kuvert :järnridånDu kan signera PDF:er direkt på din iPhone och skicka direkt med mail.
Ska leta upp några bra Appar åt dig.
Edit: SoftSign, GoodReader
Jättesnällt av dig, men just den här distansen vill ha papper i ett kuvert :järnridån
Jättesnällt av dig, men just den här distansen vill ha papper i ett kuvert :järnridån
.Nu finns Mina fordon – en app för fordonsägare
Mina fordon finns på Google play och i App Store och appen kan användas för att:
-Göra ägarbyte av egna fordon mellan privatpersoner
-Få information om egna fordon
-Få information om andras fordon
-Göra på- och avställning av egna fordon
-Få information om trängselskatt för egna fordon (skattebeslut och preliminära dygnsbelopp).
Den stora nyheten är att man nu kan göra ägarbyte via en e-tjänst med appen – det har inte varit möjligt tidigare.
För att göra ägarbyte på ett fordon har det varit nödvändigt att anmäla det genom att både köpare och säljare fyllt i och undertecknat fordonets registreringsbevis. Beviset har sedan skickats med post till Transportstyrelsen för registrering. Drygt en miljon sådana anmälningar skickas till oss varje år.
– Appen är ett exempel på vår satsning att göra det enkelt att använda våra tjänster och öka tillgängligheten. Dessutom ska den göra hanteringen billigare, säger Transportstyrelsens generaldirektör Staffan Widlert.
Appen har en streckkodsläsare som läser av den information som finns i en kod på registreringsbevisen. Man använder också uppgifter som finns på köparens och säljarens körkort för identifiering. Det gör appen säker.
Appen finalist i tävlingen Guldlänken 2012
Mina fordon har redan gått till final i tävlingen Guldlänken 2012 som premierar den mest innovativa e-förvaltningsutvecklingen för offentlig verksamhet i Sverige. Vinnaren utses den 30 maj 2012 på konferensen Offentliga Rummet i Uppsala.
Jag har den och den funkar bra, enda kruxet är att till skillnad från appen "Bilregistret" så kan man inte radera tidigare sökningar.Har den här appen uppmärksammats här. Såg den av en ren tillfällighet. Har ej laddat ner och testat själv, men kommer nog att göra så.
Jag har den och den funkar bra, enda kruxet är att till skillnad från appen "Bilregistret" så kan man inte radera tidigare sökningar.
Operatörerna tillåter det förvisso inte, men det finns ännu ingen som har spärrat det även om de flesta jobbar på att göra det. Min gissning är att Telia blir först.Har en kompis utomlands. Vårt senate samtal varade närmare två timmar. Han har nyligen skaffat en iPhone och vi funderar båda på att skaffa någon form av IP telefoni. Har sett att man från operatörerna ogillar dessa tjänster och tydligen har man spärrat dem från att användas med de datatjänster som ingår i abonnemangen. Framförallt Telia som jag har verkar ha gått extra hårt fram om man ska läsa pressmeddelanden och artiklar i t ex Di senaste året. Läste något om någon italiensk tjänst som kan kringgå spärren. Är det någon som vet mer om detta?
http://www.mobil.se/nyheter/operatorer-forbjuder-viber-och-skype-1.385105.html
Operatörerna tillåter det förvisso inte, men det finns ännu ingen som har spärrat det även om de flesta jobbar på att göra det. Min gissning är att Telia blir först.
Att ta betalt för telefoni, sms och mms hör till gårdagen och det kommer snart inte att existera hur mycket de än försöker streta emot. Det finns ingen anledning att använda något annat än datatrafik för all kommunikation.
Den här sortens bakåtsträveri hamnar i samma liga som film- och musikbranchens ständiga kamp om att fortsätta leverera sina tjänster på ett sätt som ingen vill ha dem och teknikbolagens strävan efter att skaffa fler och fler hård- och mjukvarupantent som stoppar utvecklingen. Den operatör som väljer att ställa sig över sådant får mina pengar.
Skype är ju ganska aggressivt i vanliga nät och kopplar upp sig på nästan vad som helst
Vet inte hur väl det funkar med iPhone.
Håller med dig i det du skriver. Det har varit rätt hårt tonfall från bl a Telia. Trodde att man vid det här laget satt in en spärr. Får helt enkelt testa Viber eller Skype.
Skype finns till iPhone. Men hur det fungerar vet jag inte. Hemma på nätverk borde det inte vara några problem men kanske på 3G nätet.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|