iPhone-tråden

sportbike

Guest
Samma bredd är ok och likaså tunnare, men knappast högre beroende på hur mycket. Redan idag tycker jag att en iPhone är lite otymplig i fickan. Skulle t ex aldrig kunna tänka mig att köpa en nyare Samsung med större skärm.
En iconrad innebär väl runt 1cm typ.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Känns inte som jag råkar backa över min direkt imorgon.. Visst såg den bättre ut men jag hade förväntat mig mer, vet dock inte vad!
Det där är väl Apples problem. Man förväntar sig en revolution varje gång.
Kommer inte köpa en direkt men byter upp mig så småningom.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Min 4 ryker direkt Nokia Lumia 920 kommer ut.

Känns det inte tråkigt att köpa en nästan identisk telefon? :3freak
Eller är det tryggheten?`

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Höjden på iPhone 5 är 8,8 mm högre än 4:an

Bra film från apple
http://www.apple.com/iphone/#video

En iconrad innebär väl runt 1cm typ.

Min 4 ryker direkt Nokia Lumia 920 kommer ut.

Känns det inte tråkigt att köpa en nästan identisk telefon? :3freak
Eller är det tryggheten?`

Tycker den nästan 1 cm är lite för mycket spontant. Men det får man väl bedöma den dagen man behöver byta till en nyare generation. Gick från 3G till 4S så det kan säkert dröja något år till innan jag byter. För en tid sedan blev jag av med mitt headset. Igår köpte jag nytt. Hade nog föredragit iPhone 5 versionen. Tittade på den varianten som påminner om Sennheiser hörlurar jag har med gummiproppar som har en tendens att lossna och försvinna om man har dem i fickan. Det nya headsetet verkar bra ut den synvinkeln samtidigt som ljudet borde vara bättre. Får väl titta närmare på det när jag förlagt det nya headsetet jag precis köpt.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Så snyggt!

Bifogat

• Skärmavbild 2012-09-12 kl. 22.23.02.jpg
    Skärmavbild 2012-09-12 kl. 22.23.02.jpg
    78.7 KB · Visningar: 113
  • Skärmavbild 2012-09-12 kl. 22.25.37.png
    Skärmavbild 2012-09-12 kl. 22.25.37.png
    117.4 KB · Visningar: 114
  • Skärmavbild 2012-09-12 kl. 22.26.03.jpg
    Skärmavbild 2012-09-12 kl. 22.26.03.jpg
    54.6 KB · Visningar: 114

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Men vad är LTE sverige och vad är LTE övriga som inte är sverige?
Fan att den inte fick LTE Sverige? :huvet
Home knappar funkar knappt alls längre på min 2år gamla 4´a... I övrigt bästa telefonen någonsin, 2års misshandel och enda som strulat är homeknappen :rock
Trist att få byta till något annat sunk bara för att få snabbare mobilt här

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Det har ju framkommit i media att man kommit i kant med Google och nu verkar det som om man slänger ut Google Maps och ersätter det med följande. Även äldre telefoner kommer man att kunna uppdatera till senaste iOS6, vilket jag förutsätter innebär att Google Maps försvinner även från dem. Vad tror ni om ersättaren om ni tillåts spekulera?

Även om operativsystemet i sig innehåller flera förbättringar får de medföljande apparna störst uppmärksamhet. I Ios 6 sparkar Apple ut Google Maps och inför istället ett eget kartprogram, som tagits fram i samarbete med navigationsföretaget Tomtom och dessutom använder 3D-teknik från svenska C3 Technologies, som köptes upp av Apple för ungefär ett år sedan.

Det nya kartprogrammet har alla vanliga funktioner, inklusive steg-för-steg navigering och satellitbilder. Huvudnumret är istället en tämligen unik 3D-vy med byggnader och landskap i tre dimensioner. I dagsläget fungerar det hela endast i avgränsade områden i USA, men tanken är att fler områden ska kunna visas i full 3D framöver.

Längre ner

Vid sidan om Iphone 5 släpps Ios 6 även till Iphone 3GS, 4, 4S, Ipod Touch 4G samt Ipad 2 och "nya" Ipad. Operativsystemet ska finnas på Itunes den 19 september.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Haft min 4S i snart 5 månader o jag är toknöjd. Eller ja, batteritiden lämnar ju en del att önska men det är ju en smartphone.

Folk hävdar att HTC bl.a ska vara bättre på den punkten men jag har ingen bra erfarenhet av den tillverkaren.

Safari gillade jag inte heller så jag kör Chrome istället.

Nån mer än jag som tycker den är lite otymplig att hantera med bara en hand? Skriva t.ex.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Men vad är LTE sverige och vad är LTE övriga som inte är sverige?
Fan att den inte fick LTE Sverige? :huvet
Home knappar funkar knappt alls längre på min 2år gamla 4´a... I övrigt bästa telefonen någonsin, 2års misshandel och enda som strulat är homeknappen :rock
Trist att få byta till något annat sunk bara för att få snabbare mobilt här

Hojta till om du har vägarna förbi eller pallar skicka telefonen så ska jag nog få fart i din hemknapp igen :)

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Usch vilken besvikelse!!!
Förväntningarna var skyhöga inför iphone 5, men direkt när all info släpptes om den och jag insåg att samsung SIII som funnits ett tag har bättre prestanda så blev jag riktigt besviken, kom igen apple, inte ens HD!!!!!

Imorgon bär det av till affären för en samsung SIII istället!!

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom